AndroidHealthClinic

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kreeg vandaag een appje op de familieapp. Een glunderende schoonmoeder, ze had de kapper stiekem bij haar thuis laten komen. Daar moest een foto van gemaakt worden.

Zit je daar mee discussies te voeren over de maatregelen. Blijkbaar is jezelf uitspreken dat je de maatregelen overdreven vind erger dan het overal verkondigen hoe terecht alle besluiten zijn, maar jezelf ergens aan houden ho maar.

Toppunt was destijds dat ik eerlijk toe gaf gewoon naar een opdracht te gaan als ik een snotneus zou hebben en de opdracht mij 10.000 euro zou opleveren. Dat kon ik echt niet maken....
Kerst lijkt mij gezellig bij jullie

Dit is wel een interessant, kort samengevat:
Veel maatregelen: minder druk op zorg, weinig uitgestelde zorg
Minder maatregelen: minder lange termijnschade van lockdown, meer lange termijnschade van hogere druk op zorg

Zonder die maatregelen is er waarschijnlijk meer uitstel. Ik vind het spijtig voor die kennis.
Ik moet ook nog regelmatig op controle.... Is opnieuw uitgesteld. Nu reeds 9 maand....krijg ik binnen drie maand een afspraak...? En slecht nieuws? De maatregelen zijn schandalig en niet meer te rechtvaardigen.

Laatst bewerkt:
Die schoonouders van jou zijn wel hilarisch, als ik me goed herinner waren zij toch ook:
- die op de jongeren aan het zeiken waren, maar wel een verjaardag vierden met meer bezoek dan doen geadviseerd;
- dat ze met een avondklok het bezoek gewoon eerder lieten komen?

Ja, maar zal voor veel mensen gelden. In hoeveel mensen die de lockdown helemaal rechtvaardig vinden schuilt niet stiekem een Grapperhausje?

Ja, maar zal voor veel mensen gelden. In hoeveel mensen die de lockdown helemaal rechtvaardig vinden schuilt niet stiekem een Grapperhausje?
Tuurlijk, iedereen vindt dat vooral anderen zich maar moeten aanpassen en niet zo moeten zeuren, zijn menselijke trekjes.

Dit is wel een interessant, kort samengevat:
Veel maatregelen: minder druk op zorg, weinig uitgestelde zorg
Minder maatregelen: minder lange termijnschade van lockdown, meer lange termijnschade van hogere druk op zorg
Dat is wel een extreem korte samenvatting ja, denk dat je nog wel aan een aantal belangrijke effecten voorbij gaat. Ik denk dan bijvoorbeeld ook aan de economische effecten, zowel korte termijn als lange termijn. Hoorde een econoom (onderdeel van Herstel-NL) die betoogde dat onze schoolsluiting op de lange termijn 30 miljard aan schade veroorzaakt. Iets wat dan ook weer effect heeft op de gezondheid enzv enzv. Allerlei zaken die in een zeer brede discussie vallen over de juiste beleidskeuze, die nu niet gevoerd kan worden omdat allerlei lieden zich blind staren op een bepaald getalletje.

Vraagje.
Er liggen nu jongere patiënten op de ic en voorheen overleed 30% nu 20%.
Nemen ze nu dan meer lichtere gevallen op om de bedden bezet te houden?
Een leeg bed levert een ziekenhuis immers niets op.

Vraagje.
Er liggen nu jongere patiënten op de ic en voorheen overleed 30% nu 20%.
Nemen ze nu dan meer lichtere gevallen op om de bedden bezet te houden?
Een leeg bed levert een ziekenhuis immers niets op.
Denk dat mensen ook banger zijn door het nieuws wat ze dag in dag uit te horen krijgen en liever het zekere voor het onzekere nemen en zich laten opnemen?

Denk dat mensen ook banger zijn door het nieuws wat ze dag in dag uit te horen krijgen en liever het zekere voor het onzekere nemen en zich laten opnemen?
Is een van de factoren ja. Dokter zegt thuis uitzieken, patient is bang en ziekenhuis durft niet weg te sturen.

Bejaard vrouwtje zonder mondkapje lekker aan het kletsen met andere mensen in de jumbo. Ik ben niet perse een voorstander van de mondkapjesplicht maar voor die oudjes zitten wij in lockdown. Valt mij wel vaker op dat de mensen die in het risicoprofiel passen het niet zo nauw met de regels nemen.

Bejaard vrouwtje zonder mondkapje lekker aan het kletsen met andere mensen in de jumbo. Ik ben niet perse een voorstander van de mondkapjesplicht maar voor die oudjes zitten wij in lockdown. Valt mij wel vaker op dat de mensen die in het risicoprofiel passen het niet zo nauw met de regels nemen.
Mijn buurvrouw van bijna 90 is zo'n complotgekkie, en zonder dat ze mij gesproken had.

Die oudtjes zijn gevaccineerd, die slaan nu geen feestje meer over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven