Ik zit dus met verschillende chronische blessures opgescheept aan beide benen op 4 plaatsen zoals in meerdere topics al is besproken maar ik begin nu t veel massa te verliezen aan de benen.
Voorheen had ik redelijk dikke benen van mezelf maar ze worden steeds kleiner en ik heb ondertussen al anderhalf jaar opzoek naar een oplossing dus ik heb me nu het volgende bedacht
Zou het zin hebben om iedere maandag, woensdag en vrijdag 2 oefeningen te doen voor de benen? (Kuiten mee gerekend). Het is erg pijnlijk voor mij en zelfs zo weinig kan al teveel zijn.
Maar dan zet ik er igf bij, alleen in de benen in iedere spier voor de rest in het lichaam nergens
Ik ken je precieze problematiek niet, ik ken je andere topics niet en ik ken jou niet. Ik weet dan ook niet wat je gaat hebben aan de info die ik je nu geef. Ik hoop dat het je helpt mocht je er nog niet van op de hoogte zijn.
Triggerpoints zijn een relatief nieuw fenomeen, je ziet het steeds vaker bij fysiotherapeuten. Ken je het niet? En wil je meer info, google het maar. Hier op het forum staat ook ergens een topic erover geloof ik. Ook vind je op google en youtube informatie over de plekken van triggerpoints en de referred pain paterns. Laat ik duidelijk zijn, iedereen heeft triggerpoints maar vaak in latente staat (rust, geen klachten). Worden ze actief gaan ze pijn doen, vaak voel je de pijn op een andere plek waardoor je de pijnlijke plek kan behandelen maar dit niet echt helpt omdat de oorsprong ergens anders ligt.
Er wordt zelfs door sommige deskundigen beweerd dat bij 80 van de hedendaagse klachten aan het bewegensapparaat triggerpoints sowieso een rol spelen. (Zo zou je ook bij een hernia veel pijn kunnen verlichten door triggerpoints te behandelen - (Lees niet alle pijn wegnemen, een hernia is een hernia).
Daarnaast kan je ook last hebben van verklevingen. Hier kan je myofascial release technieken toepassen (zelf bindweefsel behandel technieken). Een duidelijk en makkelijke manier om te kijken of je van beide dingen last kan hebben is door te foam rollen. Faomrol je onderbenen eens, je bovenbenen. Dit zou geen pijn mogen doen. Bij mij doet dit helse pijn. Ik kan dan ook niet squatten en deadliften, knien buigen is echt funest voor mij. Ben al bij chiropractor, manuele, fysiotherapeut etc geweest. Allemaal weten ze het niet, en allemaal doen maar wat. Zelfstudie en dit geeft mij nog de meeste verlichting. Daarbij speelt algemene houding een cruciale rol.
Zelf loop ik ook nog met deze klachten, ook met verklevingen (Pijnlijk bulten in spieren en ander bindweefsel). Veel deskundigen zijn er niet in nederland, veel komt neer op zelfstudie. Of voor mij in veel gevallen ver reizen.
www.tptherapy.com is misschien wel wat voor je.
Bij beide aandoeningen gaan ze ervan uit dat door de triggerpoints of verklevingen je spieren 'verkort' zijn en hierdoor aan gewrichten trekken. Er ontstaat echt een disbalans in je lichaam. Ik denk dat dit ontstaat door het weinige rek en strek oefeningen. Het uitvoeren van de big three en de rest is bijzaak.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.