XXL Nutrition

bankdrukken wijde grip voor de lange mens?

fanatiekeling

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
98kg
Vetpercentage
17%
Hallo laatst zij iemand tegen me net zo groot als ik, dat ik de stang breder moest pakken ongeveer 5cm tussen hand en het gedeelte waar de ring komt en daarachter de gewichten. Deze gast doet setjes met 125kilo of het niks is.Nu is de vraag is dit echt zo voor de lange mens of niet, aangezien ik schouders als weak point heb, Lijkt het me wel zo dat je kleinere rom maakt en meer borst?

Iemand ervaring en tips?

Small grip = meer triceps
Wide grip = meer borst
Elbows in = meer schouders
Elbows out = meer borst

Hoe wijd de grip is hangt af van je lengte, over t algemeen ongeveer een vinger op de ring. Bij wijde greep heb ik mn wijsvinger op de ring.

Niet te wijd, ga je schouders niet verzieken. Idd de ring moet bedekt worden met een vinger minimaal.

Ik ben zelf ook lang en heb mijn wijsvinger op de ring.
Je zou hem wijder kunnen pakken, maar zoals al gezegd wordt is dat hard op de schouders.
Bij PL wedstrijden pakken de korte mannetjes ook op de ring (verder mag niet) en dat is voor hun dus veel wijder dan voor ons, maar die dragen een bench shirt.

Ik pak hem altijd vrij breed, dat ik onderin rond de 90 graden zit.

Maar je moet gewoon aanvoelen wat lekker is, als je hem goed voelt dan is hij correct ;)

Ik pak hem altijd vrij breed, dat ik onderin rond de 90 graden zit.

Maar je moet gewoon aanvoelen wat lekker is, als je hem goed voelt dan is hij correct ;)

Dit, ik pakte hem vroeger altijd " normaal" met de wijsvinger op de ringen. Maarsindskort pak ik hem een stuk breder en dat voelt een stuk fijner aan en de gewichten gaan omhoog. :)

Heeft ook te maken met hoe breed je bent of het je schouders zwaar gaat belasten.

Hallo laatst zij iemand tegen me net zo groot als ik, dat ik de stang breder moest pakken ongeveer 5cm tussen hand en het gedeelte waar de ring komt en daarachter de gewichten. Deze gast doet setjes met 125kilo of het niks is.Nu is de vraag is dit echt zo voor de lange mens of niet, aangezien ik schouders als weak point heb, Lijkt het me wel zo dat je kleinere rom maakt en meer borst?

Iemand ervaring en tips?

Beste grip is ergens tussen de 1.6-2 keer de afstand tussen de acromion wat betekend dat de werkeleijke afstand tussen de handen nogal uiteen kan lopen. Maar over het algemeen kan je idd stellen dat waneer iemands armen langer zijn de greep wijder is.

Beste grip is ergens tussen de 1.6-2 keer de afstand tussen de acromion wat betekend dat de werkeleijke afstand tussen de handen nogal uiteen kan lopen. Maar over het algemeen kan je idd stellen dat waneer iemands armen langer zijn de greep wijder is.

Want langere armen zeggen iets over de afstand tussen de acromion?

Want langere armen zeggen iets over de afstand tussen de acromion?

Waar zeg ik dat? Ik geef aan dat er een berekening is die uitgaat van de acromion afstand maar dat het logisch is dat langere ledematen een bredere greep opleveren. Of ga je er van uit dat de lengte van de bovenarm niets te maken heeft met de gripbreedte?

Waar zeg ik dat? Ik geef aan dat er een berekening is die uitgaat van de acromion afstand maar dat het logisch is dat langere ledematen een bredere greep opleveren. Of ga je er van uit dat de lengte van de bovenarm niets te maken heeft met de gripbreedte?

Dat maakte ik op uit je stukje 'over het algemeen ... ' Ik neem van jou aan (heb nooit iets gelezen over die acromionafstand) dat het inderdaad klopt dat 1,6-2x de acromionafstand ideaal is. Dan heeft dat inderdaad niks te maken met de lengte van de ledematen. (en lijkt me sterk dat mensen met langere ledematen ook altijd een grotere afstand tussen de acromion hebben en dus 'breder' zijn)

Ik zeg ook niet dat lange mensen altijd een grotere afstand hebben tussen de acromion, vandaar dat ik aangeef dat uitgaand van die 1.6-2 de werkelijke afstand tussen de handen nogal uiteen kan lopen.

Het zijn dus twee lossen zaken (acromion en bovenarmlengte)

hmm ik heb de stang dan nog vrij smal vast, doe altijd pink op de ring. Ga volgende keer iets wijder proberen.

Ik heb mijn wijsvingers op de ringen, nogmaals als je je ellebogen goed tukt (hoek ongeveer 45 graden met je bovenbeen) en je schouders goed in het bankje drukt heb je niks geen last van je schouders. Guillotine pressen veroorzaakt gewoon stress op je schouders.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb mijn wijsvingers op de ringen, nogmaals als je je ellebogen goed tukt (hoek ongeveer 45 graden met je bovenbeen) en je schouders goed in het bankje drukt heb je niks geen last van je schouders. Guillotine pressen veroorzaakt gewoon stress op je schouders.

Wat bedoel je met ellebogen tukken?

Ik zeg ook niet dat lange mensen altijd een grotere afstand hebben tussen de acromion, vandaar dat ik aangeef dat uitgaand van die 1.6-2 de werkelijke afstand tussen de handen nogal uiteen kan lopen.

Het zijn dus twee lossen zaken (acromion en bovenarmlengte)

Dat ben ik met je eens. Maar waarom zorgen langere ledematen dan tot een bredere grip 'in het algemeen' als het feitelijk dus af dient te hangen van afstand tussen de acromion?

Dat maakte ik op uit je stukje 'over het algemeen ... ' Ik neem van jou aan (heb nooit iets gelezen over die acromionafstand) dat het inderdaad klopt dat 1,6-2x de acromionafstand ideaal is. Dan heeft dat inderdaad niks te maken met de lengte van de ledematen. (en lijkt me sterk dat mensen met langere ledematen ook altijd een grotere afstand tussen de acromion hebben en dus 'breder' zijn)

inb4 skeptical against 3XL

Dat ben ik met je eens. Maar waarom zorgen langere ledematen dan tot een bredere grip 'in het algemeen' als het feitelijk dus af dient te hangen van afstand tussen de acromion?

Niet iederen gaat uit van de afstand tussen de acromion maar pakken gewoon een greep die goed aanvoelt of die hun verteld wordt door de persoon die ze de oefening heeft geleerd. Verders geld dat waneer de overige variabelen gelijk zijn (positie van armen, afstand tussen de acromion, enz de greep automatisch breder wordt als de bovenarmen langere boven langer zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven