XXL Nutrition

Bankdrukken

Bezoekers in dit topic

Michelangelo85

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
403
Waardering
1
Hoe bankdrukken jullie veilig zonder spotter? Zijn er mensen die hier een systeem voor hebben ontwikkeld om dit toch veilig te kunnen doen?

Greetz
 
Niet failen.

Geen dank.
 
nee
zwaarbankdrukken zonder spotter gaat moeilijk
 
Zonder spotter pak ik meestal dumbbells.
 
Ik bench bijna nooit met spotter, je leert wel aanvoelen wanneer je nog een rep kunt maken of niet.
 
Als je geen trainings maatje hebt gewoon in de sportschool iemand vragen of die erachter wilt staan, het is ook een kwestie van oefenen, je moet zeker weten dat je het gewicht zo vaak kan halen voordat je met de oefening begint, je wilt namelijk niet het gewicht op je borst hebben liggen als je hem niet meer omhoog krijgt :P.

En anders, idd Dumbbell press, maar daar gebruik ik ook een spotter voor, alleen je zou ze makkelijk opzij kunnen duwen in geval van nood.
 
ik doe het ook zonder spotter, en als je dreigt te failen haha heb ik zon kop :eek::mad: om hem terug in de houders te krijgen
 
Ook met een spotter ben je niet veilig. Als je zonodig een valse grip moet hanteren en je laat het gewicht uit je handen schieten vangt de beste spotter het ook pas na de eerste stuit....

Wil je veilig: gebruik safeties (powerrack ofzo)
 
Wazzup, heb je die powerracks of safety dingen qua bankdrukken, of squads ook bij Harimau ?
 
Ik druk ook altijd zonder spotter, eigenlijk maar 2x echt een noodsituatie gehad dat ik hem met alle moeite nog net achter het eerste haakje kon gooien. Verder nooit problemen gehad eigenlijk, gewoon goed inschatten wat je nog kan en inderdaad niet tot failure gaan.
 
Wazzup, heb je die powerracks of safety dingen qua bankdrukken, of squads ook bij Harimau ?

Nee

jezelf goed kennen en weten hoever je kunt gaan. Tot 130kg kan ik hem zonder al te veel pijn over me buik rollen en opstaan.
 
dan doe je het met dumbbells (hopelijk zijn ze zwaar genoeg) lukt het niet meer dan laat je ze gewoon op de grond flikkeren :P
 
Wazzup, heb je die powerracks of safety dingen qua bankdrukken, of squads ook bij Harimau ?

Ik train bij de aclo. Daar hebben we wel een half-open squat-rek (2 zelfs tegenwoordig) met vaste "safeties". Die liggen echter uiteraard net verkeerd voor bankdrukken.

En er is een smith-rek..............
 
- Niet tot failure trainen
- Ervaring

Voor de echt zware setjes:

- Naar je buik toe rollen
- In powerrack met pins
- Geen klemmen op je stang, zodat je de schijven eraf kan laten glijden.
 
Ik doe het zonder spotter ook liever met dumbbells.
 
Ik bench bijna nooit met spotter, je leert wel aanvoelen wanneer je nog een rep kunt maken of niet.

met een spotter kun je dikwijls een laatste rep meer die je anders niet kon uitpersen, tzit gewoon int koppie (je weet dat er iemand achter jou staat en dat geeft mentaal meer kracht)
 
OF komt het doordat de spotter ook meteen ff wat BOR's kan doen? ;)
 
Als je voor records gaat, dan is een spotter zeer aangeraden.

Anders ga je niet tot failure. Je voelt het normaal gezien ook aan wanneer je niet kan hoor.
 
Ik train bij de aclo. Daar hebben we wel een half-open squat-rek (2 zelfs tegenwoordig) met vaste "safeties". Die liggen echter uiteraard net verkeerd voor bankdrukken.

En er is een smith-rek..............

Oh, Aclo ? Bij het kartcentrum ?

Tot hoeveel KG gaan de dumbbells daar eigenlijk ?
Ik dacht dat je ook bij harimau trainde.
 
Back
Naar boven