AndroidHealthClinic

Meer kracht bankdrukken ontwikkelen

• Topic Starter Topic Starter
Het is uiteindelijk toch sowieso niet zo moeilijk. Intensief trainen (vooral ook zwaar genoeg), genoeg eten, genoeg slapen. Als je niet groeit, doe je een of meerdere dingen ben die drie niet goed.
Klopt helemaal! Gouden regel.
En dan zijn er nog een paar externe dingen die je niet altijd zelf in de hand hebt bv stress etc. Boog kan niet altijd gespannen staan en het is vallen en opstaan in de sport.

Klopt helemaal! Gouden regel.
En dan zijn er nog een paar externe dingen die je niet altijd zelf in de hand hebt bv stress etc. Boog kan niet altijd gespannen staan en het is vallen en opstaan in de sport.
Als je na 28 jaar trainen waarvan meerdere kuren een max bench hebt van 90 kg is je boog niet alleen ontspannen maar gewoon kapot.

Als 't je echt puur om sterker worden op de bench gaat, luister naar Tymboo. Volgens mij de enige in dit topic met een 200+ bench.

Na een kuur val je als een kaartenhuis in elkaar. Dacht dat dat wel bekend was bij de meeste. Maar goed korter door de bocht kan bijna niet. Denk dat we allemaal wel een spiergroep hebben die wat minder sterk is. Tymboo zal van nature al erg sterk zijn btw.

Als je na 28 jaar trainen waarvan meerdere kuren een max bench hebt van 90 kg is je boog niet alleen ontspannen maar gewoon kapot.

Als 't je echt puur om sterker worden op de bench gaat, luister naar Tymboo. Volgens mij de enige in dit topic met een 200+ bench.
Idd, mijn on gear no shirt telt niet

Tymboo zal van nature al erg sterk zijn btw.
Topic gaat niet over mij natuurlijk verder, maar dit is sowieso niet het geval.
Ik woog 70 kilo op 1m89 toen ik begon en was echt een sprietje. Wel is het zo dat ik na een jaar of twee trainen het esthetische gebeuren wel een beetje gezien had en vanaf dat moment eigenlijk vooral krachtgericht ben gaan trainen, waar je natuurlijk ook gewoon groter van wordt trouwens. Ook ik train inmiddels al bijna 20 jaar, en vind eigenlijk van mezelf dat ik er alsnog meer uit had kunnen en moeten halen. Laten we eerlijk zijn, het overgrote deel traint gewoon als een mietje, zogezegd, en legt de standaard ook veel te laag. Als je het echt serieus neemt dan kun je heel ver komen.
En ja, anatomisch gezien zal ik zeker beter aangelegd zijn voor de bench dan jij (en daarmee automatisch minder goed voor de deadlift).

On a sidenote: ik ken genoeg lifters die sterker zijn dan ik en die (imo) onzin verspreiden, dus ook dat is niet altijd een garantie voor goed advies natuurlijk. Ik zou niet blind op iemands stats af gaan om te bepalen of diegene er verstand van heeft. De andere kant op werkt het ook natuurlijk, ik verbaas me er soms over hoe anderen advies menen te kunnen geven terwijl ze niets bereikt hebben en zich er totaal niet in verdiept hebben. Soms is er in bepaalde topics al zoveel onzin voorbij gekomen dat ik zelf maar liever niet meer reageer om de topic starter niet nog meer van de wijs te brengen.

Topic gaat niet over mij natuurlijk verder, maar dit is sowieso niet het geval.
Ik woog 70 kilo op 1m89 toen ik begon en was echt een sprietje. Wel is het zo dat ik na een jaar of twee trainen het esthetische gebeuren wel een beetje gezien had en vanaf dat moment eigenlijk vooral krachtgericht ben gaan trainen, waar je natuurlijk ook gewoon groter van wordt trouwens. Ook ik train inmiddels al bijna 20 jaar, en vind eigenlijk van mezelf dat ik er alsnog meer uit had kunnen en moeten halen. Laten we eerlijk zijn, het overgrote deel traint gewoon als een mietje, zogezegd, en legt de standaard ook veel te laag. Als je het echt serieus neemt dan kun je heel ver komen.
En ja, anatomisch gezien zal ik zeker beter aangelegd zijn voor de bench dan jij (en daarmee automatisch minder goed voor de deadlift).

On a sidenote: ik ken genoeg lifters die sterker zijn dan ik en die (imo) onzin verspreiden, dus ook dat is niet altijd een garantie voor goed advies natuurlijk. Ik zou niet blind op iemands stats af gaan om te bepalen of diegene er verstand van heeft. De andere kant op werkt het ook natuurlijk, ik verbaas me er soms over hoe anderen advies menen te kunnen geven terwijl ze niets bereikt hebben en zich er totaal niet in verdiept hebben. Soms is er in bepaalde topics al zoveel onzin voorbij gekomen dat ik zelf maar liever niet meer reageer om de topic starter niet nog meer van de wijs te brengen.
gewoon eruit pikken waar je iets aan denkt te hebben de rest is bijzaak.

Leuk stukje:

Als je veel foto’s dan wel video’s plaats krijg je veel likes. Zo gaat dat tegenwoordig met e-life. Jezelf niet te serieus nemen, en zo nu een dan zelfspot en domlullen hoort ook bij het leven. DBB is gewoon een forum waar niet alles serieus is, dat was het in 2002 ook al niet, ook al denkt men dat er toen meer deskundige info werd gepost. Als je niet tegen kritiek kunt, sluit men hun log en verlaat je stil het forum. Hecht er niet teveel waarde aan zou ik zeggen. Niemand is beter dan een ander, iedereen is uniek.

Als je veel foto’s dan wel video’s plaats krijg je veel likes. Zo gaat dat tegenwoordig met e-life. Jezelf niet te serieus nemen, en zo nu een dan zelfspot en domlullen hoort ook bij het leven. DBB is gewoon een forum waar niet alles serieus is, dat was het in 2002 ook al niet, ook al denkt men dat er toen meer deskundige info werd gepost. Als je niet tegen kritiek kunt, sluit men hun log en verlaat je stil het forum. Hecht er niet teveel waarde aan zou ik zeggen. Niemand is beter dan een ander, iedereen is uniek.
Helemaal mee eens

Laatst bewerkt:
Overigens is deze discussie in grote lijnen wel allemaal geëmmer in de marge als je juicet natuurlijk, dan kun je over t algemeen veel makkelijker en langer wegkomen met de trainingsfilosofieën die jij hierboven beschrijft. Of je dan meer krachtgericht of meer bb-gericht traint maakt eigenlijk helemaal niet zo heel veel uit, behalve misschien voor de echte piekkrachtontwikkeling dan. Je wordt toch wel groter en sterker. Puur vanuit een progressiestandpunt denk ik dus dat t voor een natty lifter nog veel interessanter en nuttiger is om die omslag in denken over trainen te maken dan voor iemand die gebruikt. Er zijn daarnaast natuurlijk wel andere voordelen die voor iedereen voordelig kunnen zijn, zoals technisch beter liften, nadenken over je trainingen, etc.

Hier had ik niet eens bij stil gestaan, te meer ook omdat ik eigenlijk automatisch redeneerde vanuit naturel perspectief.
Voor naturel aangelegenheden is het wel degelijk van significant belang.

Eerlijk gezegd heb ik geen enkele direct informatie of ervaring om te kunnen beoordelen in hoeverre wat je zegt klopt. (progressie in relatie tot de "mindset" waar we het steeds over hebben gehad bij wel of niet juicen)
Zelf denk ik dat het bij piekkrachtontwikkeling wel behoorlijk uitmaakt, maar dat komt dan vooral omdat dit bij uitstek een neuromotorisch verhaal is.
Techniek en "strength-skill" dienen dan te prevaleren boven ander factoren. Interessant weer in ieder geval.

Dat het allemaal een stuk makkelijker gaat met AAS in allerlei opzichten in het algemeen, hoeven we in niet te betwisten.
Dat is gewoon een feit.

Vreemd genoeg lijkt dat voor TS dan weer niet op te gaan, in ieder geval voor wat betreft zijn bench press.

Laatst bewerkt:
Nog meer spoilers in aantocht:
Laten we eerlijk zijn, het overgrote deel traint gewoon als een mietje, zogezegd, en legt de standaard ook veel te laag.
Ja jij ja, ik niet hoor, ik ben nog altijd een hardcore rebel. :)

En ja, anatomisch gezien zal ik zeker beter aangelegd zijn voor de bench dan jij (en daarmee automatisch minder goed voor de deadlift).[/spoiler]
Tymboo T-rex was het toch? ;)

Terug
Naar boven