Fitness Seller

Meer kracht bankdrukken ontwikkelen

531 is wat je zoekt. Of een ander bewezen programma voor kracht. Eventueel 531 bbb als je net als ik volume nodig hebt voor je bovenlichaam. En ook: doe assistance die jouw lift helpt. Dus ohp, rows, pull-ups, dips. En voldoende eten.
Dan kan je Juggernaut 2.0 ook wel toevoegen (en GZCL(p)), dan kan je, uitgaande dat er bij TS nog wat makkelijke gains zitten, sneller je max bijwerken.

Dan kan je Juggernaut 2.0 ook wel toevoegen (en GZCL(p)), dan kan je, uitgaande dat er bij TS nog wat makkelijke gains zitten, sneller je max bijwerken.
Ja. In ieder geval een bewezen programma voor kracht met voldoende volume en intensiteit voor bench.

Ikzelf heb wat meer volume nodig dus ik bench momenteel 3x per week. Dips gaan niet met mijn schouder, maar ohp wel. Een sterke bovenrug en schouders + triceps helpen. Dus die zou ik wat extra assistance geven.

En wat @tymboo zegt

• Topic Starter Topic Starter
Lees eens alle berichten terug, misschien kom je dan wat tegen.

ik doe nu dit, omdat ik rond de feestdagen ook ff geen motivatie had.
IMG_0287.png
Begrijp ik het goed dat je dan week 1 begint met 1x 5sets van 3 reps. Enz? Of doe je dat dan meerdere keren per week?

Begrijp ik het goed dat je dan week 1 begint met 1x 5sets van 3 reps. Enz? Of doe je dat dan meerdere keren per week?
Squat, OHP, Deadlift, Benchpress, 2x per week.
Voor mij nu lazy-b*ch training tot ik weer bodybuilding gericht ga.

En wat is meer bodybuilding gericht voor jou?

hoe train je dan op bodybuilding?

- Vooral gericht op de spiergroep die je traint.
- "mind muscle connection".
- Doen van variaties op oefeningen om de spiergroep vanuit zoveel mogelijk invalshoeken te belasten.
- Een dynamisch, ritmische kadans waarmee je de reps in een set doet.
- Proberen gedurende de oefening zoveel mogelijk spanning op de spier te houden.
- De set als doel, met het doen van zoveel mogelijk reps, tot falen gaan in de set en daar voorbij.
- Technische vorm tunen om zoveel mogelijk de "druk" op de doelspiergroep te verhogen.
D.i. zinvol cheaten, "forced reps", bepaalde bewegingen gedeeltelijk maken of niet helemaal afmaken.

Eigenlijk in grote lijnen precies het tegenovergestelde van op kracht en technisch-bewegingsgericht trainen, zoals @tymboo eerder heeft uitgelegd..

In aanvulling van @harpep.

Als je sterker wilt worden op de BP, dan moet je trainen op de BP. Als je je borstspieren wilt ontwikkelen moet je op zoek naar oefeningen die dat voor jou doen.

Net als dat sterkere benen niet helemaal hetzelfde is als een sterkere squat.

Bij trainen op kracht wil je meer herstelntussen je sets.

Zie ook dr. Mike van RP.

Hij traint al 28j en steekt ons gewoon de gek aan.

Hij traint al 28j en steekt ons gewoon de gek aan.
Welnee het is gewoon puur interesse hoe een andere het doet en je bent nooit te oud om te leren. Bij de een werkt dit en bij de ander dat. 28 jaar trainen is lang ja maar je blijft niet groeien en sterker worden het lichaam past zich steeds weer aan dat is het meest irritante . En dan voeding dan weer laag dan weer hoog in kcals. Blijft een zoektocht om dingen te laten werken.

Dat is het nadeel van sportschool fitnessschema’s, na bepaalde tijd kom je niet verder en blijf je alleen de beweging doen.
Welnee het is gewoon puur interesse hoe een andere het doet en je bent nooit te oud om te leren. Bij de een werkt dit en bij de ander dat. 28 jaar trainen is lang ja maar je blijft niet groeien en sterker worden het lichaam past zich steeds weer aan dat is het meest irritante . En dan voeding dan weer laag dan weer hoog in kcals. Blijft een zoektocht om dingen te laten werken.
Maar als laatste reactie in je chat, ben je nu überhaupt begonnen met een andere methode vanaf donderdag ?

Vrijdag waren rug, achterkant schouders en biceps aan de beurt. Morgen ga ik thuis mijn homegym in en ga ik het bankdrukken aanpakken.

Ik was allang op zoek gegaan naar schema van Jim Wendler od of via videokanaal wat ik heb aangegeven en daarmee wat opgesteld voor advies, of al zelf mee gaan trainen.
zal wel mentaliteitsverschil zijn.

Wat is Jim Wendler ?
zet het in Google, wat is stronglifts 5x5 ? Eveneens via Google uitleg te vinden.

:whip:

We komen er wel toch. Jij weer uit je luie modus en bodybuilding gaan trainen en ik
met mijn bench. 👊🏼

- Vooral gericht op de spiergroep die je traint.
- "mind muscle connection".
- Doen van variaties op oefeningen om de spiergroep vanuit zoveel mogelijk invalshoeken te belasten.
- Een dynamisch, ritmische kadans waarmee je de reps in een set doet.
- Proberen gedurende de oefening zoveel mogelijk spanning op de spier te houden.
- De set als doel, met het doen van zoveel mogelijk reps, tot falen gaan in de set en daar voorbij.
- Technische vorm tunen om zoveel mogelijk de "druk" op de doelspiergroep te verhogen.
D.i. zinvol cheaten, "forced reps", bepaalde bewegingen gedeeltelijk maken of niet helemaal afmaken.

Eigenlijk in grote lijnen precies het tegenovergestelde van op kracht en technisch-bewegingsgericht trainen, zoals @tymboo eerder heeft uitgelegd..
Overigens is deze discussie in grote lijnen wel allemaal geëmmer in de marge als je juicet natuurlijk, dan kun je over t algemeen veel makkelijker en langer wegkomen met de trainingsfilosofieën die jij hierboven beschrijft. Of je dan meer krachtgericht of meer bb-gericht traint maakt eigenlijk helemaal niet zo heel veel uit, behalve misschien voor de echte piekkrachtontwikkeling dan. Je wordt toch wel groter en sterker. Puur vanuit een progressiestandpunt denk ik dus dat t voor een natty lifter nog veel interessanter en nuttiger is om die omslag in denken over trainen te maken dan voor iemand die gebruikt. Er zijn daarnaast natuurlijk wel andere voordelen die voor iedereen voordelig kunnen zijn, zoals technisch beter liften, nadenken over je trainingen, etc.

Het is uiteindelijk toch sowieso niet zo moeilijk. Intensief trainen (vooral ook zwaar genoeg), genoeg eten, genoeg slapen. Als je niet groeit, doe je een of meerdere dingen ben die drie niet goed.

Terug
Naar boven