MuscleMeat

Bankdrukken

21mi0

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Beste DBB'ers,

De laatste maand maak ik weinig vooruit gang bij bench press. Bij alle andere oefeningen voor borst blijf ik progressie maken.

Schema:
Bankdrukken 3 setjes van 8-10 HH
Incline dumbbell press 3 setjes van 8 - 10 HH
Incline dumbbell fly 3 setjes van 8-10 HH
Dumbbell press 7 setjes van 8-10 HH

Op dit moment ben ik bezig met het FST-7 schema.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Probeer eens 5x5

Ik denk te veel setjes voor borst, maarja

Tijdje setjes maken van 12 8 6 of het kan zijn dat je overtraint bent misschien.
meer setjes en teveel oefeningen kunnen je gaan tegen werken

• Topic Starter Topic Starter
Tijdje setjes maken van 12 8 6 of het kan zijn dat je overtraint bent misschien.
meer setjes en teveel oefeningen kunnen je gaan tegen werken

Ik maak nu vaak setjes van 8. Vier weken geleden heb ik een deload week gehad. En dit probleem heb ik alleen bij bankdrukken.???

Reverse pyramid doen. Dus je begint met bijvoorbeeld 1x6, dan 1x7 en tenslotte 1x8. Je begint bij je eerste set zo zwaar mogelijk (dus een gewicht waarop je nog net zes herhalingen kan), daarna haal je 10% van het gewicht af en doe je zeven herhalingen. Dit schemaatje is voor wat meer gericht op massa in combinatie met kracht, als je voor pure kracht wil gaan zou ik 1x3, 1x4 en 1x5 doen.

Overigens, hou maar drie werksets aan voor borst. Bench press, incline dumbbell press en zware decline cable flyes. Prima massabouwers.

Q

Overigens, hou maar drie werksets aan voor borst. Bench press, incline dumbbell press en zware decline cable flyes. Prima massabouwers.

Dit.

Die laatste oefening, die dumbbell presses, die zijn niet nodig.
Ten eerste ben je, als het goed is, al redelijk leeg na de eerste twee oefeningen.
Ten tweede voegen ze niet ontzettend veel toe. En dan ook nog zeven setjes...

Terug
Naar boven