XXL Nutrition

Bankdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gunit 020

Novice
Waardering
0
Ik vraag me iets af. Ik ben inmiddels bij 30 kg per kant aanbeland bij bankdrukken. Alleen ik raak met de stang niet mn borst aan, dat lukt me gewoonweg niet en is te zwaar. Ik haal een keer of 5,6 maar dan laat ik de stang zakken tot een centimeter of 10 ongeveer boven me borst en dan weer omhoog.

Nou vraag ik me dus af of het niet beter is om bv. 5 kilo lichter te gaan trainen en dan de stang wel helemaal tot op mn borst te laten zakken. Dan train ik wel lichter maar haal ik meer uit de oefening zeg maar. Ik weet niet of dit nou meer resultaat oplevert.

Dus kan iemand me vertellen wat nou sneller resultaat oplevert, minder kilos en verder naar beneden of meer kilos en iets minder naar beneden :rolleyes:

is dit serieus :rolleyes:

in ieder geval zal tot de borst je meer resultaat geven.

Het stuk net op /boven je borst is er veel meer druk op je borstspier. Hoe verder je uitstoot hoe meer de triceps hun werk gaan doen. Dus je kan beter helemaal zakken en niet helemaal strekken!

of je doet het gewoon alletwee, beetje variatie kan nooit kwaad

Tuurlijk moet je hem helemaal laten zakken, anders train je meer je triceps.

Helemaal zakken. Anders kun je het net zo goed niet doen (:P).

Wat jij doet is geen Bench-Press maar een Baco-Boy-Press. Beetje gelijk aan Baco-Boy-Squatten, ook wel quarter squats genoemd. Maareuh, je moet dus de barbell je borst laten raken, maar hem er niet laten inzakken. Dus je kan nog kiezen, een vlugge touch and go of een volledige officiële bench-press met een pauze op je borst.

Yep, kan je beter boardpresses gaan doen.

Imo wat stom om te board presses als je nog nooit gebench-presst hebt ;)

MonsterStrength zei:
Imo wat stom om te board presses als je nog nooit gebench-presst hebt ;)

Voordat ik begon met benchen, deed ik eerst 1 jaar floor pressen... de eerste keer dat ik benchte pakte ik dacht ik 70kg. Ma'goed, echt aan te raden is het niet nee ;).

t beste is gewoon vlak voor de borst weer uit stoten, grotere ROM imo

k zelf raak net niet mn borst, maar wel mn shirtje :P

Zakken tot de borst voor een volledigere belasting van de borstspier.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor de tips mannen :thumb:

MonsterStrength zei:
Wat jij doet is geen Bench-Press maar een Baco-Boy-Press. Beetje gelijk aan Baco-Boy-Squatten, ook wel quarter squats genoemd. Maareuh, je moet dus de barbell je borst laten raken, maar hem er niet laten inzakken. Dus je kan nog kiezen, een vlugge touch and go of een volledige officiële bench-press met een pauze op je borst.
Ik wist niet dat baco boys ook benen trainen?? :eek:

Lol jawel, en de enige oefeningen die ze doen is 10cm kniebuigen :D

gunit 020 zei:
Ik vraag me iets af. Ik ben inmiddels bij 30 kg per kant aanbeland bij bankdrukken. Alleen ik raak met de stang niet mn borst aan, dat lukt me gewoonweg niet en is te zwaar. Ik haal een keer of 5,6 maar dan laat ik de stang zakken tot een centimeter of 10 ongeveer boven me borst en dan weer omhoog.

Nou vraag ik me dus af of het niet beter is om bv. 5 kilo lichter te gaan trainen en dan de stang wel helemaal tot op mn borst te laten zakken. Dan train ik wel lichter maar haal ik meer uit de oefening zeg maar. Ik weet niet of dit nou meer resultaat oplevert.

Dus kan iemand me vertellen wat nou sneller resultaat oplevert, minder kilos en verder naar beneden of meer kilos en iets minder naar beneden :rolleyes:

Je bent dus ook niet lenig genoeg.
Wat je best kan doen is iets lichter gaan, en langzamerhand (over de weken) de stang steeds iets lager proberen te laten zakken. Dit is een soort rekken dus, waarbij het rekken deel van de oefening is. Hoe noem je dat soort rekken ook alweer?

Heeft niets met lenigheid te maken waarschijnlijk, 99% van de bevolking kan de stang met gemak tot op zijn borst laten komen, zal gewoon weer het syndroom van baco zijn. "Hé kijk mij, ik bench 80kg, ...." maar hebben ze wel niet door dat de oefening niets uithaald dan ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven