AndroidHealthClinic

Bankdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
MonsterStrength zei:
Heeft niets met lenigheid te maken waarschijnlijk, 99% van de bevolking kan de stang met gemak tot op zijn borst laten komen, zal gewoon weer het syndroom van baco zijn. "Hé kijk mij, ik bench 80kg, ...." maar hebben ze wel niet door dat de oefening niets uithaald dan ;)

Ja, maar als je altijd bankdrukt zonder volledig te laten zakken wordt je minder lenig dan eerst. Als TS altijd zo gebankdrukt heeft...

De eerste maal dat jij ging bankdrukken, had je dan ook maar enige moeilijkheid om de stang tot je borst te laten komen? Dacht het niet, iedereen kan dat normaal, het is niet omdat je dan tijdje die beweging niet doet dat je het niet zou kunnen, want toen je voor het eerst bankdrukte had je hem zelfs nog nooit van je leven gedaan.

Als je de barbell niet op je borst kan laten zakken, dan heeft dat waarschijnlijk meer met je techniek te maken dan met je flexibiliteit. Als ik mijn ellebogen zo ver mogelijk naar buiten gooi (de verneuk mijn rotator cuff techniek), dan kom ik ook met moeite (of zelfs niet) tot mijn borst.

Idd vooral techniek speelt een grote rol (en het stoere imago onderhouden natuurlijk :cool:)

Ik doe alle oefeningen baco-boy-style

Vorige week wel slecht afgelopen, ik ging 250 kg squatten met een 5 cm rom maar vh moment dat ik nog maar net zakte bleek dat ik nooit meer recht ging raken :(
Ik ben dan in elkaar gevallen en heb vanalles gebroken en gescheurd maar ik kwam nog recht nadien en iedereen vond me toch wel de man..

Ik had moeten weten dat de overgang van 80 met 10 cm rom naar 250 met 5 cm rom te groot ging zijn :(

Dus monsterstrength, doe gerust voort met die betere uitvoering, ondertussen vragen we wel ff aan de chicas wie de man is huh :cool:

Haha meesterlijk, wordt jij geplet met 250 voor 5cm, doe ik wel squats met 270 onder parallel :D

ik zie steeds meer mensen zo trainen in onze gym. Ik geloof nu dat het komt omdat een instructeur van de TU gym (is gesloten, gasten trainen nu bij saxion) ze dat zo heeft uitgelegd, preacher curls met een ROM van 10 graden, BP niet verder dan 10 - 20 cm boven borst etc..... tja zo kan ik ook 20kg curlen en 100 kg banken....

Precies. Heel veel gasten drukken dan iets van 80kg een hoop keertjes maar als ze dat ding eens tot op hun borst laten komen drukken ze hem niet meer omhoog.

Bij preachercurls had ik eerst ook een kleine ROM, maar je zit binnen 3 weken op je bacogewichten terug als je een volledige ROM gebruikt

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan die stang makkelijk tot me borst laten zakken, dat is het probleem niet. Alleen bij meer kilos kost het meer en meer moeite om hem helemaal te laten zakken en dan weer omhoog te krijgen he. Maar ik zie dat idd bij veel andere mensen ook dat ze hem niet helemaal laten zakken :rolleyes:

en wat dacht je dan? dat je meer gewicht makkelijker kon uitdrukken?

je bent gewoon nog véél te zwak om fatsoenlijk te benchen, punt uit.
gewoon harder, slimmer trainen. als je dat tenminste kan volhouden :rolleyes:

heb je trouwens al die vorige commentaren gelezen? dat vraag ik me dan wel af... :scratch:

Laatst bewerkt:
Kom op gunit, er wordt 10x geantwoord op je vraag en nog komt het niet bij je over. Geen wonder dat lui geirriteerd raken. Pak gewoon wat minder gewicht dan waar je partials mee doet en ga goed bankdrukken. Dan bouw je het vandaar uit weer rustig op :cool:

huckfinn zei:
Kom op gunit, er wordt 10x geantwoord op je vraag en nog komt het niet bij je over. Geen wonder dat lui geirriteerd raken. Pak gewoon wat minder gewicht dan waar je partials mee doet en ga goed bankdrukken. Dan bouw je het vandaar uit weer rustig op :cool:

InDeRdAaT

(250e post,dutch bodybuilder, sorry)

Moest je 250ste post nou in breezer-taal ???

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven