Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Barbell row zit steeds in mijn rugroutine, soms moeilijk te combineren met de deadlift, maar dan maak ik er een yates row van om zo de onderrug wat minder te belasten.
Als ik niet deadlift, geef ik de voorkeur aan de pendlay row.
Grts,
Magere

iedereen hier zegt zomaar bb row, maar heb het idee dat 50% het zegt om gewoon hardcore te zijn ipv onderbouwd... de TS geeft geen duidelijk doel aan en dat lijkt me wel essentiëel om te laten blijken wat "de beste" oefening is, nog even afgezien van de andere oefeningen die je doet.
barbell rows zullen wellicht een betere massabouwer zijn maar zoals starter al zegt, als je eerst zwaar hebt gedeadlift en je wil je lats aanpakken kun je wellicht beter cable rows doen. Dan nog de vraag, welke barbell rows en welke cable rows? Voor welke spiergroep?
Er vanuitgaande dat je de lats wil trainen: Voor lats vind ik zelf een onderhandse greep het fijnste, en die voel ik bij barbell beter omdat de constante spanning van de cable mn biceps vermoeien voordat ik het echt in mijn rug voel. Wanneer je het hebt over een V-greep, doe ik liever cable rows omdat oldschool T-bar rows erg belastend zijn voor de onderrug. Leuk als compound, voor lat training niet optimaal. De constante spanning bij cable rows vind ik hier wel prettig... Een brede, overhandse greep doe ik wel maar meer als rear delt/rombhoid training, in dit geval vind ik een pendlay row het fijnste...
maar goed dit is allemaal subjectief![]()
er vanuit gaande raw bank, dan zijn sterke rear delts/rhomboids het belangrijkste, dus iig je rows elbows out and to chest doen, barbell rows zijn daar geschikt voor, heb je moeite met je onderrug na bijv deadlift dan cable of db
Vergeet de 'DEADLIFT' niet eh, als je het over totale rugtraining hebt.
Verder zeker BB row + pull up's = (Y)
Barbell row is m.i. de beste massabouwer voor de bovenrug die er bestaat . Ik zie een hoop schema's voorbijkomen zonder de BB row en dat is zonde . BB row is samen met een vorm van pullup/chinup de basis van je rugtraining imo .

Pr5obleem met een ondersteunde seated row (steun aan de voorkant) is dat naarmate de gewichten zwaarder worden en/of de reps hoger je de ademhaling gaat beperken wat negatief op de oefening werkt.
Idd dat is gewoon een faal apparaat je borst word helemaal ingedrukt als je een beetje zwaar gaat, bij mijn gym gelukkig een met voet ondersteuning ( gebruik hem niet veel maar toch )Bij ons ook, wat niet weg neemt dat waneer je de borststeun gebruikt waar deze voor bestemd is (recht op blijven zitten en niet naar voor/achter leunen) deze de borst/buik indrukt wat de ademhaling kan bemoeilijken.
BB row is samen met een vorm van pullup/chinup de basis van je rugtraining imo .
Bij BORs wordt quasi altijd hard gecheat. Ik heb nog nooit in de gym iemand BORs zien doen met het bovenlichaam in een hoek van 90-100° zoals het hoort. Als je dit niet doet, dan wordt de oefening veel makkelijker en is het vooral een egolift. Te recht staan bij BORs is eigenlijk hetzelfde als achteruitleunen bij seated rows, behalve dat dan iedereen opeens wel gaat zeggen dat je cheat.
BORs (en vooral dan Pendlay Rows) zijn dus misschien wel in theorie een betere oefening, maar in praktijk zijn seated rows voor velen efficiënter.