AndroidHealthClinic

Barbell row vs Seated row

Peiling Peiling Welke vinden jullie het beste?

• Barbell row

Stemmen: 62 80,5%
  • Seated row

Stemmen: 15 19,5%

• Totaal stemmers
    77
Als ik 90-100 graden sta dan krijg ik gewoon last van me onderrug omdat ik die niet hol kan zetten.

Ga ik iets meer rechtop bent over rowen kan ik me rug perfect hol houden en ik cheat niet.

Maar ik denk dat dat is omdat ik 1,95 ben dan kan je het gewicht niet tot de grond laten zaken want dan moeten mijn armen langer zijn dan mijn benen en dat is niet zo :)

Ik wil je niet afbreken, maar dat bedoel ik dus. Als je geen spanning in je onderrug kan houden dan moet je daar net aan werken in plaats van de oefening anders te doen. Je zegt trouwens wel dat je niet cheat, maar rechter staan is net cheaten. Net zoals naar achter leunen bij seated rows cheaten is.

Jouw logica is eigenlijk dezelfde als mensen die niet parallel squaten omdat ze niet flexibel genoeg zijn en dan veel gewicht nemen ipv te werken aan hun de diepte van hun squat.

Wordt er altijd zo naar van dat je bij de seated row jezelf in zo'n kussen loopt te persen.
Pr5obleem met een ondersteunde seated row (steun aan de voorkant) is dat naarmate de gewichten zwaarder worden en/of de reps hoger je de ademhaling gaat beperken wat negatief op de oefening werkt.
Exactly my point.
Overigens vind ik dat bij de pendley stijl je 'm niet genoeg voelt. BOR is alleen lastig te combineren met deadlift om de onderrug reden.

Ik wil je niet afbreken, maar dat bedoel ik dus. Als je geen spanning in je onderrug kan houden dan moet je daar net aan werken in plaats van de oefening anders te doen. Je zegt trouwens wel dat je niet cheat, maar rechter staan is net cheaten. Net zoals naar achter leunen bij seated rows cheaten is.

Jouw logica is eigenlijk dezelfde als mensen die niet parallel squaten omdat ze niet flexibel genoeg zijn en dan veel gewicht nemen ipv te werken aan hun de diepte van hun squat.
Nee als ik met de barbell de grond bijna wil aanraken krijg ik sovieso pijn aan me rug omdat ik die niet HOL kan houden zelfs met alleen de stang lukt dat niet maar zoals ik al zij ligt het ook aan je lengte als je maar 1,65 - 1,70 bent tja dan kan je zo de grond raken met BOR maar ik moet wel heel raar gaan staan en door me benen zakken om met de stang de grond bijna te raken.

Nee als ik met de barbell de grond bijna wil aanraken krijg ik sovieso pijn aan me rug omdat ik die niet HOL kan houden zelfs met alleen de stang lukt dat niet maar zoals ik al zij ligt het ook aan je lengte als je maar 1,65 - 1,70 bent tja dan kan je zo de grond raken met BOR maar ik moet wel heel raar gaan staan en door me benen zakken om met de stang de grond bijna te raken.

Je hoeft de grond toch niet te raken met de barbell? Ik red dat inderdaad ook niet, maar als ik een gewicht neem waarmee ik hem op de grond zou moeten leggen, dan kan ik m ook echt niet goed genoeg uitvoeren dat ik m'n schouderbladen lekker tegen elkaar krijg.

Terug
Naar boven