- Waardering
- 2.449
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 15%
Mijn houding is prima, mijn hamstrings zijn alleen afschuwelijk kort. Ik probeer dit al wel tijdje te rekken maar is gewoon een hele nare aanleg.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn houding is prima, mijn hamstrings zijn alleen afschuwelijk kort. Ik probeer dit al wel tijdje te rekken maar is gewoon een hele nare aanleg.
Dat lijkt me toch zeer zeer blessuregevoelig ? Ik dacht dat je die ook bij SLDL- zelfs met weinig gewicht goed rechts moest houden? Maar ik kom gewoon niet diep. Ik raak helaas tot net boven de knie tot waar mijn hamstring zegt stop. Maakt dit de oefening nu daadwerkelijk minder effectief? Het is wel dé oefening bij uitstek die ik daadwerkelijk zeer effectief in m´n hammies voel.
Ben jij van mening dat de hamHoeveel mensen zijn er hier of hoeveel mensen ken je die met bijna rechte benen zoals bij de SLDL het gewicht met normale lordose van de grond kunnen tillen?
Ik heb er in de 40jaar dat ik train mischien een handvol gezien en dat waren bijna allemaal vrouwen.
Je kan natuurlijk de knieën verder buigen maar dat maakt de oefening alleen maar minder geschikt voor de hamstring omdat deze dan vanaf de knie verkort wordt en dusminder kracht kan leveren.
Hoeveel mensen zijn er hier of hoeveel mensen ken je die met bijna rechte benen zoals bij de SLDL het gewicht met normale lordose van de grond kunnen tillen?
Ik heb er in de 40jaar dat ik train mischien een handvol gezien en dat waren bijna allemaal vrouwen.
Je kan natuurlijk de knieën verder buigen maar dat maakt de oefening alleen maar minder geschikt voor de hamstring omdat deze dan vanaf de knie verkort wordt en dusminder kracht kan leveren.
Ben jij van mening dat de ham
40jr? wow.. dat is idd wel erg lang man!!
Jij hebt het over de RDL Romanian Deadlift.
Simpel gezegd:
RDL: vanaf een rack/pins, range of motion houdt op wanneer de hams fully stretched zijn (vaak halverwege de schenen) Vooral voor hams & glutes
SLDL: vanaf de grond, al dan niet met ronde onderrug. Vooral voor erectors
maakt het eigenlijk uit dat je serieus niet diep komt met die RDL dan?? Ik bedoel.... Kijk ik voel hem echt goed, maar je staat natuurlijk wel beetje voor paal hé als je zo ontzettend stijf bent.
Ja pcies, dat lijkt mij ook.. Ik zou wat gevoel betreft iig in no way mijn hams beter kunnen isoleren dan met deze oefening. Ik voer hem sowieso ook met zeer licht gewicht uit, tot ongeveer 60 kg of zo... Zou wel zwaarder kunnen maar doe het meer om hem gecontroleerd uit te voeren.Nee, zolang de hams maar fully stretched zijn. Dat is waar de hele oefening om draait imo
Zeggen dat het belasting lager is omdat het gewicht lager is is te kort door de bocht.
Het gewicht is misschien wel lager, maar de belasting op je onderrug is véél groter bij een SLDL dan bij een DL.
Stel dat je close grip benchpress vergelijkt met barbell skullcrusher, dan pak je met een skullcrusher veel minder gewicht terwijl je een vergelijkbare beweging (even vergelijkbaar als DL en SDL) maakt, maar de druk op je ellebogen is een stuk groter waardoor veel mensen sneller blessures van skullcrushers krijgen terwijl je bij lange na niet zoveel gewicht kan pakken als bij een close grip benchpress.
Laat de volgende keer maar een video zien want die oude foto's laat jouw fantasie op hol slaan.Hij doet namelijk een bent over rowZelfs een ieders favoriet deed de SLDL'S met een ronde rug![]()
![]()
Een straight leg deadlift is iets anders dan een stiff leg deadlift. Stiff leg is gewoon puur zonder knee travel en er is totaal geen reden om je rug te bollen. Mooie stiff leg deadlift:
Je hebt wel gelijk in dat de manier van belasten veel invloed heeft. Nou is skull crushers en close grip bench een heel andere oefening, veel verschillender dan een DL en SLDL.

Heb het filmpje een paar keer bekeken. Heb je er zelf wel naar gekeken?
Je denkt dat zijn knieen niks doen?
Hij heeft in het begin zijn benen gebogen en naarmate de stang omhoog gaat locked hij zijn knieen.
Dit is eerder een RDL variant. Zo deadlift ik zelf ook.
Nu snap ik in ieder geval waarom je denkt dat een SLDL en DL niet veel van elkaar verschillen en dat je denkt dat de SLDL niet blessure gevoeliger is dan de DL aangezien je gewoon niet weet wat een SLDL is.
DIT is een SLDL :
lees je wel wat ik zeg? Knee travel is iets anders dan je knieen niet buigen he, dat weet je?
300+.... ontzettend veelWeet ik en dat heeft geen ene reet te maken met stiff legged deadlift. Je BUIGT JE KNIEEN NIET MET SLDL. Ga je nou echt blijven volhouden dat het filmpje dat jij poste een SLDL is en wat ik poste niet?
I'm out man. Ik hoor je nog wel ALS je ooit eens 300+ deadliftbye bye