Fitness Seller

Barbell stiff-leg deadlift

Weet ik en dat heeft geen ene reet te maken met stiff legged deadlift. Je BUIGT JE KNIEEN NIET MET SLDL. Ga je nou echt blijven volhouden dat het filmpje dat jij poste een SLDL is en wat ik poste niet?
I'm out man. Ik hoor je nog wel ALS je ooit eens 300+ deadlift :thumbs: bye bye

Tom martin deadlift 400+ en hij noemt het wel een stiff legged deadlift

gr autoriteitsargument

Op zich maakt het niet uit hoe je iets noemt wanneer je hetzelfde bedoel. Verwarring onstaan pas wanneer bij dezelfde benaming andere bewegingen bedoeld worden.

Maar of je je knieën nu 5 graden verder buigt of niet maakt effectief gezien niet enorm veel verschil als je kijkt naar welke spiergroepen het belast, behalve dan dat je meer gewicht kunt gebruiken waarschijnlijk en je beter kunt archen. Wat maakt het dan uit of je dat een stiff legged dl noemt of een straight legged dl. Een rdl is echt wel weer wat anders, maar als mensen het zo willen noemen, ook prima.

Weet ik en dat heeft geen ene reet te maken met stiff legged deadlift. Je BUIGT JE KNIEEN NIET MET SLDL. Ga je nou echt blijven volhouden dat het filmpje dat jij poste een SLDL is en wat ik poste niet?
I'm out man. Ik hoor je nog wel ALS je ooit eens 300+ deadlift :thumbs: bye bye

word je altijd zo boos als je geen gelijk hebt?

Maar of je je knieën nu 5 graden verder buigt of niet maakt effectief gezien niet enorm veel verschil als je kijkt naar welke spiergroepen het belast, behalve dan dat je meer gewicht kunt gebruiken waarschijnlijk en je beter kunt archen. Wat maakt het dan uit of je dat een stiff legged dl noemt of een straight legged dl. Een rdl is echt wel weer wat anders, maar als mensen het zo willen noemen, ook prima.

:bow:

Klote is de verwarring die er meestal is bij zulke oefeningen.

Imo is de stiff legged deadlift degene die ze meestal uitvoeren met bolle rug op een verhoog oftewel een herniakweker

Rdl is reet zo ver mogelijk naar achter duwen en de stang langs je benen af laten glijden tot midden scheen.

Verder voer ik zoals filmpje dan martin pagina 3mijn deadlifts uit :roflol:
Dus met hoog geplaatste heupen (heb lange benen ,korte armpjes)

• Topic Starter Topic Starter
Net training achter de rug, hier foto van voorkant en achterkant :D
Hoop dat het leesbaar is
Er staat ook allemaal onzinnige rotzooi tekst bij wat voor mij het beste werkt dus kijk daar maar niet naar :p

20161215_205439.jpg

2016-12-15-20-49-09.jpg

Heb nu een andere oefening voor de hamstring: nu in plaats van de deadlift doe ik gelijk na de Lying Leg Curl de Standing Leg Curl
Ik had elke dag na het trainen met de deadlift enorm veel pijn aan mijn rug en toch deed ik de oefening goed
@3XL

Heb nu een andere oefening voor de hamstring: nu in plaats van de deadlift doe ik gelijk na de Lying Leg Curl de Standing Leg Curl
Ik had elke dag na het trainen met de deadlift enorm veel pijn aan mijn rug en toch deed ik de oefening goed
@3XL

leg curls is geen vervanging voor een deadlift, het is inderdaad een prima oefening voor de hamstrings maar dat is het ook. deadlift traint zoveel meer.
dat je last krijgt van je rug lijkt mij aan je techniek liggen, grote kans dat die niet goed is. ondanks dat een instructeur (waarschijnlijk een met veel te weinig kennis) zegt dat het goed is.

of wat je voelt is gewoon spierpijn in je rug dat kan ook.

verder vragen/tips voor techniek zal je een filmpje moeten uploaden dan kunnen mensen hier je echt helpen.

PS. deadliften met handschoentjes is gay

leg curls is geen vervanging voor een deadlift, het is inderdaad een prima oefening voor de hamstrings maar dat is het ook. deadlift traint zoveel meer.
dat je last krijgt van je rug lijkt mij aan je techniek liggen, grote kans dat die niet goed is. ondanks dat een instructeur (waarschijnlijk een met veel te weinig kennis) zegt dat het goed is.

of wat je voelt is gewoon spierpijn in je rug dat kan ook.

verder vragen/tips voor techniek zal je een filmpje moeten uploaden dan kunnen mensen hier je echt helpen.

PS. deadliften met handschoentjes is gay
Haha dat het gay is boeit me geen reet ;)
Ik snap wel dat de deadlift belangrijk is maar als vervolgens 3 mensen waaronder 2 instructeurs en 1 fysiotherapeut hebben gezegd dat het op de manier waarop ik het doe goed is, en ik gewoon last heb van mijn rug (voel hem 0% in de hamstring) dan lijkt het volgens mij en ook volgens hun niet verstandig om er zo mee door te gaan. Hier ben ik het 100% mee eens en nu ik de liggende en gelijk daarna de staande leg curl doe, voel ik hem zeker wel ;)
Sommige oefeningen zijn niet geschikt voor bepaalde mensen en ja; de deadlift is in mijn ogen een van de moeilijkste oefeningen die er is.

Ps: heb liever geen blaren ;)

Wat een bullshit, vriend. Er zijn mensen met een hernia die gewoon deadliften. Waarschijnlijk is je techniek gewoon keihard verkeerd (wat die 3 figuren ook beweren) en is je onderrug/core gewoon nog superzwak. Niets ten nadele van de goeie (sport)fysio's, maar sommige fysiotherapeuten denken serieus dat je een deadlift boven je hoofd doet en vinden een yoga oefening als de zonnegroet de ultieme fullbody training, dus hun mening over deadlift vorm zegt echt jack shit. Allebei zelf ondervonden, fysio schrok zelfs toen ik op een filmpje een goeie deadlift van een powerlifter liet zien....

Dus je onderrug en core versterken met hyperextensions, sit ups, planks, ab wheel rollouts en werken aan je deadlift techniek. Of geloof je echt dat je groot en sterk kunt worden op leg curls?

En ja, handschoentjes zijn gay. Wat eelt op je handen is niks mis mee.

Hoeveel kg deadlift je?

Wat een bullshit, vriend. Er zijn mensen met een hernia die gewoon deadliften. Waarschijnlijk is je techniek gewoon keihard verkeerd (wat die 3 figuren ook beweren) en is je onderrug/core gewoon nog superzwak. Niets ten nadele van de goeie (sport)fysio's, maar sommige fysiotherapeuten denken serieus dat je een deadlift boven je hoofd doet en vinden een yoga oefening als de zonnegroet de ultieme fullbody training, dus hun mening over deadlift vorm zegt echt jack shit. Allebei zelf ondervonden, fysio schrok zelfs toen ik op een filmpje een goeie deadlift van een powerlifter liet zien....

Dus je onderrug en core versterken met hyperextensions, sit ups, planks, ab wheel rollouts en werken aan je deadlift techniek. Of geloof je echt dat je groot en sterk kunt worden op leg curls?

En ja, handschoentjes zijn gay. Wat eelt op je handen is niks mis mee.

Euhm... ik ga het vast nog wel eens een keer doen. Bedankt voor de reactie en de video :)
Waren 4 setjes
10 herhalingen 10kg totaal
8 herhalingen 20 " "
6 herhalingen 30 " "
4 herhalingen 40 " "

Terug
Naar boven