XXL Nutrition

bart82: zo gaat ie goed

Hey, dan ben je hybride af. Vond het nog wel zo'n leuke benaming. ;)

Geloof graag dat je gesloopt was, wel eens lekker.

• Topic Starter Topic Starter
even het stof van m'n logje blazen...

Voorbije week nogal druk gehad waardoor ik niet 100% heb kunnen trainen/vreten, ben dan ook een kilotje afgevallen maar daar zal weinig spier bij geweest zijn vermits ik twee kilo zwaarder toon :)

Verder heb ik gemerkt dat, hoewel ik niet in de buurt van m'n 1RM DL of SQ ben geweest, ik m'n onderrug "voel". Geen pijn ofzo, maar gewoon een gevoel dat ik eerder niet had.
Deze week dus extra waakzaam geweest bij m'n uitvoering en die blijkt behoorlijk ok dus ik ga er van uit dat het voornamelijk m'n gestel is dat moeilijk kan bijhouden met m'n progressie.
Ga de komende 2 weekjes dan ook geen DL of SQ meer doen (:eek:) en ga wat extra beef op m'n lijf zetten en m'n core versterken en voornamelijk isolaties gaan doen (aangepast na pientere opmerking van AlexT, natuurlijk beloond met bakken karma :D).

Vandaag dus iets nieuws voor m'n benen en damn was dat lekker zeg:

15 reps leg ext, 15 reps lying leg curl, 15 reps standing calf raise

die roulatie heb ik aangehouden voor 15/13/10/8/4 met relatief korte rustpauzes.

Momenteel kan ik best een stel krukken gebruiken dus dat zat wel goed :D

Laatst bewerkt:
even het stof van m'n logje blazen...

Voorbije week nogal druk gehad waardoor ik niet 100% heb kunnen trainen/vreten, ben dan ook een kilotje afgevallen maar daar zal weinig spier bij geweest zijn vermits ik twee kilo zwaarder toon :)

Verder heb ik gemerkt dat, hoewel ik niet in de buurt van m'n 1RM DL of SQ ben geweest, ik m'n onderrug "voel". Geen pijn ofzo, maar gewoon een gevoel dat ik eerder niet had.
Deze week dus extra waakzaam geweest bij m'n uitvoering en die blijkt behoorlijk ok dus ik ga er van uit dat het voornamelijk m'n gestel is dat moeilijk kan bijhouden met m'n progressie.
Ga de komende 2 weekjes dan ook geen DL of SQ meer doen (:eek:) en ga wat extra beef op m'n lijf zetten en m'n core versterken dmv isolaties.

Vandaag dus iets nieuws voor m'n benen en damn was dat lekker zeg:

15 reps leg ext, 15 reps lying leg curl, 15 reps standing calf raise

die roulatie heb ik aangehouden voor 15/13/10/8/4 met relatief korte rustpauzes.

Momenteel kan ik best een stel krukken gebruiken dus dat zat wel goed :D

is ook wel eens lekker.
je hebt het misschien te druk met je eigen home-gym te verzamelen.;)

Crunches en hyperextensions doen geen reet voor je core, wil je je core trainen om te asissteren in lifts dan moet je je op statische kracht richten, dus bv partial squats, partial deadlifts ed.

Crunches en hyperextensions doen geen reet voor je core, wil je je core trainen om te asissteren in lifts dan moet je je op statische kracht richten, dus bv partial squats, partial deadlifts ed.

maar die dingen lijken nu net m'n onderrug te zwaar te belasten...

edit: ik ga me dus een weekje onthouden van DL en SQ om m'n onderrug terug 100% in z'n plooi te laten komen en dan rustig terug opbouwen en dan die partials eens een poging geven. :)

thx Alex, die karma heb je nog te goed...

Laatst bewerkt:
Volgende week nog vooral isolaties en dan begin ik aan 8 weken Joe Skopec :)

[Link niet meer beschikbaar]

3 x per week SQ, DL en BP :banana:

Morgen start ik dus met dit schema:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik denk dat er op 8 weken wel meer te rapen valt dan de vooropgestelde maxes maar ik ga gewoon het schema volgen en na die 8 weken een weekje 1RMs trekken om te zien wat ik werkelijk gewonnen heb. :)

Netjes, succes bro!

Succes, ga je ook nog assistance erbij doen?

zo eerste dag Joe Skopec zit er op.

Met 45 min een korte training maar daarmee is ook alles gezegd...

8 setjes van 6x56 BP
8 setjes van 5x74 SQ
8 setjes van 5x100 DL

heb momenteel het gevoel dat ik een halve marathon heb gelopen en ik mis wat vel op m'n linkerscheen maar ben wel voldaan. Valt toch niet te onderschatten dat hoge volume.
Merkte ook wel dat ik tijdens m'n DL de support van m'n benen miste dus miss daar m'n techniek wat bijschaven.

en nu duik ik met een koele shake in bad lekker ontspannen :wave: :D

edit: voor m'n gewichtprogressie nog ff m'n huidige gewicht 90.5 kg @ 14%

Da's pas volume!! Hoog volume moet je inderdaad niet onderschatten!

vandaag zelfde opgave als maandag:

8 setjes van 6x56 BP
8 setjes van 5x74 SQ
8 setjes van 5x100 DL

Ben als een half wrak begonnen en toch zonder kleerscheuren de training doorgekomen. BP en SQ gingen zelfs verbazend eenvoudig, DL daarentegen was weer knokken van de eerste tot laatste rep.
Ben nu wel moe maar nog niet in de buurt van maandag.

Even afwachten wat het vrijdag wordt maar miss trek ik volgende week het aantal sets op van 8 naar 10.

High Volume -> veni vidi vici ;)

interessant schema, deze ga ik zeker volgen.
Denk wel dat je wat pr's kunt breken hierna, suc6!

Terug
Naar boven