MuscleMeat

Basic's Log

• Topic Starter Topic Starter
JEZUS CHRISTUS. weer allemaal gezeik en getyfus met tennis (contracten etc.). Heb echt moeite om mezelf in te houden en overal tegen aan ga slaan. Ga men uitleven op men dumbbells anders komt et niet goed. Post jullie zo deze ingelaste training.

Opdrukken 3 x 40
Biceps dumbbell curl 3 x 10 x 14 KG PR:P

Laatst bewerkt:
Opdrukken 3 x 40
Biceps curl 3 x 10 x 14 KG PR:P

Throw in some Benches and some Sit-ups and you got yourself a hell of a Superdude-training! :eek:

Nja, lekkere en simpele training, 40x opdrukken is best nice, ik kom niet verder dan 25. :o
Vind het wel vrij nutteloos, maar voor entertainment ja grappig. :D

Throw in some Benches and some Sit-ups and you got yourself a hell of a Superdude-training! :eek:

Nja, lekkere en simpele training, 40x opdrukken is best nice, ik kom niet verder dan 25. :o
Vind het wel vrij nutteloos, maar voor entertainment ja grappig. :D

Ik moest echt even mijn aggressie kwijt, geweldig zo'n ingelaste training haha.

OT: Is voor mij stronglifts aan te raden? Lijkt me opzich wel een lekker schema..

ik raad je 3 keer per week zon fullbody schema ten alle tijde aan!

ik raad je 3 keer per week zon fullbody schema ten alle tijde aan!

het lijkt mij ook erg lekker.
ik zit alleen met 1 probleem, op stronglifts.com staat beginnen met lege barbell etc. Met hoeveel kg zou ik beginnen op alles?

Ik zat te denken om dan:
30 KG BP,
40 KG Squat,
60 KG Deadlift.

Andere oefeningen uit het schema heb ik nog nooit gedaan.
Die assistance oefeningen als push ups/ pull ups/ inverted rows, zijn ze ook aan te raden of 'overbodig'.

Niemand die mij kan helpen?

ik ken het stronglifts schema niet goed.
maar waar ik mee begon toen ik ongeveer dezelfde stats als jij had was rippetoe, dat zal vast ongeveer hetzelfde zijn.

dat zag er zo uit.

workout A
squat 3x5
bench 3x5
deadlift 1x5
dips 3x8

workout B
squats 3x5
overhead press 3x5
bent over rows 3x5
chin ups 3x8

Dit zijn de werksetjes, dus 3x5 hetzelfde gewicht.
Opwarmen moet je zelf aanvoelen, ik werk meestal geleidelijk naar mn werksetjes toe.
Bench bijvoorbeeld:
20xstang
5x30kg
5x40kg
1x45kg
3x5x50kg

maar dit schema doe je dus 3 keer per week, en dan om en om workout A en B.
probeer elke training 2.5kg te adden dus begin niet te zwaar.
als je vastloopt deload je en ga je weer verder, je zult zien dat je nu verder komt.
Dit kan je doen tot je squat ongeveer 1.5keer bodyweight is, en daarna kan je bijvoorbeeld texas method doen.

Hierbij moet je natuurlijk vreten totdat je erbij neer valt, en goed rusten. Dat heb ik niet gedaan toen ik net begon en dat gaat dus fout zal ik je zeggen.

Wat ook zeer belangrijk is: is je techniek. Zorg ervoor dat je zeker weet dat je techniek goed is en add geen gewicht als je denkt dat je techniek eronder lijdt.

Als 3 keer per week squaten te zwaar wordt voor je knieen ofzo kan je een lightday inlassen. Wat ik deed was
maandag: back squat
woensdag front squat
vrijdag backsquat

Frontsquat belast je spieren weer heel anders, en kan je meestal ook minder zwaar doen dan backsquat. Maaar hij is dus lekker voor de afwisseling.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb hierdoor, en als je nog vragen hebt kun je die altijd stellen aan mij of een van de forumleden.

Stronglifts Beginner Strength is:
Work Out A:
5x5 Squat
5x5 Bench Press
3xF Inverted Rows
3xF Push Ups
3x12 Reverse Chrunch

Workout B:
5x5 Squat
5x5 Overhead Press
1x5 Deadlift
3xF Pull Ups / Chin Ups
3x30 Sec. Prone Bridges

Dat van dat opwarmen heeft me zeker geholpen, dankje GNRR.
Nu is alleen mijn vraag nog;
zijn die oefeningen als inverted rows, push ups etc. belangrijk in dit schema?

En: Mijn PR op BP is nu 4 x 50 KG.
Zal ik op 40 KG 5 x 5 beginnen om (makkelijker) progressie te kunnen maken, of nog lager.

Dat zijn "assistance" oefeningen, en het woord zegt het al dat is voor de bonus om lekker te doen! :thumbs:

Oke, dat begrijp ik nog wel bij Push Ups en Inverted Rows, maar pull ups / chin ups komen toch wel voor in de meeste 'gewone' schema's. En zijn geloof ik ook wel belangrijke oefeningen toch?

hoezo maar 1 werkset dl ?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven