AndroidHealthClinic

BB'en met BB

Peiling Peiling Meedoen is belangrijker dan winnen?

• Ja

Stemmen: 5 10,9%
  • Nee

Stemmen: 10 21,7%
  • Als je het maximale uit jezelf hebt gehaald ben je een winnaar :thumbs:

Stemmen: 19 41,3%
  • Ik ben BB :BB_:

Stemmen: 12 26,1%

• Totaal stemmers
    46
Dunno hoor, Bert.

Enerzijds wel goed / verstandig dat je een conservatieve aanpak prefereert. Maar je moet ook reeel zijn en inzien dat voor een kerel van 2 meter en 120kg die paar honderd mg’s testosteron je geen ene moer vooruit zullen brengen, al doe je alles eromheen nog zo perfect.

Maar het is jouw keuze, natuurlijk.

Persoonlijk ben ik aanbeland op een punt waar ik het niet meer kan verantwoorden naar mezelf (en in mindere maten naar me directe omgeving) om steeds maar opofferingen te doen voor bodybuilding in me dagelijkse leven, maar daarnaast altijd maar van die half ass cycles te draaien waardoor je er na al die jaren nog steeds uitziet als een jongetje. Daarom heb ik voor mezelf besloten om alles x2 te doen lol en gewoon eens te kijken hoe en wat.

Ik raad het jou ook aan. Als het niks is, kan je altijd nog terug.

Dunno hoor, Bert.

Enerzijds wel goed / verstandig dat je een conservatieve aanpak prefereert. Maar je moet ook reeel zijn en inzien dat voor een kerel van 2 meter en 120kg die paar honderd mg’s testosteron je geen ene moer vooruit zullen brengen, al doe je alles eromheen nog zo perfect.

Persoonlijk ben ik aanbeland op een punt waar ik het niet meer kan verantwoorden naar mezelf (en in mindere maten naar me directe omgeving) om steeds maar opofferingen te doen voor bodybuilding in me dagelijkse leven, maar daarnaast altijd maar van die half ass cycles te draaien waardoor je er na al die jaren nog steeds uitziet als een jongetje. Daarom heb ik voor mezelf besloten om alles x2 te doen lol en gewoon eens te kijken hoe en wat.

Ben dan ook erg benieuwd waar het jou gaat brengen!

Dunno hoor, Bert.

Voorlopig weegt hij wel 120kg bij 1.89(ofso) en jij nog geen 100kg, dusja wie doet er wat goed.

Geen haat maar er zijn meer wegen naar Rome.

• Topic Starter Topic Starter
Dunno hoor, Bert.

Ik snap je punt. Overigen is 2 m wat overdreven, zoals @Bokito zegt ben ik 1.89 m. Ik vind mezelf ook absoluut nog niet groot en wil zeker nog flink groeien, maar zoals @IkWilGrootWorde zegt zal ik waarschijnlijk wel geleidelijk omhoog gaan.

Dunno hoor, Bert.

Ik snap je punt. Ik ben het deels ook met je eens. Toen ik mijn coach om kuuradvies vroeg en ik terugkreeg 'beginnen met 250 mg Test + 100 mg Mast' dacht ik ook 'hmm, ik wil eigenlijk wel even serieus knallen'. Maar aan de andere kant: ik vraag mijn coach om advies en krijg dat; als ik dat vervolgens in de wind gooi kan ik net zo goed geen coach nemen en dat zal m'n verhouding ook niet goed doen. Nu ben ik van mijzelf best wel eigenwijs, maar soms is het denk ik gewoon goed om te doen wat m'n coach zegt zonder weerwoord of 'ja, maar.'

Bovendien, als ik op deze manier langer kan kuren en progressie blijf boeken, ben ik tevreden. Als het 2x zo lang duurt voordat ik op een bepaald punt kom, maar daarbij wel de risico's kan beperken, is dat voor mij oké.

V.w.b. de oppofferingen: ik ben ook best bereid veel op te offeren, aangezien ik 6x per week train, zo'n beetje de afgelopen 15 jaar. En een sociaal leven etc. boeit me allemaal niet zo. Maar ik merk nu wel dat ik soms m'n kcal niet haal (laat uit werk, nog 4000 in de avond moeten eten etc., ik weet het, slappe excuses) en dan denk ik ook: als ik niet eens m'n voeding elke dag kan halen, dat is toch wel iets dat sowieso op orde moet zijn. Tot nu toe is het met werk wel te combineren, maar er komt wel een punt dat ik moet kiezen tussen ambities op werk of met bodybuilding.

O, en wat ik trouwens nog niet had vermeld. M'n coach heeft wel voorgesteld te starten met HGH en slin. HGH ga ik komend weekend starten, ook wel een lage dosis. Slin moet ik nog even regelen.

December trouwens ga ik on stage. :)

Waarom ga je niet gewoon wat minder trainen dan 6x? Dan valt het allemaal prima te combineren.

• Like
Waarderingen: BB_
Waarom ga je niet gewoon wat minder trainen dan 6x? Dan valt het allemaal prima te combineren.
Trainen en werk is niet het probleem, ik bedoelde meer qua voeding etc. Maar je hebt gelijk, ik zou zeker minder kunnen trainen, maar dat is meer een mentaal ding.

Vroeger, toen ik ook nog andere sporten erbij deed, sportte ik 8x per week. Ik heb al moeite met die ene rustdag die ik nu heb, maar dat zal meer mentaal zijn. Als ik 9 uur lang op kantoor zit is de gym ook echt een uitlaatklep voor mij. Misschien zou ik naar 5x kunnen gaan om te zien wat dat oplevert.

Ik kreeg wat vragen over m'n voedingsschema, dus hierbij:

Ontbijt:
Ei, gebakken 4 st
20+ kaas 50g

Fruit tussendoortje, te besteden op elk willekeurig moment van de dag bij voorkeur niet direct pre or post workout 250 kcal

Lunch:
Mager vlees broodbeleg: rosbief, kipfilet, kalkoenfilet, rookvlees 150 gr
Boterham 6 st
(Snack)groenten naar keuze, denk aan wortels, augurkjes, 200 gr probeer te vari"eren

Cream of rice 50 gr

Fruit tussendoortje, te besteden op elk willekeurig moment van de dag bij voorkeur niet direct pre or post workout 250 kcal

Meal 3:
Biefstuk, rosbief, duitse bief, of ander mager rood vlees 175 gr
Groente naar keuze 200 gr
Rijst of pasta 125 gr

Cream of rice 50 gr

Intra WO:
Whey 10 gr
Carbdrive/dextro 10 gr
Beta-alanine & citrulline

Post WO:
Whey 20 gr
Witte boterham 6 st
Jam naar keuze 60 gr
Cream of rice 100 gr

Avondeten:
Rijst of pasta 125 gr
Kipfilet, biefstuk, duitse bief, of ander mager vlees 150 gr
Groente naar keuze (probeer te varieren) 200 gr

Cream of rice 50 gr

Pre-bed:
Lactose vrije magere kwark 250 gr
Ontbijtgranen naar keuze 150 gr
Whey 20 gr

Vrije ruimte per dag (eventueel ook deels inzetten bij avondeten):
650 kcal (meestal vul ik kwark aan tot 500 gram, verder bijvoorbeeld noten, eierkoek, eiwitreep, pure chocola etc.)

Laatst bewerkt:
Waarom eet je met zoveel kcal amper iets voor je training?

• Like
In dat geval, waarom eet je zo weinig bij je ontbijt?
Geen idee, omdat mijn coach dat voorschrijft. Overigens neem ik vaak die 6 boterhammen vrij snel / bijna gelijk na die eieren al, dus de term 'lunch' is een beetje overbodig. Overigens kost het mij tegenwoordig steeds meer moeite in de ochtend te eten, ik eet echt omdat het moet dan. Eind van de dag ben ik nu op 6200 kcal soms wel licht misselijk van het eten.

Geen idee, omdat mijn coach dat voorschrijft. Overigens neem ik vaak die 6 boterhammen vrij snel / bijna gelijk na die eieren al, dus de term 'lunch' is een beetje overbodig. Overigens kost het mij tegenwoordig steeds meer moeite in de ochtend te eten, ik eet echt omdat het moet dan. Eind van de dag ben ik nu op 6200 kcal soms wel licht misselijk van het eten.
Kan me er wat bij voorstellen, zou persoonlijk wat andere voedingskeuzes maken die wat makkelijker verteerbaar zijn.

• Like
Kan me er wat bij voorstellen, zou persoonlijk wat andere voedingskeuzes maken die wat makkelijker verteerbaar zijn.
Snap ik.

Wit brood met jam gaat gelukkig gemakkelijk Post WO en CoR drink ik weg. Ik kan altijd bij m'n coach aangeven dat ik voor sneller verteerbaar wil. Ik moet zeggen, ik had altijd vrij grote eetlust (in mijn weekupdate moet ik aageven hoe mijn eetlust was en of ik cravings had (dat laatste m.n. in de cut), dus tot voor kort was ik juist altijd meer van doe maar dingen die verzadigen. Nu ik boven de 6000 ben sinds een week heb ik voor het eerst dat het me wat meer tegenstaat. Het ligt ook een beetje aan hoe de dag loopt, soms als ik druk ben loop ik zeg maar wat achter en dan wordt het proppen. Het scheelt wel dat ik na m'n training vaak wel weer trek krijg.

6k + eten is sowieso ruk

I.........

O, en wat ik trouwens nog niet had vermeld. M'n coach heeft wel voorgesteld te starten met HGH en slin. HGH ga ik komend weekend starten, ook wel een lage dosis. Slin moet ik nog even regelen.

December trouwens ga ik on stage. :)
de Iron of pak je ergens anders een wedstrijd?

• Like
Terug
Naar boven