AndroidHealthClinic

Beef jerky goed BB voer?

• Topic Starter Topic Starter
Dat zei ik ook gelijk, 2 gram per 100 gram vindt ik nog wel meevallen als je niet veel ervan eet, maar 4 gram per 100 gram eiwitten vindt ik teveel, op die manier zou ik het afwijzen als eiwitbron.

Er staat: maximaal 4 gram op de verpakking (maximaal dus), dat hangt af van de smaak, kies een smaak met minder zout.

Maak het regelmatig zelf, 2 kg rundvlees in Duitsland (15euro) halen en daar maak ik 1kilo beef jerky van. Goeie, makkelijke en lekkere snack.

ik at die shit dagelijks toen ik amerika was, super als het t*ring heet is buiten en je veel vocht verliest.

Ik neem telkens een voorraadje mee naar huis wanneer ik in Amerika ben.
Ik wist niet dat je het bij ons ook kon vinden. Ik zal dan inderdaad één van de dagen eens in de Makro moeten gaan kijken...

Laatst bewerkt:
ja inderdaad, hoe? woon in Enschede dus vlakbij duitsland :D en paar huisgenoten zijn nog eens Duits ook :D

Lekker hoor, haal het zelf ook wel vaak bij de makro. Half pakje op een dag ofzo consumeren. Vooral als avond snack vind ik het chill of op school tijdens college, kan je lang op kauwen, neem wel een tandenstoker mee ;)

beef jerky is hier goed voorhanden, heb het slechts een aantal keer geproefd: is best lekker, maar wat prijzig.......4 dollar voor een zakje!
:o

Maar hoe maak je het nou?
Of kan dat niet zonder VEEL zout..? ???

Maar hoe maak je het nou?
Of kan dat niet zonder VEEL zout..? ???

ik heb al wel wat recepten gevonden op internet is niet zo heel ingewikkeld opzich maar misschien dat er makkelijkere ( meer basic ) manieren zijn

ik neem aan dat het zout ook enigszins nodig is om het spul goed te kunnen bewaren ook al is het gedroogd

ik heb al wel wat recepten gevonden op internet is niet zo heel ingewikkeld opzich maar misschien dat er makkelijkere ( meer basic ) manieren zijn

ik neem aan dat het zout ook enigszins nodig is om het spul goed te kunnen bewaren ook al is het gedroogd
Als snack voor bijv. 3 dagen kun je het misschien met heel weinig zout maken...
Ik zal oook eens Googlen. :p

4gram zout per 100gram? jammer...dacht even de ideale eiwitbron gevonden te hebben bij improviseren:(

nice alleszins :)

beef jerky is redelijk duur voor een pakje van 200 gram betaal je al gauw tussen de 4 en de 6 euro,afhankelijk van het merk...afhankelijk van get merk hangt ook nog eens de smaak af...vele smaken gewoon naar droog karton... maar je moet het gewoon proberen,lekker als tussendoortje,makkelijk mee te nemen...

ik heb nu al elke keer klein stukjes beef jerky gehad uit een sealed plastic zak.ik zoek de echt beef jerky uit blik in reepjes,kan iemand helpen?

Terug
Naar boven