AndroidHealthClinic

Beef jerky goed BB voer?

Coleman at toch ook altijd beef in zijn dvd's

Ik heb die smerige troep eens op Schiphol gekocht toen ik moest wachten voor mn vlucht. Iets van €2,95 per zakje en niet te vreten! Zit ook nog wel behoorlijk wat carbs in.

Jack Links - zakje van 25gr
41% eiwit
21% kh
3% vet

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb die smerige troep eens op Schiphol gekocht toen ik moest wachten voor mn vlucht. Iets van €2,95 per zakje en niet te vreten! Zit ook nog wel behoorlijk wat carbs in.

Jack Links - zakje van 25gr
41% eiwit
21% kh
3% vet

Hmm dan is dat merk van de makro en super de boer een stuk beter.

Voorarm zei:
Hoe doe je dat dan? Is het op die manier mogelijk het niet helemaal vol zout
te proppen?

Gasten, flink zouten moet eigenlijk wel... dit is belangrijk voor de houdbaarheid.

Ik koop dus 2kg runderbiefstuk, snij het in lange repen en doe het in een kom/schaal. Voeg hierbij goeie Soja saus/kikkoman zodat het vlees net onder ligt, hier heb je dus wel een litertje voor nodig. Maal flink wat zwarte peper, maar wel dat het grof blijft. Doe dit bij het vlees, en voeg ook flink wat zout toe. Met het zout moet je dus echt niet te zuinig zijn, dit is dus o.a. voor de houdbaarheid. Voeg dan nog wat kruiden enz naar eigen smaak toe, ik doe er altijd wat tabasco bij. Laat dit een nachtje in de koelkast staan. Volgende dag haal je 't eruit, giet je de marinade af en zout en peper je het nog een keer, zodat de perperkorrels er echt aan blijven plakken (persoonlijke smaak natuurlijk). Nu hang je de repen vlees in de oven op, dit kan je doen door sate prikkers door de puntjes van het vlees te doen, en de prikkers dwars op het rooster te laten hangen... zo hangt dus het vlees door het rooster. Zet de oven op ongeveer 70graden en hou het deurtje op een kiertje (als je dit niet doet blijft al het vocht in de oven). Laat het nu een uurtje of 9 hangen, verschillend voor hoe dik je het vlees hebt gesneden. Het is klaar wanneer je het vlees goed droog aanvoelt, snij ff een reep doormidden en de binnenkant moet ook redelijk droog zijn. Het zout zorgt er wel voor dat het vlees niet verrot, en ook omdat het gedroogd is rot het niet meer. Dit vlees kan je dus echt een maand buiten de koelkast bewaren ofzo. Of het de ideale bodybuilders snack is...? Ik weet het niet, qua eiwitten en vetten wel... maar het is toch erg zout. Ik geef persoonlijk niet zoveel om de hoeveelheid zout. Nog een tipje, hang het vlees echt voor 12uur in de middag in de oven, niet dat je onverwachts tot laat in de nacht moet wachten totdat het vlees droog is. Je kan trouwens oneindig varieren met de smaak, zo zijn er bijvoorbeeld in de U.S. flesjes te koop met vloeistof voor een rook smaak enz.. Ook kan je na het marineren, het vlees insmeren met bv honing. Doe gewoon wat je lekker lijkt.

Hoop dat jullie er wat aan hebben...

Groeten

Het is super goed spul...

Alleen ****ing duuuuuuuuuuur...

ik geloof 2,5 euro voor 25 of 50 gram.

Het is super goed spul...

Alleen ****ing duuuuuuuuuuur...

ik geloof 2,5 euro voor 25 of 50 gram.

Zie post boven je, 15euro voor 2 kilo (als je dicht bij DL woont). En ik vind 't persoonlijk nog lekkerder ook dan die zooi die in de winkel ligt. Die Beef Jerky uit de winkel zijn allemaal van die lullige dunne plakjes/reepjes.

Laatst bewerkt:
Net paar pakjes gekocht bij de Makro.

Voedings waarden (per 100gram):

284,8 kcal
51,68 gram eiwitten (!!)
4,0 gram koolhydraten
4,0 gram vet

En lekker, goed voer?

Te koop bij:

Super de boer
Makro
Sligro
de-dump.nl

http://www.beefjerkys.nl/WaarKopen.htm

kheb zojuist dezelfde gekocht bij super de boer
2.60 voor 50 gram

goed te eten die original, heb ook nog smoked gehaald
vult goed ben benieuwd of die hoeveelheid zout die erin zit nou daadwerkelijk teveel is

Hebben jullie geld teveel dat jullie 2.60 voor 26 gram eiwitten uitgeven ofzo?

kost 3 euro voor 50gram, en zijn net hondensnoepjes :/ maarja je bent HARDCOREEEEEEE of niet he

• Topic Starter Topic Starter
voor de mensen die het zelf maken is het niet een optie om ander vlees te gebruiken ?

je hebt bijvoorbeeld ook turkey jerky
scheelt nogal in prijs en voedingswaarde zal niet veel minder zijn

Beef Jerky is the most disgusting thing ever. Wat is dat smerig zeg.

ben ik zeker van plan
wilde het vandaag doen eigenlijk maar krijg mezelf niet zover op dit moment.
maandag alles halen. denk dat ik voor de kalkoen ga ( het kan ook met vis )
onze oven kan alleen niet open blijven staan als hij aan is dus ben benieuwd of ik het wel goed droog krijg. moet opzich wel lukken heb men ammoniumnitraat ook gewoon kunnen drogen in oven :o

Terug
Naar boven