AndroidHealthClinic

Beginneling hier,tips?

Mark1979

Novice
Waardering
0
Hallo Allemaal.
Net ingeschreven en hierbij mijn eerste post..
Ff kort over mezelf:
Ik ben Mark en woon in het oosten van het land,ben 28 jaar,185 cm. lang en weeg 93,5 kg.
Sinds Oktober 2007 train ik in een sportschool in de buurt en sinds kort ook thuis (heb een halterbank aageschaft met losse dumbbells schijven en een halterstang)
Ik werk in de zorg en heb daarnaast plenty of vrije tijd om te trainen.
Ik zou graag vollere (gespierdere) armen,borst en rug willen,m'n armen zijn al wat "dikker" geworden,maar dit mag van mij nog wel meer.
Ik zou ook graag het "buikje" willen omruilen voor een strakke buik.
Ik at voordat ik begon ,maar 1 boterham in de ochtend,1 in de middag en warm eten 's avonds en af en toe wat fruit.Nu is dit 's morgens 2 bruine boterhammen met kipfilet,pindakaas of kaas,'s rond 10.00 uur weer,rond 12.00 uur weer,rond 15.00 weer en rond 18.00 uur warm eten en tussendoor neem ik fruit,cornflakes met melk,af en toe brinta,magere yoghurt,kwark oid.Ik ben van toen tot nu 6 á 7 kg aangekomen,maar wil nu dus massa gaan kweken en ben erg benieuwd wat ik als beginner het beste kan doen qua trainingen en hoe vaak per week om dit te bereiken ( ik wil uitgaan van ca. 3 x per week (minimaal) trainen.
Groetjes Mark.

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik ook nog graag zou willen weten is of ik naast 3 x per week krachtraining (massa kweken) ook 2 x per week cardio mag gaan doen?
Bijv. maandag,woensdag en vrijdag kracht en dan de dinsdag en donderdag een kleine 3 kwartier cardio,of is het in mijn geval (met het doel wat ik voor ogen heb) beter om de cardio weg te laten?(cardio wil ik er graag bij doen om het vet te verbranden,met name het "buikje" probeen weg te werken).
Kortom,kan krachttraining en cardio samen met mijn doel?

Ja, cardio en krachttraining lijkt me verstandig.

Cardio is goed om vet te verbranden
Als je zwaar ecto bent en moeilijk aankomt zou ik cardio beperken

• Topic Starter Topic Starter
Moeilijk aankomen valt reuze mee...maar ik heb weleens gehoord dat als je cardio er bij gaat doen je minder snel massa kweekt??(omdat je dit er weer af zou trainen met cardio??)
Ik vind het voor nu belangrijker om "voller" te worden,met name op de punten die ik eerder al noemde,dat "buikje" is al wat minder geworden sinds ik beter en gezonder eet (terwijl ik wel meer eet) en waarschijnlijk ook door het trainen,nu allemaal nog wat strakker. ;)
Kortom,wat is nu waar...verminderd cardio de massa die ik graag wil kweken?

verminderd cardio de massa die ik graag wil kweken?

je moet er voor zorgen dat je eiwitinname goed zit ook op rust dagen om je spiermassa te onderhouden,als je geen eiwitten zou nemen,slecht zou eten en veel aan cardio zou doen blaas je die kilo's er zeker weten weer af,als je gewoon goed op je voeding blijft letten en niet te veel cardio doet(b.v 1 dag in de week) zou het geen probleem moeten zijn.

Laatst bewerkt:
verminderd cardio de massa die ik graag wil kweken?

je moet er voor zorgen dat je eiwitinname goed zit ook op rust dagen om je spiermassa te onderhouden,als je geen eiwitten zou nemen,slecht zou eten en veel aan cardio zou doen blaas je die kilo's er zeker weten weer af,als je gewoon goed op je voeding blijft letten en niet te veel cardio doet(b.v 1 dag in de week) zou het geen probleem moeten zijn.
Even inpikken hierop:

En verschillende dagen cardio, maar telkens pakweg een kwartier tot twintig minuten, kwestie van de hartslag (en dus het metabolisme? Correct me if I'm wrong ;)) in het algemeen even te laten pieken zodat de verbranding voor een poosje stijgt?

Ben van plan om op 'rustdagen' gewoon 's avonds nog even 15-20 min op de loopband te gaan thuis aangezien ik te vet sta (lovehandles o.a.). Pakweg 2 tot 3 keer per week zeg maar. Eiwitconsumptie zit wel goed, leve kipfilet, kalkoenfilet, magere kaas (kwark dus), brinta en whey :D

Daarnaast natuurlijk the usual: 10 min voor en na de krachttraining op trainingsdagen. Zou me dat zware problemen opleveren als ik - zoals ik toch al doe - mijn voeding goed in de gaten hou?

Terug
Naar boven