MuscleMeat

Beginner: 1maand

Proof

Novice
Waardering
0
Ik heb tijdens mijn jeugd 3x per dag gesport (hoog niveau). Maar op men 20 ben ik daar mee gestopt en heb 2-3 jaar niet gedaan dan geluierd.

Maand geleden toch maar moed bijéén geraapt om beginnen te fitnessen.Van fitness termen ken ik nog niets en daarmee doe ik nog de basisoefingen die me aangewezen zijn.

Over mijn voeding kan ik niet veel zeggen, ik eet wat er op tafel komt. Maar gelukkig kan mijn moeder goed koken ;)
Nuja ik probeer 4x te eten per dag maar meer is onmogelijk door men werk.
Maar dit probeer ik op te vangen met mijn eiwitshakes.

Ik heb zowaar men eerste pot 100% Whey Protein (Optimum Nutrition) geledigd en mijn Phosphagen HP (EAS creatine) is nog half.

Genoeg gezeverd, hier de foto's. Het zijn er niet veel want ik ben nog maar net begonnen met fitnessen. Zal beetje updaten als de tijd verloopt.(laatste foto is getrokken met behulp van spiegel)

begin
na 1 maand

-Leeftijd: 23 jaar
-Lengte: 1.85m
-Gewicht: 73kg
-Start: Half Mei 2006
-X/per week: 3x/week
-Tijdsduur: 1u30
-Vetpercentage: 15%

Positieve kritiek is altijd welkom voor een beginneling.
(mijn bedoeling van fitnessen is terug mijn verloren krachten inhalen en terug met mijn sport te beginnen, een moi lichaam is mooi meegenomen)

Neem nog eens een paar pic's van je biceps enzo want van 1 foto valt niet veel af te leiden.

De borst begint al stevig door te komen,blijf trainen!

Nuja ik probeer 4x te eten per dag maar meer is onmogelijk door men werk.

Alles lukt,ook dat.

Maar 1 ding snap ik niet,doe je nu krachtraining of fitness? Op het ene moment heb ik de indruk dat je fitness doet en op het andere krachttraining:cool:

Wat ik niet snap is waarom je supplementen neemt om te fitnessen dan? (maar dat ligt aan mij wegens een-nog-niet-zo-uitgebreide-kennis)

Mensen die supplementen nemen vind ik cheaters:D Ik doe alles puur natuur:cool:

PS: Stole my facts lay-out?;)

yup vooruitgang is goed zichtbaar imo.
Gewoon lekker doorgaan en post over een jaar nog eens een foto :thumbs:

wat voor sport deed je?

• Topic Starter Topic Starter
builderB zei:
yup vooruitgang is goed zichtbaar imo.
Gewoon lekker doorgaan en post over een jaar nog eens een foto :thumbs:

wat voor sport deed je?

Inderdaad, binnen een jaartje nog eens wat vgl foto's plaatsen.
De sport die ik beoefende was basket.

Stancke zei:
Maar 1 ding snap ik niet,doe je nu krachtraining of fitness? Op het ene moment heb ik de indruk dat je fitness doet en op het andere krachttraining:cool:

Wat ik niet snap is waarom je supplementen neemt om te fitnessen dan? (maar dat ligt aan mij wegens een-nog-niet-zo-uitgebreide-kennis)

Ik combineer krachttraining met cardio. Cardio is logisch en krachtraining voor mijn explosiviteit en body te gebruiken op het veld.

Stancke zei:

he! Je bent zoals die gozers in m'n gym die denken dat je van shakes vanzelf breed wordt !

Helaas... zo werkt het toch niet.

Is voor mij ideaal om mijn eiwitiname/dag hoog genoeg te houden, zeker op momenten zoals examens, moet alles snel snel, anders trek ik het niet.

Mugje zei:
haha dat bedoelde Mars dus:roflol:

doe jij het maar lekker "puur natuur" jongen haha:roflol:

Haha puur natuur :p Whey is toch natuurlijk ? Creatine toch ook ? Hoe kan je dat nu cheaten noemen ???

Niet slecht :) ga zo door :thumbup:

Stancke zei:

hahaha.... zo dacht ik vroeger dus ook maarem, thats bull****
Zoals al gezegd, whey en creatine zijn ook gewoon puur natuur... maar dan in een andere vorm ;).

Ik neem aan dat je dan ook geen vitamine slikt enzo. (multi vit. en vit. c pilletjes enzo)???

Stancke zei:

Have fun met het wegwerken van 10 kg kip, 10 kg rijst 10 kg macaroni. Have fun met een kostenpost van 500 euro in de maand. Have fun met puur natuur zijn ;).

ontopic:
dude, progressie ten top!

Progressie is goed voor 1 maand, en die foto is echt te leip, dat badje :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[

ik dacht dat dit een bodybuilding forum was niet een fitnis clubje

• Topic Starter Topic Starter
SageFrancis zei:
Have fun met het wegwerken van 10 kg kip, 10 kg rijst 10 kg macaroni. Have fun met een kostenpost van 500 euro in de maand. Have fun met puur natuur zijn ;).

ontopic:
dude, progressie ten top!

Inderdaad, ik wil mijn moeder niet kaal eten :). Dan betaal ik liever 50€/maand voor men eiwitten/creatine.

bedankt voor comment allemaal.

Proof zei:
Inderdaad, ik wil mijn moeder niet kaal eten :). Dan betaal ik liever 50€/maand voor men eiwitten/creatine.

bedankt voor comment allemaal.

Precies. Supplementeren met whey en creatine is prima man. Spaart veel geld en tijd (vooral tijdens werk). Is absoluut geen cheaten. Je kunt kiezen om iedere dag die eiwitten aan voedsel in te nemen, maar wat is nu makkelijker. Belangrijk is wel dat je eiwitten van zoveel mogelijk verschillende bronnen inneemt. Dus niet alleen via shakes, het zijn supplementen en dus een aanvulling op je dagelijkse voeding GEEN VERVANGING!!!

Progressie is al aardig voor een maandje. Post over een half jaar tot een jaar nog maar eens foto's, kun je mooi het verschil zien.

Stancke zei:

Fitness en karchttraining? wat is in jouw ogen het verschil (maw wanneer spreek je niet meer van fitness maar van krachttraining)

Supplementen cheaten? No way man...ik denk inderdaad dat het een gebrek aan jouw kennis is, maar laat ik je vertellen dat supplementen zoals whey etc. niets meer zijn dan een aanvulling op je dagelijkse voeding (daardoor heten ze supllementen) en geen stimulerende middelen. By the way: whey-eiwitten zijn natural

Serious PauL zei:

Ah kom op...
Ik heb respect voor ieders mening, maar dat slaat gewoon nergens op..
Volgens mij moeten jullie 2 nog wat meer research doen over wat supplementen nou precies zijn en de waarde ervan.

Supplementen worden niet alleen in bodybuilden gebruikt, maar in elke sport en zelfs door mensen die niet sporten. Mijn docter/oom raadde me zelfs aan om een supplement aan te schaffen om verscheidene redenen.

Supplementen zijn niet, zoals jullie volgens mij denken, wondermiddeltjes die je ff inneemt en dat je dan na 2 weken een HUGE BEAST bent.
Het zijn gewoon natuurlijke stoffen die je lichaam nodig heeft, gehaald uit het voedsel dat we eten en gepresenteerd in een andere, makkelijkere vorm. Een vorm die wat makkelijker weg te werken is, minder kost (als je naar de hele waarde ervan kijkt) en makkelijker/sneller (niet altijd) opgenomen kan worden.
Vitaminen zijn ook supplementen.. Die zou je ook niet hoeven te nemen, je kan gewoon veel fruit enzo eten, maar ik denk ik niet dat je tientallen fruit per dag weg gaat werken om aan je behoefte te komen toch?

Whey is een NATUURLIJKE stof, die je lichaam nodig heeft, gemaakt uit melk etc. ff makkelijk gezegd, natuurlijk wat ingewikkelder..
Creatine is een natuurlijke stof, die je lichaam nodig heeft, het meeste hiervan zit in je spieren opgeslagen, dit zit voornamelijk veel in vlees enzo, maar daar kun je dan ook hele porties van gaan eten wil je genoeg binnen krijgen.

Natuurlijk, als je een super goed uitgebalanceerd voedingsschema hebt en precies die hoeveelheden binnen krijgt die je nodig hebt, hoef je dit niet AAN TE VULLEN met supplementen, maar ff realistisch, hoeveel mensen hebben dat nou?
Al neem je supplenemten, je zal nog altijd even hard moeten werken -> Alleen is het meestal iets zekerder dat dit hard werk niet verloren gaat omdat je te weinig eet, en ook echt wat resultaten ziet.Maar zonder een goed voedingsschema ernaast kun je het ook vergeten, het is een aanvulling, geen verplaatsing.

(srry voor de lange post :D )

Terug
Naar boven