AndroidHealthClinic

beginner die tips nodig heeft

stijn69

Novice
Waardering
0
hee mensen

ik wil gaan beginnen met fitnissen, maar ik twijfel tussen de sport school en zelf dingen kopen.
ik kan goedkoop aan spullen komen wat geven jullie als advies.

verders ik ben 1.87 m
ik weeg 86.7
raden jullie mij aan om eerste te gaan afvallen voor ik met fitness begin

alvast bedankt

groetje stijn

sportschool... motiveert meer en begeleiding.

Als ik jou was zou ik het even op een rijtje zetten wat je allemaal denkt nodig te hebben wil je thuis gaan trainen.

Voordeel van een sportschool al het matteriaal staat klaar
Nadeel is je kan niet altijd trainen (openings tijden/matteriaal bezet)

Voordeel van thuis trainen is je kan altijd trainen wanneer het jou uitkomt
Nadeel is dat je eerst redelijk wat geld moet uitgeven voordat je kan beginnen.

Ik zou dit eerst overwegen..

Maar wat je ook kan doen is een jaartje sportschool doen om kennis te maken met het trainen, bevalt het je niet dan stop je je abbo en kap je ermee.
Bevalt het.. kan je alsnog spullen voor thuis kopen.

succes!

Ik vind dat de sportschool mij een deel van de motivatie geeft. Als ik thuis zou trainen zou ik te snel afgeleid zijn, dan zou mijn vriendin roepen dat ik even moest komen, of effe snel wat eten en dan ben ik te snel afgeleid. Op de sportschool heb ik dat niet, niemand die me stoort en ik ga niet effe snel naar huis om iets anders te doen natuurlijk. Daarnaast is het altijd leuk om te zien hoe anderen de competitie met elkaar aangaan, of hoe debiel ze trainen, of hoe goed... maar dat zie je niet zo snel bij mij op de gym.
Anyway het motiveert mij, voor de begeleiding zou ik het niet gedaan hebben.

Op eerste vraag, zoek een sportschool waar de begeleiding verstand van krachttraining heeft. Zorg ervoor dat ze je laten trainen met losse gewichten en laat ze je uitvoering beoordelen. Zoek een mooi trainingsschema uit, ik raad Rippetoe aan! Zoek maar op het forum daarover!

Over je gewicht kan ik niets zinnigs zeggen, als je vetpercentage boven de 18% ligt raad ik je aan af te vallen. Maar weet wel daar ook hierbij Krachttraining de basis is. Deze zorgt ervoor dat je kacheltje meer gaat verbruiken.

Stel een goed voedingsschema samen, hier op dit forum staan tips genoeg!

sportschool is niet altijd betere motivatie hoor.

je fitness vlak naast je deur hebben is ook leuk, geen moeite doen om daar te raken etc.

sportschool is niet altijd betere motivatie hoor.

je fitness vlak naast je deur hebben is ook leuk, geen moeite doen om daar te raken etc.

Hahha die belgen om daar te raken xD wat wil je daar raken dan :p

maargoed persoonlijk zou ik gewoon naar een sportschool gaan zoek er natuurlijk wel 1 die ook echt op je let en je begeleid geen healthcity ofzo die zijn daar echt slecht in

sportschool.. listen to arnold (a)

Terug
Naar boven