XXL Nutrition

Beginner Voorstellen Advies

RayRed

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
103kg
Hallo,

Ik ben ben Raymond, 26 jaar, 182cm en weeg momenteel 103kg. Dat gewicht mag natuurlijk drastisch omlaag, voorheen at ik maar wat ik wou en keek eigenlijk nergens naar wat resulteerde in dat gewicht.

Ik heb een kantoorbaan en dus sinds een aantal weken ben ik aan het hardlopen, 2 tot 3x 5km in de week en wil hier ook bij gaan fitnessen of deels ter vervanging) waar ik redelijk naar uitkijk (misschien dat het ook tegenvalt maar dat merken we vanzelf). Nu is mijn vraag of ik überhaupt wel moet gaan fitnessen of eerst even wat kilo's afvallen dmv hardlopen en op te letten met wat ik eet (ik zie hier veel dingen voorbij komen in verschillende topics over voeding, macro's, intermitted fasting ect.) waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie! Wellicht iemand in een soortgelijke positie of in zo'n positie geweest die mij daarmee kan helpen? Al het advies wordt gewaardeerd! :)

Groetjes Raymond.

Zeker ook krachttraining er bij gaan doen!

energiebalans berekenen, daar 300 tot 500 kcal onder gaan zitten met veelal gezonde voeding. Denk aan:
Eieren,brinta,magere kwark,magere of hlfvolle melk,groenten, kipfilet,tartaar,biefstuk,zalm olijfolie om in te bakken, zilvervliesrijst of zoete aardappel bruin brood in plaats van wit.. Pindakaas,kaas. Alles afwegen zodat je precies weet hoeveel je eet.. Zorg dat je eiwitten hoog zijn, ongeveer 1.5 tot 2 gram ew per kg lichaamsgewicht.

Let er op dat je gewicht en buikomtrek verlagen. Elke week even meten en wegen en zo nodig je voeding aanpassen. Je kunt met krachttraining best zo easy as possible beginnen. Een goed en zeer effectief gebleken start schema is stronglifts 5x5. Geen oefeningen toevoegen en zorg dat de uitvoering van je oefeningen correct is... Beter luister je niet te veel in de fitness-centra want er word een hele hoop bullshit vertelt.
Voor je 5x5 zou je eventueel een kwartier tot een half uur cardio kunnen doen op de gym. Verder raad ik je wel aan op je rustdagen een uur te wandelen ipv te joggen daar je lichaam ook rust nodig heeft, je zult daarbij ook 3x pw squatten.

Probeer je voeding liefst zo veel mogelijk te spreiden over de dag in bijvoorbeeld 4 a 6 maaltijden.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, ik ga me hierin verdiepen!

Terug
Naar boven