AndroidHealthClinic

Beginner zoekt hulp !

Bezoekers in dit topic

KelvinK

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
60
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
93kg
beste lezer,

sinds ongeveer anderhalve maand heb ik het roer omgegooid en ben zowel gaan sporten als aangepast gaan eten. mijn vetpercentage ligt te hoog en deed te weinig en dat wilde ik veranderen. ik heb wel eerder aan krachttraining gedaan maar na een paar maanden hield ik op. nu ben ik wel serieuzer begonnen en ga ook zeker door ! in de eerste drie weken viel ik voornamelijk vetmassa af en kwam er langzaam wat spiermassa bij, de laatste week gaat het echter minder snel/goed. kan iemand mij vertellen wat ik eventueel verkeerd doe. ik plaats hieronder mijn voedingsschema:

Ochtend:
50 gram havermout + 200 ml magere melk
1 zachtgekookt ei
glas water

Middag:
- 2 bruine boterhammen met kipfilet of runderrookvlees.
- 200 ml magere yoghurt.
- glas water

Tussendoor:
- 1 appel of 1 peer
- 1 eiwitshake met 400 ml water

Voor het avondeten:
- 2 cracotte naturel met vis (zalm of makreel)

Avond:
- 150 gr. biefstuk of kipfilet
- 2 aardappels
- groente

Voor het slapen:
- 200 gr magere kwark

van dit voedingsschema wijk ik niet af alleen op de zondag dan eet ik in de avond vaak iets van nasi of iets in die richting. sommige mensen vertellen mij dat een fatburner eventueel een extra optie biedt maar ik weet niet of dit waar is. Ook merk ik dat ik tijdens het sporten niet altijd beschik over volledige energie en snel vermoeid raak. ik train ongeveer 3x per week en wissel cardio (crosstrainer) af met krachttraining (Vooral met gewichten en buikspieroefeningen). Weet iemand waarom het verminderen van vetmassa nu (na 4 weken) minder is terwijl ik m'n training qua intensiteit wel opvoer.

iemand handige tips om mijn vetpercentage lager te krijgen ?

Groet,
Kelvin
 
Onderhoud uitrekenen en er 500 kcal onder gaan zitten.

Oh ja en stickies lezen!
 
Meet je telkens dan ook je vet%?
Spieren wegen meer dan vet.
 
M'n vetpercentage is 2 maanden geleden gemeten. Verder wordt die nu elke twee weken gemeten met zo'n elektrische weegschaal, maar dit schijnt niet nauwkeurig te zijn toch? Toevallig net de perfect burn van body & fittshop besteld en daar zit zo'n "knijper" bij dan kan ik het zelf wel nauwkeurig bijhouden
 
Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]
of www.myfitnesspal.com
 
Top super bedankt !!
 
Welkom,

Ik zal als ik jou was wachten met shake's vet burners etc.
Eerst je voeding + trainingsschema helemaal op orde brengen :).
Trouwens als je wilt afvallen zal ik niet alleen maar aan cardio denken.
Want hoe meer spier je aanmaakt hoe meer vet je verbrand, ook gaat het in het begin sneller dan later dus ik zal je aanraden maar 1x in de 2 weken te wegen of je afvalt :)
 
Back
Naar boven