Fitness Seller

beginners vraag

spiritonline

Novice
Waardering
0
Hallo,

zelf ben ik 15 en wil graag wat spieren gaan kweken, ik ben nou denk een jaartje bezig geweest met zelf wat dingen proberen zoals sit ups push ups en gewicht heffen. Ik kan nog niet naar de sportschool omdat ik daar nog niet oud genoeg voor ben ;) al zou ik het wel graag willen. Hoe dan ook, dat jaartje wat uitproberen heeft wel wat resultaat gehad maar is het toch niet helemaal. Mijn vraag is wat kan ik allemaal doen als 15 jaarige zonder echte apparaten ? Voornamelijk borst spieren en armen (zowel onder als boven.)

Alvast bedankt.

(ps: heb wel gewichten maar dat zijn veel te lichte dingen 2KG per stuk, en een (hometrain)fiets xD)

eerst en vooral wat meer eten zodat als je 16 bent (of ouder) het gewoon bent om veel te eten. je kan je ook oprekken aan een bar of iets dergelijks als je dat hebt. je kan zo je armen wijd houden en optrekken. je armen zeer dicht houden. of je armen omgekeerd vasthouden. dit zijn al 3 verschillende oefeningen. mss moet je eens zoeken op google daar vind je ook wel nog andere oefeningen. want ik weet er geen meer :) ik hoop dat ik je al iets verder heb kunnen helpen;)
groeten

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb geen bar thuis :p helaas :( ik heb gegoogled voor ik hier kwam maar daar werd er voornamelijk over hoe het gedaan moest worden met appareten (waar ik dus niet op mag) :( Hoe dan ook toch bedankt voor je antwoord ik eet nu al redelijk veel, maar behalve een bar valt er dus niets te doen aan borst arm spieren of mischien andere oefeningen ? De rest is natuurlijk ook belangerijk ;)

PushUpFist8.gif - 99496

tot je het beu bent, en vanaf dan ben je oud genoeg om lid te worden van een gymclub :D

kan je in nederland echt niet naar de gym gaan voordat je een bepaalde leeftijd bereikt hebt?:s

Voor zo ver ik weet niet in mijn regio. (Noord-holland) daar komt bij dat ik niet zo makelijk 100KM naar me gym kan fietse :P als je surgesties hebt zijn ze welkom ;)

ik zal het eens uitproberen dit is voor de borst spieren neem ik aan ?

Neen.
Is een oefening om je schouders vorm te geven.

ahhh, want tijdens het proberen voelde ik ook mijn schouders indd en niet mijn borst ;) bedankt voor deze tip.

(PS: ik weet dat het echt weinig is voor julie maar, nu doe ik eigenlijk elke avond 50 sit ups 20 push ups half uurtje gewicht heffe met 2 gewichte van 2kg per stuk. Wat zou ik hier aan moeten toevoegen/veranderen ?)

Edit: bedoel je met vorm geven van je schouders bredere schouders ?

Doe je schooltas vol boeken en ga opdrukken, zoek een boomtak en ga chinnen, ga met diezelfde boekentas van hurkstand gecontroleerd naar de staande positie (squat), zo train je: borst, (triceps), rug, (biceps), benen.

tussen de haakjes zijn de spieren die je mee-traint, zo train je een aantal groepen die later een zeer goede basis vormen, koop desnoods voor een paar tientjes 2 dumbbells tot 15 kg per stuk; kan je ook een hele hoop mee.

Succes:thumbs:

Ik ga het proberen, jij bent 15 ? lol dan kan je wel een voorbeeld zijn. Je hebt een goede set spieren helemaal voor je leeftijd....... eigenlijk nog niemand van 15 gezien die er zo uit ziet ;) thx voor de tips. Hoeveel keer moet ik opdrukke met me boekentas vol ? Dit zal het denk ik aanzienlijk zwaarder maken volle boekentas is denk kleine 20 KG (we hebben veel te veel boeken xD) verder is er iets van een ritme dat ik zou moeten aanhouden met bepaalde oefeningen ?

nogmaals bedankt voor de tips :)

[Link niet meer beschikbaar]

vind dat luucje goede tips geeft. :p

indd, zal ze ook zkr gebruiken. en cubone ik ben ook die link van jou aan het leze ;)

Laatst bewerkt:
ik heb het hele verhaal van de "MacGyver" training program gelezen, maar eenmaal aangekomen bij de oefeningen snap ik niet helemaal waar hij het nou over heeft.... het engels is geen probleem alleen termen als:

5 x max reps

301 tempo

wat word daar me bedoeld ?

alvast bedankt.

Ik ga het proberen, jij bent 15 ? lol dan kan je wel een voorbeeld zijn. Je hebt een goede set spieren helemaal voor je leeftijd....... eigenlijk nog niemand van 15 gezien die er zo uit ziet ;) thx voor de tips. Hoeveel keer moet ik opdrukke met me boekentas vol ? Dit zal het denk ik aanzienlijk zwaarder maken volle boekentas is denk kleine 20 KG (we hebben veel te veel boeken xD) verder is er iets van een ritme dat ik zou moeten aanhouden met bepaalde oefeningen ?

nogmaals bedankt voor de tips :)

Doe het zelf met 10 kg, in de nek (dus zo ver als mogelijk van je voeten), banden strak, voeten op een bankje ongeveer 50 cm boven de grond, heel erg langzaam en gecontroleerd, zo zijn 15 reps al gauw of het een ton weegt:cool: , 1 minuut tussen de drie (soms vier) sets.

Omdat je (net als ik) thuis traint, kan ik je aanraden de oefeningen langzaam uit te voeren omdat het gebruikte gewicht meestal te laag is; zet muziek op met 1 duidelijke beat, zodat je hierop de oefening langzaam kan uitvoeren.

Edit: chins verzwaar ik met enkele kilo's trouwens, 10 reps met zoveel mogelijk gewicht probeer ik altijd, zonder gewichten doe ik er soms wel 15/16. (dmv. een stalen buis met touwen aan een boom gehangen)

spiritonline zei:

5 reps op maximale inspanning, die ander; geen flauw idee.:p

Succes iig, leuk dat er meer mensen van mijn leeftijd zijn die dezelfde 'passie' hebben.:)

^^ ja ok maar wat zijn reps dan weer ? Ik ben nieuw tot dit heele weereldje al heb ik wel eerder zoort van getraint

Edit: wil dus graag weten wat er precies bedoeld word met reps sets etc.

reps= aantal herhalingen;

3*12 betekend dus 3 sets van elk 12 herhalingen.:thumbs:

Terug
Naar boven