Fitness Seller

beginners vraag

• Topic Starter Topic Starter
ahhhhhhhhh en hoeveel tijd zit er dan tussen sets ?

Edit: ga vanavond beginnen met me nieuwe "training" btw luuc waneer begon jij hiermee met zo'n set spiere moet je al een behoorlijk tijdje bezig zijn.

Laatst bewerkt:
Ligt eraan; hoeveel inspanning, ik heb de eerste tijd een beetje uitgevogeld hoelang ik erover deed om weer een volle set te maken; probeer het in ieder geval onder de 1 minuut te houden.

Vraagje aan luuc;
Als ik me opdruk met extra gewicht en mn mn voeten op een bankje krijg ik nogal vlucht last van mn voorste deltoid, heb jij dit ook?
druk je elbows in ofzo? zo ja heb je ergens een site waar je kan zien hoe je dit doet? :p

ik heb de nieuwe oefeningen geprobeerd en ze zijn een stuk zwaarder dan wat ik deed :) heb wel een beetje spierpijn in me borst maar dat hoort er bij ;) Hoe dan ook de tips waren goed, thx.

Vraagje aan luuc;
Als ik me opdruk met extra gewicht en mn mn voeten op een bankje krijg ik nogal vlucht last van mn voorste deltoid, heb jij dit ook?
druk je elbows in ofzo? zo ja heb je ergens een site waar je kan zien hoe je dit doet? :p

Langzaam en onderaan je buik naar beneden zodat vanaf je kruis tot je hoofd evenwijdig aan de grond is, naar boven = eerst lichaam recht, dan uitduwen, langzaam en concentreren op borst, veel oefenen, desnoods eerst zonder gewicht.

Succes:thumbs:

ik heb de nieuwe oefeningen geprobeerd en ze zijn een stuk zwaarder dan wat ik deed :) heb wel een beetje spierpijn in me borst maar dat hoort er bij ;) Hoe dan ook de tips waren goed, thx.

mooi zo:)

luuc, ik had via google gelezen dat als je liggen een "staaf" met wat gewicht omhoog duuwt dat je daarmee ook je borst spieren mee zou trainen. Heb het geprobeerd en het werkt maar helaas alleen aan de buitenkant, is er een manier om de "binnkant" van je borst te traine ?

luuc, ik had via google gelezen dat als je liggen een "staaf" met wat gewicht omhoog duuwt dat je daarmee ook je borst spieren mee zou trainen. Heb het geprobeerd en het werkt maar helaas alleen aan de buitenkant, is er een manier om de "binnkant" van je borst te traine ?

Je traint je borstspieren als een geheel, buitenkant of binnekant meer trainen kan niet omdat de vezels horizontaal lopen, je kunt dus wel de bovenkant en onderkant meer aanspreken.

Die luuk, die verteld een 25 jarige nog wat over bb ;)

Die luuk, die verteld een 25 jarige nog wat over bb ;)

Heb zelf ook alles moeten leren:D

AlexT zegt het al: borst is op te delen in boven- en onderkant; incline en decline oefeningen leggen hier de nadruk op.

Voor onderkant:
DBDeclineFly.gif - 99513

Voor bovenkant (+ voorkant schouders):
DBInclineBenchPress.gif - 99514

nogmaals bedankt voor alle antwoorden :)

hoe dan ook hoe komt het dan dat ik toch voornamelijk de buitekant voel en niet de rest ? Dit is trouwents de oefening die ik deed (niet met dat zoort gewichten maar toch.... BBBenchPress.gif - 99517

helaas heb ik niet zo'n bankje waar ik die oefeningen kan doen, wel een bed maar daar komen me schouders op het bed als ik ze naar beneden laat gaan, is dit erg ?

nogmaals bedankt voor alle antwoorden :)

hoe dan ook hoe komt het dan dat ik toch voornamelijk de buitekant voel en niet de rest ? Dit is trouwents de oefening die ik deed (niet met dat zoort gewichten maar toch.... BBBenchPress.gif - 99519

helaas heb ik niet zo'n bankje waar ik die oefeningen kan doen, wel een bed maar daar komen me schouders op het bed als ik ze naar beneden laat gaan, is dit erg ?

Dat gevoel zullen meerdere mensen hebben.

Bankje is toch makkelijk hoor, je kan je ellebogen veel dieper laten zakken, wat voornamelijk nij benchen, fly's ed. erg prettig is en sneller resultaat zal geven.

zo'n buikspierbankje doet het ook al goed.:)

maar waar zou ik dan zo'n bankje kunnen krijgen en wat zou het kosten ? Ik bedoel als 15 jaarige heb ik niet echt veel geld..........

probeer aan een paar dumbbells te komen?Zodra je die heb kan je aardig wat dingen doen.

Waar kom je vandaan?Weet mischien wel een sportschool waar je kan trainen.

maar waar zou ik dan zo'n bankje kunnen krijgen en wat zou het kosten ? Ik bedoel als 15 jaarige heb ik niet echt veel geld..........

Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland
Buikspierbankje/halterbankje.
Desnoods pruts je zelf wat in elkaar van hout en ijzer.:)

probeer aan een paar dumbbells te komen?Zodra je die heb kan je aardig wat dingen doen.

Waar kom je vandaan?Weet mischien wel een sportschool waar je kan trainen.

Idd een set halters (met schijven tot 15 kg) is goed, werk ik ook mee.
(ga binnenkort trouwens mijn home-gym uitbreiden[Afbeelding niet meer beschikbaar])

Veel gyms waar ze mensen van 15 toelaten zijn er trouwens niet, dus succes.
:thumbs:

kan je in nederland echt niet naar de gym gaan voordat je een bepaalde leeftijd bereikt hebt?:s

bij ons komen wel vaker jongeren..
anders neem je een ouder of verzorger mee als begeleiding

tip: optrekken aan de zoldertrap wanneer mogelijk
bij de voordeur aan het kozijn boven er zijn altijd plekjes te vinden waar dat lukt
en anders aan de sint een paar mooie halters vragen
ik zou zoeken naar een aanbiedingkje vaak betalen mensen teveel

bedankt voor al julie antwoorden :) Ik woon in heerhugowaard (noord-holland) en heb al een zetje dumbbells maar die zijn maar 2KG per stuk...... ik zal is kijken op marktplaats wat er allemaal is, en me ouders zulle niet mee gaan naar de sportschool :P daar zijn ze te lui/druk voor ;)

bedankt voor al julie antwoorden :) Ik woon in heerhugowaard (noord-holland) en heb al een zetje dumbbells maar die zijn maar 2KG per stuk...... ik zal is kijken op marktplaats wat er allemaal is, en me ouders zulle niet mee gaan naar de sportschool :P daar zijn ze te lui/druk voor ;)

Ook geen broer, maat van school oid?

Maar vinden je pa en ma het wel goed dat je aan BB doet?

geen broer ben zelf de oudste :( wel maat van school maar die is 14 en had ze ID vervalst om binne te kome ;) Me vader is er redelijk tegen omdat ie ooit is van een fyshotherapuit had gehoord dat het slecht voor me zou zijn ofzo..... nog nooit last van gehad maajah. Maar als er een school is waar ik kan traine en het zelf betaal is het geen probleem.......

btw: gefeliciteerd nog, zie nu dat er 16 staat laast jarig geweest luuc ?

Heerugowaard is niet echt in de buurt :p

Bij mij op de sportschool loopt zelf een 12jarige,doet altijd wat cardio,waarom weet ik niet.Mischien dokters voorschift ofzo,dus neem aan dat een 15jarige er ook wel mag trainen.

jmr, heb hiero gevraagd en ze laten me nergens in totdat ik 16 ben :treuren:

Terug
Naar boven