Fitness Seller

Beginnervrees/vragen

Chukke

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
65kg
Hallo BB'ers

Ik ben een 19 jarige jongeman uit België die sinds kort zich enorm begint te ergeren aan zijn lichaamsbouw.

Ik ben vrij groot (196) maar vooral enorm mager (66kg). Een ectotje zoals jullie zeggen. Ik kan eten wat ik wil, maar gewicht is nu eigenlijk al een half jaar stabiel rond 65 kg = stoppen met groeien.

Nu ben ik sinds 2 weken thuis begonnen met oefeningen doormiddel van eigen lichaamsgewicht, push-ups, pull ups, situps. Ik weet dit helemaal niet ideaal is, tegenover een gewone sportschool, maar wil eerst toch een beetje basiskracht krijgen voordat ik word aangestaard in een gewone gym. Zou graag in zomer hiermee beginnen.

Qua voeding ben ik afgestapt van de normale onbijtgranen en overgestapt naar Brinta, eet meer fruit tussendoor, neem bord extra bij aan tafel.

Nu heb ik enkele vragen:
-Als je een setjes doet van eender welke oefeningen, hoe diep moet je gaan, totdat je de oefening niet meer kan? Want als ik 10 minuutjes wacht kan ik weer een heel setje juist afronden.
-Zou er iemand een voorbeeld kunnen geven van iemand met een lichaamstype zoals ik, al is het maar als motivatie.
-Heeft het zin om thuis die oefeningen te blijven doen of kan je hetzelfde bereiken in een gym op een veel kortere periode?

Alvast bedankt

Chukke

Allereerst inschrijven bij een sportschool. Iedereen is ergens begonnen, ikzelf ook op een gewicht van 70 kg. Vervolgens je goed inlezen in de voedingsectie en een eetschema maken en laten keuren. Iedereen kan aankomen. Succes! Voor vragen mag je me altijd pmen.

Je zult veel snellere gains maken als je naar een sportschool gaat, daar kunnen andere mensen je ook nog veel leren:rolleyes:.

Maar ik raad je aan om eerst de sticky's in alle subforums te leren(voedings, schema's, oefeningen).

Elke oefening heeft een ROM(dat is de bewegingsbaan van je oefening), deze moet je altijd zo volledig mogenlijk doen want als je een een stukje overslaat(bijvoorbeeld niet diep genoeg gaat) sla je meestal het moeilijkste stuk van de beweging over en je zult ook veel beter vooruitgaan als je je volledige ROM doet.

Een voorbeeld van iemand dat zoals jou was of is? Ik bijvoorbeeld maar je hebt veel indrukwekkendere voorbeelden, je moet maar is gaan zoeken bij het subvorum post je foto's.

In de Gym ga je dus veel sneller vooruitgaan en met wat geluk, leer je iemand kennen die je veel kan bijleren.

Heb geen schrik om fouten te maken, maar probeer er uit te leren:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Dankje beide, volgende week maar eens opzoek gaan naar een leuke gym.

Nog een vraagje, nu ga ik af en toe (soms 2x in de week) eens lopen, zou ik dit niet meer mogen doen? Of maakt dit niet veel uit?

Lopen niet doen = extra kcal verbranding die je er weer bij moet eten om aan te komen. Ideaal is alleen krachttraining en voor de rest helemaal niks uitvoeren (onrealistisch natuurlijk maar gaat om het idee ;) )

Maar voeding is het belangrijkste, ga je kcal eens een week tellen en zie waar je op uit komt. Zonder bouwstoffen geen spieren en dus geen gewicht erbij.

Gewoon inschrijven bij de sportschool.
Imo is dat juist de plek waar je niet in een hokje geplaatst word. tenminse bij ons in de gym maakt het niet uit of je lang klein dik dun gespierd mager bent iedereen krijgt evenveel respect

( of je moet echt douchebag gedrag gaan vertonen dus 100 kg benchen op een verkeerde manier en dan denken dat je alles weet xd)

• Topic Starter Topic Starter
Ok nogmaals bedankt voor de fijne reacties.

Nog een laatste vraag, zijn spotters noodzakelijk om goed te kunnen trainen?

Op de eerste dag wordt elke ecto raar aangekeken.

Je ze blijven je raar aanstaren als je vorm k*t is en je niet serieus bezig bent. Iedereen in deze hobby heeft respect voor mensen die serieus bezig zijn aka met gewichten werkt die hij aankan, goede intensiteit workout en last but not least goede vorm.

Je figuur maakt niks uit, iedereen is ergens begonnen, gaat om je instelling.

Maw gewoon inschrijven.

Ok nogmaals bedankt voor de fijne reacties.

Nog een laatste vraag, zijn spotters noodzakelijk om goed te kunnen trainen?

Nee

Spotters zijn niet belangrijkmmaar kunnen je net wel helpen om iets zwaarder te gaan.

Het belangrijkste is eten. Vooral als je een ecto bent... Lees de voedingsstickies goed door en houd bij hoeveel je eet. Alleen zo word je groter. Je kan trainen wat je wil maar als je niet goed eet groei je niet (goed) als ecto.

De 3 basics zijn voeding, training en rust.
Deze moeten op orde zijn wil je goede gains maken.

voor jou is nu vooral de tip lezen. Lees je in bij de voedingsselectie over het maken van een voedingsschema, en maak een keuze of je thuis gaat trainen of in een sportschool, het laatste geniet de voorkeur als je nog geen ervaring hebt met gewichten.

Terug
Naar boven