- Waardering
- 2.886
- Lengte
- 2m
- Massa
- 158kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als het Nazi praktijken waren geweest hadden ze wel een paar diesel motoren aangeschaft bij die bejaarden pakhuizen.
When u were little, your dad & mom taught u to walk, now it`s your turn to do the job!
Mijn mening...
Mensen die in een veilige omgeving van het verzorgingstehuis nog een stukje kunnen lopen zijn thuis simpelweg bed gebonden en dan komt het einde wel heel erg snel nabij voor de meeste.
http://www.rtl.nl/components/actuee...14/binnenland/Bejaardenhuizen_weg_in_2013.xml
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/02/te_huur_verpleeghuis.html
Het kabinet wil dat ouderen langer thuis blijven wonen. Volgens het kabinet kan dit met hulp van thuiszorg of mantelzorgers als familie, buren en vrienden. Alleen als iemand intensieve verzorging nodig heeft, kan die in een verpleeghuis worden opgenomen. Verpleeghuizen voor mensen die intensieve zorg hebben vanwege ernstige beperkingen of zware dementie blijven dus bestaan.
Ook Harry Rietveld, directeur van woningbouwcorporatie Stichting Ouderenvesting Rotterdam vreest dat veel verzorgingshuizen straks de deuren moeten sluiten. "Met dit kabinetsbeleid krijg je lege kamers. Organisaties gaan forse verliezen lijden, want het personeel is nog wel aanwezig. En de huren moeten ook betaald worden. Die verzorgingshuizen gaan gewoon failliet."
Zelf huur betalen
Verzorgingshuizen zijn in beginsel ook overbodig, thuiszorg kan ook in de eigen woning worden aangeboden...
http://www.archipelzorggroep.nl/default.aspx?DocumentID=68d9d4d1-4b84-4ff5-90c6-ecddb3477070U bent door het CIZ geïndiceerd voor zorgzwaartepakket 3 Beschut wonen met begeleiding en intensieve verzorging. U heeft vanwege lichamelijke problematiek behoefte aan een woonzorg omgeving waar u kunt vertrouwen op 24 uur zorg in de nabijheid.
- Gebruik van persoonlijke alarmering
- De aanwezigheid/oproepbaarheid van een verzorgende, gedurende 24 uur per dag.
- Signaleren van achteruitgang en daarop vervolgacties plegen
- Het leveren van de noodzakelijke zorg in onvoorziene/ongeplande situaties (griep/achteruitgang)
- Het bieden van toezicht/begeleiding/ondersteuning in de zelfzorg en bij de medicatie
- Nadruk op hulp bij persoonlijke verzorging (stimuleren, ondersteunen dan wel overnemen); bij de persoonlijke zorg hoort hulp bij minimaal 1 keer douchen/bad per week
- Begeleiden in de mobiliteit en bij het omgaan met hulpmiddelen
- Toezicht/ondersteuning/hulp bij het eten en drinken
- Toezicht op en toedienen van medicatie
- Enige begeleiding en toezicht in de dagelijkse structuur
- Alle noodzakelijke verpleging
- Overleg en afstemming van verzorgenden/verpleegkundigen met behandelaars, andere disciplines en de apotheek
- Rapporteren in en bijhouden van het zorgleefplan en het beheren van het persoonlijke cliëntendossier
Waarom willen die oudjes zo nodig in leven blijven, ik kan me voorstellen dat als je in je broek schijt en niks meer zelf kunt de lol er snel af is. En al helemaal als je je kinderen daarmee moet opzadelen.
Aan mijn vaders kant is mijn oma zwaar dement en mijn opa gaat met de dag achteruit nu. Mijn oma herkent inmiddels mijn vader niet meer, terwijl hij IEDERE dag langs gaat.
Ik denk, nee ik WEET dat bijna iedereen hier dit onderschat. Ik heb mijn vader zijn gezondheid hard achteruit zien gaan door het zorgen voor mijn opa en oma. Naast 40 uur in de week werken, een eigen huishouden ging hij ook IEDERE avond naar mijn opa en oma om ze te voeden en hun huis schoon te maken. Daarnaast was er ook nog thuiszorg, maar het is simpelweg niet voor te werken. Inmiddels is zijn relatie op de klippen gelopen, geen sociaal leven meer. Is dat waar dit land heen moet?
Vaak hoeft het van die 'oudjes' ook niet zo nodig meer hoor.
Heel vaak hoor je oudere vrouwtjes zeggen, "je moeder kun je nooit missen" en dergelijke. Misschien toch dat ouder gevoel en een liefde voor kinderen en kleinkinderen die sterker is als hun dood wens. Dat ze daar dan een hoop voor over hebben blijkt.
Aan mijn vaders kant is mijn oma zwaar dement en mijn opa gaat met de dag achteruit nu. Mijn oma herkent inmiddels mijn vader niet meer, terwijl hij IEDERE dag langs gaat.
Ik denk, nee ik WEET dat bijna iedereen hier dit onderschat. Ik heb mijn vader zijn gezondheid hard achteruit zien gaan door het zorgen voor mijn opa en oma. Naast 40 uur in de week werken, een eigen huishouden ging hij ook IEDERE avond naar mijn opa en oma om ze te voeden en hun huis schoon te maken. Daarnaast was er ook nog thuiszorg, maar het is simpelweg niet voor te werken. Inmiddels is zijn relatie op de klippen gelopen, geen sociaal leven meer. Is dat waar dit land heen moet?
Sjors, ik beloof je, tenzij je miljonair bent en een verzorger in huis neem ga je het niet redden. Inmiddels zitten mijn opa en oma beide in een verzorgingstehuis omdat ze NIETS meer zelf kunnen. Mijn oma moet gevoerd worden, maar ook omgekleed, gewassen en verschoond worden.
Om over de kosten nog maar niet te beginnen, het is absurd.
Dit is hooguit mogelijk als je een groot gezin hebt waarbij iedereen een dag of iets voor rekening neemt. Ik zie niet in hoe het verder moet als mijn opa en oma verplicht thuis moeten wonen. Dat is werkelijk waar niet te doen, en dat hele k*tkabinet moet zich de ogen uit de kop schamen. De generatie die dit land opgebouwd heeft zo te behandelen.
Oja dan hebben we ook nog alle momenten waarop medicatie toegediend moet worden, hoe wil je dat doen als je een baan hebt? Opzeggen en in de bijstand gaan zitten? Dan hebben we nog meer problemen.
Kortom, dit is een verschrikkelijk k*tland en het huidige kabinet helpt het alleen maar dieper de goot in. Woedend kan ik er van worden. Ieder persoon hier die het eens is met het sluiten van verzorgingstehuizen heeft geen enkel idee hoe veel werk het is en kan beter zijn mond maar dicht houden.
Dit soort verhalen hoor je helaas veel te vaak bij mantelzorgers inderdaad. Ze gaan zo op in de zorg aan hun dierbare dat eigen gezondheid en welzijn wordt verwaarloosd.
Daarom heb ik ook diep respect voor families zoals die van Sjors. Met zijn alle de schouders eronder om de oude dag van je opa/oma/vader/moeder zo onafhankelijk mogelijk te laten verlopen. Het gevoel van onafhankelijkheid doet mensen natuurlijk ook altijd nog goed.
Laatst heb ik iets op zembla gezien dat ging over euthanasie. Als je bij je volle verstand aangeeft dat je dood wil als je niks meer zelf kunt en je bent eenmaal zo ver dan doen ze dat niet omdat je op het moment zelf niet meer die vraag kunt beantwoorden.
****ing achtelijk en onmenselijk, een hond geef je ook een spuitje als het lijden te groot wordt.
! Ben het absoluut met je eens dat euthanasie bij mensen die dit met hun volle verstand aangeven mogelijk moet zijn.Mijn ouders hebben hiervoor geld opzij gelegd en zijn sowieso niet onaardig bedeeld. Mijn oma had trouwens ook dementie en was op het einde niets meer dan een kakelende kip zonder kop. Was inderdaad vreselijk, maar het is gewoon maar net hoe je erin staat.Wij zijn ook geen groot gezin, maar 5 man sterk ( en dat is serieus de hele familie, geen neefjes, nichtjes, ooms of tantes. ).
Ik zie geen reden waarom het niet zou kunnen.