MuscleMeat

Bejaardenhuizen zullen verdwijnen rond 2020! (ga zelf maar zorgen voor je vader en moeder)

En dan te bedenken dat mijn opa altijd ruzie had met mijn oma, waardoor mijn opa nooit thuis was en mijn oma alcoholist werd. Waardoor mijn vader op zijn beurt weer voor zijn broertje en zus kon zorgen. Tja, hoe loyaal kan je zijn.

Ja je kunt alleen maar heel erg veel respect voor mensen als je vader hebben. Het merendeel rent weg voor dit soort problemen of zoekt zelf zijn of haar heil in de drugs/drank

Laatst bewerkt:
Nou kijk. Stel je werkt iedere dag, inclusief reistijd van 5 tot 4. Vervolgens ga je boodschappen doen/douchen/eten/huishouden. Om 6 uur ga je naar je ouders, daar ben je in huis bezig tot 9 a 10 uur.
Inmiddels verpaupert je eigen huis, maar ook dat van je ouders omdat je niet op 2 plekken tegelijk kan zijn.

Nou kijk, ik heb vrijgenomen en mijn ouders betalen mij in ruil voor zorg. Van dat loon betaal ik een werkster die mijn huis schoon houd zolang ik er niet ben, of mijn broers gaan langs om de plantjes water te geven. Een huis kan prima zonder mijn aanwezigheid, mijn ouders niet.
Als 1 of beiden ouders hun verstand of gezondheid verliezen, ga ik uit mijn huis en trek bij hen in.
Zo moeilijk is het niet. Als ik even een break wil, dan komen mijn broers aflossen.
Misschien zijn wij maar een paar simpele zielen hoor, maar ik geef geen **** om huizen, werk of andere randvoorwaarden die het leven leuk maken. Als de shit de fan raakt, dan laat je alles vallen en doe je wat je moet doen.

Nou kijk, ik heb vrijgenomen en mijn ouders betalen mij in ruil voor zorg. Van dat loon betaal ik een werkster die mijn huis schoon houd zolang ik er niet ben, of mijn broers gaan langs om de plantjes water te geven. Een huis kan prima zonder mijn aanwezigheid, mijn ouders niet.
Als 1 of beiden ouders hun verstand of gezondheid verliezen, ga ik uit mijn huis en trek bij hen in.
Zo moeilijk is het niet. Als ik even een break wil, dan komen mijn broers aflossen.
Misschien zijn wij maar een paar simpele zielen hoor, maar ik geef geen **** om huizen, werk of andere randvoorwaarden die het leven leuk maken. Als de shit de fan raakt, dan laat je alles vallen en doe je wat je moet doen.

dat kan idd als je alleen bent. maar als je ook nog eens een gezin hebt is dat gewoon niet te doen:)

Waarom willen die oudjes zo nodig in leven blijven, ik kan me voorstellen dat als je in je broek schijt en niks meer zelf kunt de lol er snel af is. En al helemaal als je je kinderen daarmee moet opzadelen.

Het erge is dat ze denken dat ze me er mee opzadelen terwijl ik het als vanzelfsprekend zie dat ik ze ga verzorgen indien nodig later. Ze blijven zich bezwaard voelen ook al leg je uit dat je het met liefde doet en ergens is het ook logisch dat ze zich bezwaard voelen want dat zou ik ook voelen als ik hulpbehoevend was.

Dus ouderen moeten meer gaan afdragen en ze mogen minder snel een tehuis in.

Tegelijk gaat er bakken met geld naar corrupte EU landen, ontwikkelingshulp en andere onzin subidies, heerlijke salarissen en regelingen voor EU politici en leuke declaraties/reisjes/afscheidsetentjes voor politici en ambtenaren. Jaaajaaaa.

Ga zo maar door met dit gezeik, op een gegeven moment moeten we wel protesteren.

Als je even simpel nadenkt kan je best een ouder in huis hebben, tenminste als ze alleen onderdak nodig heeft. Stel dat je moeder op een gegeven moment bijna niets meer alleen kan en uren verzorging per dag nodig hebt. Naast je werk en gezin. Dat breekt jezelf gewoon op op een gegeven moment.
Je moet minder werken zodat je je moeder kan verzorgen maar intussen wordt alles zo duur dat je er eigenlijk een baantje bij moet hebben. Een hoop medicijnen worden niet meer vergoed dus je kan je studiegeld van je zoon aan je moeder gaan uitbesteden. En ik denk dat dat in 90% van de gevallen lang niet genoeg is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik denk dat een hoop mensen de kosten en tijd onderschatten die een oud persoon nodig heeft. En het is helemaal niet voor te stellen als die persoon dan ook nog een ziekte heeft.

Je wordt gewoon in een hoek geduwd en op een gegeven moment moet je kiezen tussen je gezin of je ouders.

Als dit soort dingen doorkomen dan zullen nog een hoop nare nieuwsberichten volgen.

Je vader/moeder in huis hebben, dacht het niet :roflol:

Laatst heb ik iets op zembla gezien dat ging over euthanasie. Als je bij je volle verstand aangeeft dat je dood wil als je niks meer zelf kunt en je bent eenmaal zo ver dan doen ze dat niet omdat je op het moment zelf niet meer die vraag kunt beantwoorden.

****ing achtelijk en onmenselijk, een hond geef je ook een spuitje als het lijden te groot wordt.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1325796 stond toch nog op mijn facebook pagina.

De doorbraak; de eerste casus van euthanasie op een diep bejaarde die herhaaldelijk had aangegeven niet meer te willen onder die omstandigheden. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672...thanasie-op-zwaar-dementerende-patiente.dhtml

De discussie tussen artsen:
http://medischcontact.artsennet.nl/...ssie-over-euthanasiebesluit-demente-vrouw.htm

Gelukkig is mijn broertje verpleegkundige dus heb ik er geen omkijken na als m'n ouders straks ziek en bejaard zijn. :p

Niemand op een enkele uitzondering na (opgeleid voor de taak) kan zorgen voor zijn ouders als de echte problemen zich voordoen daarom moeten er niet minder tehuizen komen en niet moelijker zijn om in een tehuis terecht te komen, het moet juist makkelijker.

Dat er vergrijzing komt is toch niet het probleem van die ouderen ? Dan ga je ergens anders geld in snijden....er zijn talloze voorbeelden van schandalige gelduitgave patronen.

Ik voorzie dat die 50+ partij nog weleens een echte speler kan worden in de politiek omdat ouderen het nieuwe mikpunt zijn van geldklopperij en verminderde leefomstandigheden. Ze staan nu in de peiling op 20 ofzo..

jij blijft echt eeuwig vrijgezel Sjors.

Je weet dat er op dit moment ook nog een persoonsgebonden budget is waar je ook als mantelzorger een beroep op kan doen. Achteraf hoorde mijn tantes dat als je aantoonbaar echt alles doet zoals financiën, verzorging medicatie beheer.....je voor al die punten een vergoeding kan krijgen. Is veel administratie maar wellicht voor jou toch de moeite waard.

Hoop voor jou en je familie dat je het volhoud. Keep up the good work :thumbs: (en denk ook aan de balans tussen zorgen voor en zelfzorg) Je moet langer mee dan vandaag en je moet ook wel blijven genieten van je leven en niet 24/7 zorgen voor vind ik.

Prima. Mensen moeten minder leunen op de overheid en meer voor zichzelf leren zorgen en voor elkaar. Dat het niet betaalbaar is klopt ook, maar dat is dus niet het belangrijkste argument.

Verzorgingstehuizen / rusthuizen zijn sowieso k*t voor ouderen. Er moeten meer private projecten komen zoals serviceflats als de kinderen de optie niet hebben om voor ouders te zorgen.

Mijn grootmoeder aan vaderskant heeft trouwens tot het einde alleen gewoond, we gingen regelmatig bezoeken en dat ging tot het einde prima. Mijn grootmoeder aan moederskant heeft ook lang alleen gewoond en de laatste 5 jaar hebben mijn ouders haar in huis genomen en voor gezorgd. Dat was een mooie tijd voor iedereen en veel aangenamer dan in een tehuis stoppen. De OP ziet het IMO totaal verkeerd.

Niemand op een enkele uitzondering na (opgeleid voor de taak) kan zorgen voor zijn ouders als de echte problemen zich voordoen daarom moeten er niet minder tehuizen komen en niet moelijker zijn om in een tehuis terecht te komen, het moet juist makkelijker.
..

Als het medische problemen betreft is,daar het ziekenhuis of een verpleegtehuis voor. Verzorgen kan je als familie ook prima. Daar heb je als het kinderen betreft toch ook geen opleiding voor nodig, waarom voor ouderen wel?

Heb mensen zo hard achteruit zien gaan in verzorgingstehuizen, alleen al omdat ze elke vorm van zelfstandigheid wordt ontnomen. Daar is geen tijd en geld voor.
Als je je ouders dan nog een paar jaar een waardiger bestaan thuis kan geven, lijkt me dat heel veel waard.

Je weet dat er op dit moment ook nog een persoonsgebonden budget is waar je ook als mantelzorger een beroep op kan doen. Achteraf hoorde mijn tantes dat als je aantoonbaar echt alles doet zoals financiën, verzorging medicatie beheer.....je voor al die punten een vergoeding kan krijgen. Is veel administratie maar wellicht voor jou toch de moeite waard.

Hoop voor jou en je familie dat je het volhoud. Keep up the good work :thumbs: (en denk ook aan de balans tussen zorgen voor en zelfzorg) Je moet langer mee dan vandaag en je moet ook wel blijven genieten van je leven en niet 24/7 zorgen voor vind ik.

Ja weet ik, maar mijn ouders kunnen het prima zelf financieren dus laat dat potje maar voor de mensen die echt geen keuze hebben.

En ik zorg wel voor balans hoor. Als ik iets voor mezelf wil doen dan word ik afgelost. Hoe we dat gaan doen als ze niet opknapt of iets met paps gebeurt weet ik nog niet en zie ik dan wel weer. Ik ga in ieder geval even druk leggen op het aanleggen van glasvezel en uitbreiding home-gym in ouderlijk huis, want ik wil er niet onder lijden natuurlijk.

Boeiend, laat de ouderen maar lekker emigreren naar een goedkoop zonnig land waar ze een verzorgster kunnen inhuren voor 150 euro per maand.

Prima. Mensen moeten minder leunen op de overheid en meer voor zichzelf leren zorgen en voor elkaar. Dat het niet betaalbaar is klopt ook, maar dat is dus niet het belangrijkste argument.

Verzorgingstehuizen / rusthuizen zijn sowieso k*t voor ouderen. Er moeten meer private projecten komen zoals serviceflats als de kinderen de optie niet hebben om voor ouders te zorgen.
Mijn grootmoeder aan vaderskant heeft trouwens tot het einde alleen gewoond, we gingen regelmatig bezoeken en dat ging tot het einde prima. Mijn grootmoeder aan moederskant heeft ook lang alleen gewoond en de laatste 5 jaar hebben mijn ouders haar in huis genomen en voor gezorgd. Dat was een mooie tijd voor iedereen en veel aangenamer dan in een tehuis stoppen. De OP ziet het IMO totaal verkeerd.

Oh, het moet dus nog duurder worden? En als je het niet kan betalen dan moet je maar zorgen dat je het kan betalen, zo iets?

Ook als je ouders je niet meer herkennen? Ik denk niet dat ik ze zou blijven bezoeken als ze me niet meer herkennen, ze hebben er niets aan en voor mezelf zie ik er geen meerwaarde in.
Me moeder en stiefvader zouden dat zelf ook niet eens willen, die willen me later niet tot last zijn.

Terug
Naar boven