AndroidHealthClinic

Breaking News Bekende Nederlanders voor Zwart Piet make-over

in de kerk kan je enkel heilig verklaard worden na je dood voor zover ik weet en enkel als 3 mirakels aan jou toegeschreven worden (bv wnn mensen naar jou bidden om genezen te worden en ze genezen)

Klopt je hebt gelijk, maar dan moet je wel minimaal 100 kids hebben gedaan. :trollface:

Zwarte piet heet nu eenmaal zo.

angelus was zogezegd gemeen, toch ben jij degene die me nu vandaag zowel achterlijk als dom heeft genoemd zonder dat ik jou ook maar 1x heb uitgescholden.
Sterker nog, jij zegt dat iets makkelijk is om te weerleggen, ik vraag je om het te doen (want ik weet zelf niet beter), jij antwoord "dat hoef ik niet, dat doen genoeg kinderen al".
Als ik werkelijk te dom ben om mijn ongelijk in te zien en jij kan me uitleggen waar ik verkeerd ben door iets te posten wat voor jou triviaal is en toch weiger je dit te doen en noem je mij boven alles ook nog eens dom, dan lijkt het mij dat jij net degene bent die enorm gemeen is.

Zo'n beetje hetzelfde als wanneer een kind aan zijn leraar vraagt om de stelling van pythagoras uit te leggen zijn leraar antwoord: HAHA, jij bent gewoon zo erg dat ik me kapot lach om jouw domheid. Dat mensen zoals jij nog bestaan is uniek, dat moet niet weggestopt worden maar dat moet vol benut worden door van achter mijn lessenaar te lachen om je vragen (die maar doorgaan overigens:roflol:)

Sorry, je bent nogal onduidelijk.
Dat ik iemand gemeen vindt, hangt niet altijd vast aan het wel of niet uitschelden.
Ik zeg ''dat HOEF ik niet, dat doen kinderen al'', waarna ik toch duidelijk een weerlegging geef. Beter lezen dus.

Sorry, je bent nogal onduidelijk.
Dat ik iemand gemeen vindt, hangt niet altijd vast aan het wel of niet uitschelden.
Ik zeg ''dat HOEF ik niet, dat doen kinderen al'', waarna ik toch duidelijk een weerlegging geef. Beter lezen dus.
dit?
Weet je hoe ik het zie?

We hebben nu zwarten (zwarte piet, goh) in het feest, ze doen mee, mogen kinderen cadeautjes en snoep geven, mogelijk dansen en optreden.
Maar omdat mensen zo nodig moeten zeiken over dat hij zwart is en dit dus gelinkt wordt met slavernij (wat dikke BS is), worden de zwarten verbannen uit het feest. Zwarte piet moet weg, mag geen kinderen meer blij maken en niet meer dansen en optreden.
Is dat dan geen discriminatie?..

Ze willen iets dat heel misschien door enkele mensen in deze samenleving kan worden gezien als een verband met slavernij, aangaan door te discrimineren. Well done.
wat-meme.jpg

Ik vroeg dit:
Een verhaal over een blanke sint met blanke pieten is 1000x makkelijker te linken met iets dat niets met slavernij of discriminatie te maken heeft. Probeer hetzelfde eens te doen voor een (onsterfelijke) blanke die enkel (sterfelijke) n*gers in dienst (of als volwaardige partner) neemt.
Dat heb jij helemaal niet gedaan.

Bovendien... Zwarte piet die zwart is door het roet vd schoorsteen mag nog zo veel kinderen blij maken, dansen en optreden als hij wil. Dus nee, geen enkel kind wordt slachtoffer/gediscrimineerd als je de afropruik dumpt.

dit?
http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2013/09/wat-meme.jpg

Ik vroeg dit:

Dat heb jij helemaal niet gedaan.

Bovendien... Zwarte piet die zwart is door het roet vd schoorsteen mag nog zo veel kinderen blij maken, dansen en optreden als hij wil. Dus nee, geen enkel kind wordt slachtoffer/gediscrimineerd als je de afropruik dumpt.

Uhm nee, niet dat..

Dat hoef ik niet te doen, dat doen vele kinderen al.
Zoals meeste hier al zeiden, als kind dachten wij niet eens aan slavernij of discriminatie. Wat we wel dachten? Het was een verhaal. Gewoon een simpel verhaal, en dat kun je zodanig maken dat dit niks te maken heeft met slavernij of discriminatie.

Dit.
Jouw vraag:
Probeer het verhaal over sint en piet te linken naar iets dat NIET met slavernij of discriminatie te maken heeft.

Mijn antwoord:
Dat kun je zodanig maken dat dit niks te maken heeft met slavernij of discriminatie.

Als je daar niks nuttigs mee kan ben je creatiefloos.

dit?
Zoals meeste hier al zeiden, als kind dachten wij niet eens aan slavernij of discriminatie. Wat we wel dachten? Het was een verhaal. Gewoon een simpel verhaal, en dat kun je zodanig maken dat dit niks te maken heeft met slavernij of discriminatie.

Ik vroeg je om een verdedigbare reden waarom een blanke voor 600 jaar uitsluitend n*gers aanneemt zonder dat er sprake is van discriminatie. "het was een verhaal" is dat niet.

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:52 ----------

Mijn antwoord:
Dat kun je zodanig maken dat dit niks te maken heeft met slavernij of discriminatie.

Als je daar niks nuttigs mee kan ben je creatiefloos.

en ik wil weten hoe? ik ben idd te dom/creatiefloos(wat nieteens een woord is) om dit zelf te bedenken. Jij beweert dat dit super makkelijk is, dus ik vraag jou om een voorbeeld te geven. Jij bent immers een stuk slimmer dan ik (volgens jou)

Heb dit echt gemist :)

Wat zitten jullie hier elkaar toch de zwartepiet toe te spelen

dit?

Ik vroeg je om een verdedigbare reden waarom een blanke voor 600 jaar uitsluitend n*gers aanneemt zonder dat er sprake is van discriminatie. "het was een verhaal" is dat niet.

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:52 ----------

en ik wil weten hoe? ik ben idd te dom om dit zelf te bedenken. Jij beweert dat dit super makkelijk is, dus ik vraag jou om een voorbeeld te geven. Jij bent immers een stuk slimmer dan ik.

Sowieso.
Ik zei dat het een verhaal IS, dus zou je in dat geval wel meer dingen kunnen bedenken. Je geeft aan ''in dienst (of volwaardige partner).
Bijv het verhaal dat een man uit Nederland lang geleden naar Afrika ging op vakantie en daar nieuwe vrienden leerde kennen en hun namen niet kon uitspreken dus ze maar Piet noemde en ze samen met het geniale plan kwamen om kinderen in Nederland te verrassen met cadeautjes en dergelijke, terwijl ze de rest van het jaar lekker in Spanje van de zon genieten.

Echt, zo moeilijk is het niet om EEN VERHAAL te verzinnen (zoals ik dus al zei, een verhaal) waarbij er geen discriminatie of slavernij aan te pas komt.

Jij vraagt nu naar een reden, eerder vroeg je om een verhaal zonder linken naar discriminatie of slavernij. Laat dat duidelijk zijn.

Mooi dat Nederland toch langzaam bijtrekt. Vorig jaar veranderde er niks, nu al gouda, AH en BN'ers. Volgend jaar nog wat meer, en over 10 jaar is zwarte piet verleden tijd.

foutje

Wat zitten jullie hier elkaar toch de zwartepiet toe te spelen

:roflol:

---------- Toegevoegd om 00:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:00 ----------

waarom plaats jij een bericht op facebook waarin je iedereen verzoekt jou als vriend te verwijderen als ze over zwarte piet posten als jij hier op dbb in dit topic post ipv dit topic meteen aan je lijst van genegeerde topics toe te voegen? :o

Do you even interpunctie..

Sowieso.
Ik zei dat het een verhaal IS, dus zou je in dat geval wel meer dingen kunnen bedenken. Je geeft aan ''in dienst (of volwaardige partner).
Bijv het verhaal dat een man uit Nederland lang geleden naar Afrika ging op vakantie en daar nieuwe vrienden leerde kennen en hun namen niet kon uitspreken dus ze maar Piet noemde en ze samen met het geniale plan kwamen om kinderen in Nederland te verrassen met cadeautjes en dergelijke, terwijl ze de rest van het jaar lekker in Spanje van de zon genieten.

Echt, zo moeilijk is het niet om EEN VERHAAL te verzinnen (zoals ik dus al zei, een verhaal) waarbij er geen discriminatie of slavernij aan te pas komt.

Jij vraagt nu naar een reden, eerder vroeg je om een verhaal zonder linken naar discriminatie of slavernij. Laat dat duidelijk zijn.
dus nu ga je het verhaal dat sinterklaas 600 jaar oud is en dat pieten gewone mensen zijn die voor hem werken/hem helpen aanpassen naar 'sinterklaas is een man uit nederland die lang geleden naar afrika op vakantie ging en daar nieuwe vrienden leerde kennen', dat is een 10x grotere aanpassing dan de afropruik weggooien:roflol:

Ik geef je gelijk dat je hier een verhaal hebt dat NIETS met discriminatie te maken heeft. Alleen de aanpassing aan de traditie wordt hierbij 10x groter dan gewoon de afropruik dumpen, dus waarom is deze aanpassing geen probleem en het dumpen van de afropruik wel?

---------- Toegevoegd om 00:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:03 ----------

mijn fout, was tymboo niet maar tymen

waarom plaats jij een bericht op facebook waarin je iedereen verzoekt jou als vriend te verwijderen als ze over zwarte piet posten als jij hier op dbb in dit topic post ipv dit topic meteen aan je lijst van genegeerde topics toe te voegen? :o

Ik negeer geen topics, vrolijke stalkende vriend robin goossens

waar heb je het over, mijn naam is anne:roflol:

Afropruik, bruin/zwarte schmink, dumpen. Paar zwarte vegen(vanwege de schoorsteen) en klaar.
Of gewoon alle kleuren van de regenboog.

dus nu ga je het verhaal dat sinterklaas 600 jaar oud is en dat pieten gewone mensen zijn die voor hem werken/hem helpen aanpassen naar 'sinterklaas is een man uit nederland die lang geleden naar afrika op vakantie ging en daar nieuwe vrienden leerde kennen', dat is een 10x grotere aanpassing dan de afropruik weggooien:roflol:

Ik geef je gelijk dat je hier een verhaal hebt dat NIETS met discriminatie te maken heeft. Alleen de aanpassing aan de traditie wordt hierbij 10x groter dan gewoon de afropruik dumpen, dus waarom is deze aanpassing geen probleem en het dumpen van de afropruik wel?

---------- Toegevoegd om 00:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:03 ----------

mijn fout, was tymboo niet maar tymen

Uuuuuh vroeg jij niet om een verhaal waarin een blanke man de baas is (of samenwerkt met) veel zwarte pieten?

Ja, dat deed je. En je kreeg je antwoord.
Je vroeg niet naar een verhaal dat een aanpassing kan geven aan wat het nu is.

Aanpassen is ook simpel, het verhaal van nu is namelijk niet dat de goede man de pietjes als slaven heeft gekocht. Dus kan je het oude verhaal houden.
Alleen de mensen die er last van hebben dat ze zwart zijn, zeggen dat het slavenhandel uitstraalt. De kids weten veelal niet beter dan dat sinterklaas gewoon een goede man is en pakjes laat brengen door zn pieten.

Uuuuuh vroeg jij niet om een verhaal waarin een blanke man de baas is (of samenwerkt met) veel zwarte pieten?

Ja, dat deed je. En je kreeg je antwoord.
Je vroeg niet naar een verhaal dat een aanpassing kan geven aan wat het nu is.

Aanpassen is ook simpel, het verhaal van nu is namelijk niet dat de goede man de pietjes als slaven heeft gekocht. Dus kan je het oude verhaal houden.
Alleen de mensen die er last van hebben dat ze zwart zijn, zeggen dat het slavenhandel uitstraalt. De kids weten veelal niet beter dan dat sinterklaas gewoon een goede man is en pakjes laat brengen door zn pieten.

dat weet ik dat ik dat deed, ik zei toch ook ook "JE HEBT GELIJK dat je nu een verhaal hebt (dat de traditie aanpast) dat NIETS met discriminatie te maken heeft".

Ik heb je echter een nieuwe vraag gesteld: "waarom is deze aanpassing aan de traditie geen probleem en het dumpen van de afropruik wel?"
Dat sinterklaas een 600 jaar oude man is en de pieten normale mensen zijn, is immers een onderdeel vd traditie

dat weet ik dat ik dat deed, ik zei toch ook ook "JE HEBT GELIJK dat je nu een verhaal hebt (dat de traditie aanpast) dat NIETS met discriminatie te maken heeft".

Ik heb je echter een nieuwe vraag gesteld: "waarom is deze aanpassing geen probleem en het dumpen van de afropruik wel?"

Je vraagt eerst waarom het geen probleem is, zonder mij te vragen of het uberhaupt een probleem gaat vormen of niet?
Handig.
Meestal gaat dat andersom.

Ik zal je antwoord geven. Ik heb geen idee. Ik ben namelijk van mening dat het dumpen van die pruik geen probleem geeft, maar dat vroeg je niet..

Terug
Naar boven