AndroidHealthClinic

Breaking News Bekende Nederlanders voor Zwart Piet make-over

laten we het allemaal anders wat realistischer maken.
We noemen zwarte piet, gewoon slaaf, laat ze in kettingen rondlopen en laten zien hoe deze slaven vroeger behandelt werden.
Officiele herdenkingsdag van de zwarte bladzijde uit de geschiedenis van het nederlands koninkrijk.
Met educatie voor de hele familie!
In plaats van cadeautjes te geven aan verwende kut kinderen, mag iedereen het schip volladen met cadeautjes en eten, voor de derdewereld.

Fuckin dreamer man!

in !

Ja, mee eens dat het moeilijk te verkopen is. Onmogelijk is het niet, het gaat immers om kinderen.
Dat kinderen te dom zijn om zich vragen te stellen bij de onrealistische kans dat, 600 jaar lang, enkel n*gers zich aanmelden om met sinterklaas samen te werken, zonder dat er sprake is van kwaad opzet is een gegeven.
De vraag is of wij als volwassenen het een goed idee vinden om zoiets toe te staan als we weten dan zoiets in de realiteit zich in 99.99999999999 van de gevallen enkel manifesteert als er sprake is van zware discriminatie.
Wanneer ik zei "moeilijk te verkopen" bedoelde ik beyond reasonable doubt bewezen, omdat ik weet dat jij soms van die autistische trekjes hebt om in complete absoluten te denken.
Kortom: dat het als feit beschouwd mag worden in alle praktische zin van het woord (maw op gelijke voet met wetenschappelijke theorieen). Ben je het gezien die nieuwe info nog steeds eens met die post?

Ik weet enkel wat mij is aangeleerd en wat meerdere mensen is aangeleerd en weet niet wat de ''algemene traditie'' werkelijk is, en die traditie had niks te maken met discriminatie of slaven, dus nee, niet mee eens.
ik vroeg niet of de algemene traditie met slaven/discriminatie te maken had. Ik vroeg of de algemene traditie ging over een 600 jaar oude man die al 10 generaties lang samenwerkt met uitsluitend n*gers om cadeautjes aan kinderen te geven.

Indien ja, dan ben je het eens met beide stellingen en veroordeel je een nationaal feest dat discriminatie verheerlijkt niet.
Indien nee: welk aspect is dan onjuist? indien het 'uitsluitend n*gers' deel verkeerd is, dan mag de afropruik dus weg zonder problemen.

Dus je zegt met dat laatste dat als je een feest dat discriminatie symboliseert, niet veroordeelt (dus een feest toestaat) je dan niet een goed persoon kan zijn?
ligt eraan hoe je "kan" definieert. Je kan wel een goed persoon zijn als je je bedenkt en de discriminatie probeert te stoppen, of tenminste weigert er aan deel te nemen zodat het supporters verliest en het verdwijnt/aangepast wordt.

LET OP: IK PAK DIE ZIN HEEL ZWART WIT OP DUS PAK DIT VOLGENDE NIET TE LETTERLIJK OP AUB.
voor het geval je het niet snapt
Er zijn zooooooveel feesten (en activiteiten) die discriminerende regels/feiten/verhalen/dingen hebben die ik niet veroordeel.
zoals? afhankelijk van wat je hier antwoord ga je mogelijk nog verder dalen in mijn aanzien:roflol:

Laatst bewerkt:
Laten we het allemaal anders wat realistischer maken.
We noemen zwarte piet, gewoon slaaf, laat ze in kettingen rondlopen en laten zien hoe deze slaven vroeger behandelt werden.
Officiele herdenkingsdag van de zwarte bladzijde uit de geschiedenis van het Nederlands koninkrijk.
Met educatie voor de hele familie!
In plaats van cadeautjes te geven aan verwende kut kinderen, mag iedereen het schip volladen met cadeautjes en eten, voor de derdewereld.

Fuckin dreamer man!

Dan kunnen we er een soort van sponsorloop achtig iets van maken. Dat elk blank kind 1 n*ger kind mag sponsoren en dan geld doneert aan een goed doel afhankelijk van hoe hard die negert gewerkt heeft.

Nergens in het verhaal vind je iets terug over het aantal generaties pieten...misschien zijn ze wel net zo oud als de sint zelf. Misschien weet jij of er een speciale pieten begraafplaats is?

Het woord discriminatie gebruik jij alleen, ik niet. En over de kuif...dan maar dat coole afro kapsel.

gaan we eens een opiniepoll doen bij kinderen die nog in sinterklaas geloven? Letterlijk iedereen die ik ken dacht als kind dat pieten gewone sterfelijke mensen waren, en zo wordt hij ook geportreteerd door het feit dat zij jong zijn en de sint fucking oud.

Waarom iets veranderen dat al sinds de 18e eeuw bestaat, omdat het nu ineens wel discriminerend is?
Omdat we nu ineens gaan geven om de mening van een kleine bevolkingsgroep?

Sint werkte eerst alleen, daarna met 1 knecht en daarna meerdere. De kledij van de eerste knecht was saai en vlak en had geen muts ofzo op. ''Traditioneel'' is dit wellicht anders, maar ik ben te jong om te bepalen wat nu echt traditie is.

Zoals feest met een leeftijdsgrens welke niet af te lijden is aan het drankbeleid. Zoals ik al zei; zwart wit ja.

---------- Toegevoegd om 00:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:56 ----------

gaan we eens een opiniepoll doen bij kinderen die nog in sinterklaas geloven? Letterlijk iedereen die ik ken dacht als kind dat pieten gewone sterfelijke mensen waren, en zo wordt hij ook geportreteerd door het feit dat zij jong zijn en de sint fucking oud.

Kinderen denken niet na daarover.
Kinderen zien dit:

''sint is heeeeeeel oud en werkt samen met pieten. want je hebt hoofd pietttt en knutsel piettttt.''

Ze gaan echt niet na 2 jaar vragen of die oude piet nu al met pensioen is of hoelang ze al daar werken of hoe oud ze zijn..

oh in dat geval kunnen we de kinderen meteen vragen hoe ze over Piet denken. Zullen ze wel door hebben dat de Pieten zielige, ongelukkige slaven zijn en dit werk eigenlijk helemaal niet willen doen?

Wanneer stoppen eigenlijk een paar bekende pieten er dan eens mee? Die gaan toch echt al 50 jaar mee hoor, dat kan toch niet? Waarom zijn die dan niet oud met een baard? Ze worden toch ook ouder volgens jou? Waarom krijgen ze geen grijze baard dan, Pedro ziet er elk jaar weer uit als een jonge God terwijl hij sinds de jaren 60 toch al een rol heeft, daar heb jij vast wel een antwoord op.

Kortom, het zijn al eeuwenlang de vrienden van Sint en over hun leeftijd/aantal generaties is niks bekend, en willen de kinderen ook helemaal niet weten. Ze zien er in elk geval fitter uit dan de Sint zelf.

Waarom iets veranderen dat al sinds de 18e eeuw bestaat, omdat het nu ineens wel discriminerend is?

omdat er nu ineens een handjevol n*gers loopt te zeiken en iedereen tegenwoordig geobsedeerd is met proberen zo politically correct zijn als maar kan*

Dus jullie hebben er eerder nooit over gedacht dat het misschien wel een tintje racisme heeft?

Dus jullie hebben er eerder nooit over gedacht dat het misschien wel een tintje racisme heeft?

ik troll graag zo nu en dan maar srs: ik heb dat nog nooit zelf gedacht of gehoord van iemand anders dan zon huilteef op het nieuws of van die betas die erin meegaan

dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat geldt voor alle kinders/mensen

Ja tuurlijk (na al die nieuwsberichten over dat het racistisch is), maar er zijn meerdere discriminerende dingen in Nederland die doodnormaal zijn voor het grootste gedeelte van Nederland.
Plus dit gaat om een verhaal dat eens per jaar als toneel wordt voorgespeeld. Niet iets waar men dagelijks onder lijdt.

Ja tuurlijk (na al die nieuwsberichten over dat het racistisch is), maar er zijn meerdere discriminerende dingen in Nederland die doodnormaal zijn voor het grootste gedeelte van Nederland.
Plus dit gaat om een verhaal dat eens per jaar als toneel wordt voorgespeeld. Niet iets waar men dagelijks onder lijdt.

Ik bedoelde eigenlijk voor al die nieuwsberichten.
Ben blijkbaar de enige blanke die het voor heel deze hype ook al racistisch vond. :roflol:

---------- Toegevoegd om 01:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:13 ----------

Ja maar toch, hoorde laatst van me moeder dat een collega dus de tijd rond sinterklaas, niet komt werken vanwege de ''zwarte piet'' sfeer.
Het is idd even een toneeltje, maar mensen met een donkere huidskleur hebben er zeker wel last van deze periode, dat kun je niet ontkennen.

Ik bedoelde eigenlijk voor al die nieuwsberichten.
Ben blijkbaar de enige blanke die het voor heel deze hype ook al racistisch vond. :roflol:

Oh nee, eigenlijk niet bij stil gestaan. Zoals ik al zei, er zijn meer dingen die discriminerend zijn in Nederland, die dagelijks gebeuren en vaak als normaal bevonden worden, waar ik me meer op heb gericht.

Mbt je toevoeging: Ik ken ze niet, die er echt last van hebben, maar natuurlijk zijn er mensen die dat wel hebben, zoals met alles. Er zijn ook zat mensen die wegblijven met carnaval, dit is geen racistisch feest of zo, maar wel een feest dat begon als christelijk feest en nu een groot verkleed- en zuipfestijn is.

omdat het altijd al discriminerend was en wij als intelligent volk tegenwoordig discriminatie niet meer accepteren.
Althans dat zou ik hopen...

Omdat we nu ineens gaan geven om de mening van een kleine bevolkingsgroep?
je begint te klinken als mensen uit het amerikaanse zuiden die hun slaven niet wilde opgeven:roflol:

Sint werkte eerst alleen, daarna met 1 knecht en daarna meerdere. De kledij van de eerste knecht was saai en vlak en had geen muts ofzo op. ''Traditioneel'' is dit wellicht anders, maar ik ben te jong om te bepalen wat nu echt traditie is.
waren die knechten uitsluitend n*gers vroeg ik. Ik vroeg niet naar de evolutie en kledij van zn knechten.

Zoals feest met een leeftijdsgrens welke niet af te lijden is aan het drankbeleid. Zoals ik al zei; zwart wit ja.
Heb je het nu over 30+ fuiven o.i.d? Is enkel marketing voor zover ik weet. Controleren volgens mij geen id op zo'n feesten en iedereen is gewoon welkom. (en vaak zie je er ook wel enkele mensen die jonger zijn dan 30, zal volgende keer wanneer er in het dorp een 30+ feest is eens proberen binnen te gaan om het te verifieren als je hier aan twijfelt)

Kinderen denken niet na daarover.
Kinderen zien dit:

''sint is heeeeeeel oud en werkt samen met pieten. want je hebt hoofd pietttt en knutsel piettttt.''

Ze gaan echt niet na 2 jaar vragen of die oude piet nu al met pensioen is of hoelang ze al daar werken of hoe oud ze zijn..
heb je dit deel gemist?
Dat kinderen te dom zijn om zich vragen te stellen bij de onrealistische kans dat, 600 jaar lang, enkel n*gers zich aanmelden om met sinterklaas samen te werken, zonder dat er sprake is van kwaad opzet is een gegeven.
De vraag is of wij als volwassenen het een goed idee vinden om zoiets toe te staan als we weten dan zoiets in de realiteit zich in 99.99999999999 van de gevallen enkel manifesteert als er sprake is van zware discriminatie.

oh in dat geval kunnen we de kinderen meteen vragen hoe ze over Piet denken. Zullen ze wel door hebben dat de Pieten zielige, ongelukkige slaven zijn en dit werk eigenlijk helemaal niet willen doen?
Leg ze dan meteen een keer uit wat discriminatie is, vraag of enkel n*gers in dienst nemen voldoet aan die definitie en vraag of ze dat ok vinden.

Wanneer stoppen eigenlijk een paar bekende pieten er dan eens mee? Die gaan toch echt al 50 jaar mee hoor, dat kan toch niet? Waarom zijn die dan niet oud met een baard? Ze worden toch ook ouder volgens jou? Waarom krijgen ze geen grijze baard dan, Pedro ziet er elk jaar weer uit als een jonge God terwijl hij sinds de jaren 60 toch al een rol heeft, daar heb jij vast wel een antwoord op.

Kortom, het zijn al eeuwenlang de vrienden van Sint en over hun leeftijd/aantal generaties is niks bekend, en willen de kinderen ook helemaal niet weten. Ze zien er in elk geval fitter uit dan de Sint zelf.
wat? ik wist als kind niet dat pedro al 50 jaar gerehashed wordt:roflol: Kinderen zien jonge pieten en oude sint: kinderen denken, pieten sterfelijk, sint onsterfelijk.

Laatst bewerkt:
omdat het altijd al discriminerend was en wij als intelligent volk tegenwoordig discriminatie niet meer accepteren.
Althans dat zou ik hopen...

Volgens de wet discrimineren we niemand.

je begint te klinken als mensen uit het amerikaanse zuiden die hun slaven niet wilde opgeven:roflol:

waren die knechten uitsluitend n*gers vroeg ik. Ik vroeg niet naar de evolutie en kledij van zn knechten.

Ja. Zo ver ik weet wel.

Heb je het nu over 30+ fuiven o.i.d? Is enkel marketing voor zover ik weet. Controleren volgens mij geen id op zo'n feesten en iedereen is gewoon welkom. (en vaak zie je er ook wel enkele mensen die jonger zijn dan 30, zal volgende keer wanneer er in het dorp een 30+ feest is eens proberen binnen te gaan om het te verifieren als je hier aan twijfelt)

Vooral 21+ clubs.

heb je dit deel gemist?

Deze reactie ging over jou opiniepoll bij kids, that's all.

.

Volgens de wet discrimineren we niemand.
jij niet, sinterklaas wel.

dan ben je het dus eens met beide stellingen en keur je een nationaal feest dat discriminatie symboliseert/goedpraat goed. Hoop dat je trots bent op jezelf:o

21+ regel heeft zijn oorsprong in overlast door studenten, is dus niet zomaar random discriminatie op basis van een eigenschap die verder geen grondige reden heeft zoals enkel n*gers aannemen.

Deze reactie ging over jou opiniepoll bij kids, that's all.
weet ik, en mijn eerdere post is ook daar van toepassing.

jij niet, sinterklaas wel.

Ja, ''positieve discriminatie'' inderdaad. Ik dacht dat we dat juist moesten toejuichen?

dan ben je het dus eens met beide stellingen en keur je een feest dat discriminatie symboliseert/goedpraat goed. Hoop dat je trots bent op jezelf:o

Nee, ik keur het niet goed. Ik snap niet dat jij die conclusie kan trekken. Iets accepteren en iets goedkeuren is iets anders (maar dit is een beetje een diepgaande stof binnen de psychologie wat sommige nogal lastig vinden. Dus laat dat maar zitten.

21+ regel heeft zijn oorsprong in overlast door studenten, is dus niet zomaar random discriminatie op basis van een eigenschap die verder geen grondige reden heeft zoals enkel n*gers aannemen.

Wat apart, omdat de meeste studenten 21+ zijn.

weet ik, en mijn eerdere post is ook daar van toepassing.

Edit: jij bent nu dus eigenlijk boos dat blanken worden buitengesloten van het werken bij sinterklaas? Want hij discrimineert de blanken dus, door hen niet aan te nemen..

Terug
Naar boven