Fitness Seller

Breaking News Bekende Nederlanders voor Zwart Piet make-over

Mja dan snap ik het probleem al helemaal niet :roflol:

Geen idee, denk het wel, flink wat ook.
De hulp pieten op scholen niet denk ik.

Ja jij begint over een arbeidssituatie, in dat geval zijn het toch gewoon blanken mensen.

Die vraag was srs, ik dacht dat het gewoon vrijwilligers werk was.

Ja jij begint over een arbeidssituatie, in dat geval zijn het toch gewoon blanken mensen.

Die vraag was srs, ik dacht dat het gewoon vrijwilligers werk was.

Mijn antwoord is ook serieus. In denk dat ze wel wat betaalt krijgen omdat ze door veel steden heen reizen enzo en het vaak dezelfde zijn (volgens mij, kan best dat dit helemaal vrijwillig is he).
Degene op tv krijgen ook betaalt.

Mijn antwoord is ook serieus. In denk dat ze wel wat betaalt krijgen omdat ze door veel steden heen reizen enzo en het vaak dezelfde zijn (volgens mij, kan best dat dit helemaal vrijwillig is he).
Degene op tv krijgen ook betaalt.

En nemen ze alleen blanke mensen aan die zwart geschminkt worden, of ook donkere mensen? :trollface:

Alleen blanken aannemen om als zwarte te acteren, rasinception :roflol:

En nemen ze alleen blanke mensen aan die zwart geschminkt worden, of ook donkere mensen? :trollface:

Alleen blanken aannemen om als zwarte te acteren, rasinception :roflol:

dat is het mooie, door die schmink zie je de originele huidskleur niet

maximum equality

kan je nog irritanter antwoorden -_-'
zal ook eens zo posten zodat jij mijn zinnen telkens mag copypasten om overzichtelijk te antwoorden.
Ja, positieve discriminatie inderdaad. Ik dacht dat we dat juist moesten toejuichen? Nee, elke vorm van discriminatie is verkeerd

Nee, ik keur het niet goed. Ik snap niet dat jij die conclusie kan trekken. Iets accepteren en iets goedkeuren is iets anders (maar dit is een beetje een diepgaande stof binnen de psychologie wat sommige nogal lastig vinden. Dus laat dat maar zitten. Jezus christus man, in de letterlijke betekenis van het woord keur je het misschien niet goed. Maar als iemand in de tijd van de slavernij het ook maar gewoon accepteerde en zei dat er niets aangepast moet worden, dan tel je dat ook mee als dat ze voorstander (lees: goedkeurder) zijn van slavernij.

Wat apart, omdat de meeste studenten 21+ zijn. Ga ff x jaar terug in het verleden wanneer die regel voor het eerst ingevoerd werd. Wanneer studeren niet voor het merendeel vd bevolking weggelegd was, wanneer falen op 1 vak niet betekende dat je dat vak moet meenemen naar volgend jaar maar betekende dat je heel dat jaar opnieuw moest doen, en wanneer 90procent+ van de ingeschreven ofwel een bachelor binnen had na 3 jaar ofwel stopte na het jaar dat ze buisden omdat studeren fucking veel geld kostte.
(weer een mooi voorbeeld van een traditie/regel die aangepast moet worden aan de moderne tijd omdat hij op niets slaat)

Edit: jij bent nu dus eigenlijk boos dat blanken worden buitengesloten van het werken bij sinterklaas? Want hij discrimineert de blanken dus, door hen niet aan te nemen..Zo kan je het ook zien ja. Hoewel ik bekend ben met de menselijke geschiedenis en de oorsprong van het verhaal en weet dat de reden dat ze allemaal n*gers zijn is omdat ze eigenlijk slaven zijn, ook al doet iedereen alsof het niet zo is.

Haha je weet het antwoord wel op die vraag :p

vast wel, maar geen donker mens wilt erop solliciteren :trollface:

Wait, bij de vacature wordt nadrukkelijk gevraagd naar mensen met een donkere huidskleur maar niemand reageert.
Dus wordt er maar gekozen voor blanke mensen die wel willen werken en die zwart te schminken? :roflol:

kan je nog irritanter antwoorden -_-'
zal ook eens zo posten zodat jij mijn zinnen telkens mag copypasten om overzichtelijk te antwoorden.

Nee, elke vorm van discriminatie is verkeerd

Daar denkt Nederland anders over.

Jezus christus man, in de letterlijke betekenis van het woord keur je het misschien niet goed. Maar als iemand in de tijd van de slavernij het ook maar gewoon accepteerde en zei dat er niets aangepast moet worden, dan tel je dat ook mee als dat ze voorstander (lees: goedkeurder) zijn van slavernij.

Nou, dan ben ik dat maar, als jij niet wilt lezen wat ik zeg en enkel eruit plukken wat je handig vindt om te gebruiken tegen mij, dan doe je dat maar.

Ga ff x jaar terug in het verleden wanneer die regel ingevoerd werd. Wanneer studeren niet voor het merendeel vd bevolking weggelegd was, wanneer falen op 1 vak niet betekende dat je dat vak moet meenemen naar volgend jaar maar betekende dat je heel dat jaar opnieuw moest doen, en wanneer 90procent+ van de ingeschreven ofwel een bachelor binnen had na 3 jaar ofwel stopte na het jaar dat ze buisden omdat studeren fucking veel geld kostte.

Hmmz, met regeltjes mbt leeftijd moet ik terug naar het verleden waarin het dus normaal was, maar met sinterklaas mag dat niet, want we leven NU en niet vroeger?

Zo kan je het ook zien ja. Hoewel ik bekend ben met de menselijke geschiedenis en de oorsprong van het verhaal en weet dat de reden dat ze allemaal n*gers zijn is omdat ze eigenlijk slaven zijn, ook al doet iedereen alsof het niet zo is.

Serieuze vraag: wat nou als de Pietjes van oorsprong (dus het hele verhaal hetzelfde) blank waren in plaats van zwart of zwart geschminkt??

.. huehue

---------- Toegevoegd om 01:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:54 ----------

Wait, bij de vacature wordt nadrukkelijk gevraagd naar mensen met een donkere huidskleur maar niemand reageert.
Dus wordt er maar gekozen voor blanke mensen die wel willen werken en die zwart te schminken? :roflol:

Geen idee, de vacatures zijn vooral beschikbaar voor acteurs..Ik denk dat er niet echt per se iemand wordt gevraagd, niet specifiek een ras of een geslacht, dus ook niet een huidskleur. Net wat uitkomt, denk ik.

Serieuze vraag: wat nou als de Pietjes van oorsprong (dus het hele verhaal hetzelfde) blank waren in plaats van zwart of zwart geschminkt??

In een land met waarbij het grotendeel van de bevolking donker is? dat zou fucking weird zijn.
Stel je voor dat de black panters zoiets zouden organiseren? Dan zou het ook racistisch gezien worden.

Maar er is geen verleden van zwarte mensen die witte mensen als slaven hadden, daarom kan je het eigenlijk niet vergelijken imo.

In een land met waarbij het grotendeel van de bevolking donker is? dat zou fucking weird zijn.
Stel je voor dat de black panters zoiets zouden organiseren? Dan zou het ook racistisch gezien worden.

Maar er is geen verleden van zwarte mensen die witte mensen als slaven hadden, daarom kan je het eigenlijk niet vergelijken imo.

Nee, ik bedoel echt hier.
Zelfde sint, zelfde verhaal, alles hetzelfde, maar dan blanke pieten.

Wat als dat hier in Nederland was geweest, was er dan ook ooit zo'n rel gekomen zoals nu?

Leg ze dan meteen een keer uit wat discriminatie is, vraag of enkel n*gers in dienst nemen voldoet aan die definitie en vraag of ze dat ok vinden.

wat? ik wist als kind niet dat pedro al 50 jaar gerehashed wordt:roflol: Kinderen zien jonge pieten en oude sint: kinderen denken, pieten sterfelijk, sint onsterfelijk.

Een vriendengroep hadden we afgesproken, weetje nog? Gelijkwaardig aan elkaar....dus geen racisme.

Ok, Sint heeft een groep zwarte vrienden, de pieten. Ze zijn allemaal zwart, sint blank...en dat al generaties lang (hoewel nog nooit een piet officieel is overleden) dit kan niet kloppen!!! Jongens, dit moeten we verbieden! Dit is beledigend!

Vanaf nu zijn alle "zwarte" scholen met een blanke leraar ook niet meer pluis, evenals de vele Afrikaanse voetbalteams met een blanke trainer. Een 10tal personen met eenzelfde huidskleur gezamelijk met een enkeling die een andere kleur heeft, dat kan toch niet.

En dit verbaasd me dan zo, want de hele rel gaat om ''de zwarte pieten stellen slaven voor'', maar als het gaat om ''de blanke pieten'', dan is het ineens geen slaaf meer (of wij geven er gewoon niks om).
Een blanke piet, in hetzelfde verhaal, kan evenveel als slaaf voorstellen.
Vroeger had je namelijk ontzettend veel blanke slaven die werkten voor een blanke baas. Daarna werden het vooral zwarte slaven.

En dit verbaasd me dan zo, want de hele rel gaat om ''de zwarte pieten stellen slaven voor'', maar als het gaat om ''de blanke pieten'', dan is het ineens geen slaaf meer (of wij geven er gewoon niks om).
Een blanke piet, in hetzelfde verhaal, kan evenveel als slaaf voorstellen.
Vroeger had je namelijk ontzettend veel blanke slaven die werkten voor een blanke baas. Daarna werden het vooral zwarte slaven.

Ja, maar ik zie geen vorm van racisme dan?
Waarom zijn ze uberhaupt niet gewoon allemaal blank dan?

Daar denkt Nederland anders over. Dat nederland achterlijk is is al langer bekend, kijk alleen maar naar het gedoogbeleid van wiet:roflol:

Nou, dan ben ik dat maar, als jij niet wilt lezen wat ik zeg en enkel eruit plukken wat je handig vindt om te gebruiken tegen mij, dan doe je dat maar.onrecht zien, er iets aan kunnen doen, maar besluiten er niets aan te doen impliceert idd niet dat je het onrecht goedkeurt, maar roept toch vraagtekens op bij jouw moreel besef

Hmmz, met regeltjes mbt leeftijd moet ik terug naar het verleden waarin het dus normaal was, maar met sinterklaas mag dat niet, want we leven NU en niet vroeger? Lees mn edit in die post eens ;)

Serieuze vraag: wat nou als de Pietjes van oorsprong (dus het hele verhaal hetzelfde) blank waren in plaats van zwart of zwart geschminkt?? heb ik al eens beantwoord in dit topic: hier (regel 2-5)
.

Edit: Bobby je bent wel sterk geworden in discussies voeren man, gelukkig voeren wij geen discussie. :angstig:

Ja, maar ik zie geen vorm van racisme dan?
Waarom zijn ze uberhaupt niet gewoon allemaal blank dan?

1e
Ik zie nu ook geen vorm van racisme.

Racisme algemeen:
Racisme is de opvatting dat mensen ondergebracht kunnen worden in verschillende rassen en dat daarbij rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten aanzien van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen ten aanzien van het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan ten aanzien van het andere.

Racisme wettelijk:
Elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven

2e
Omdat het verhaal begon met een zwarte knecht. In die tijd dat sinterklaas verzonnen werd, waren bijna alle knechten zwart. Het was namelijk geen slaaf, maar een knecht.

---------- Toegevoegd om 02:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:10 ----------

.dat nederland achterlijk is is al langer bekend, kijk alleen maar naar het gedoogbeleid van wiet

verhuis dan.

onrecht zien, er iets aan kunnen doen, maar besluiten er niets aan te doen impliceert idd niet dat je het onrecht goedkeurt, maar roept toch vraagtekens op bij jouw moreel besef

ik kan er niks aan doen toch? Wat moet ik eraan doen? Beseffen dat iets fout is, je er t*fus druk om maken terwijl je er zelf niks aan kan veranderen is toch doelloos?

lees mn edit in die post eens

nee, moet je maar alles in 1x plaatsen en niet later editten.

heb ik al eens beantwoord in dit topic: Hier (regel 2-5)

oke

out ;)

Een vriendengroep hadden we afgesproken, weetje nog? Gelijkwaardig aan elkaar....dus geen racisme.

Ok, Sint heeft een groep zwarte vrienden, de pieten. Ze zijn allemaal zwart, sint blank...en dat al generaties lang (hoewel nog nooit een piet officieel is overleden) dit kan niet kloppen!!! Jongens, dit moeten we verbieden! Dit is beledigend!

Vanaf nu zijn alle "zwarte" scholen met een blanke leraar ook niet meer pluis, evenals de vele Afrikaanse voetbalteams met een blanke trainer. Een 10tal personen met eenzelfde huidskleur gezamelijk met een enkeling die een andere kleur heeft, dat kan toch niet.

heb je een punt, was ik even vergeten.
Echter nu zijn we tot op het punt gekomen dat we de traditie gaan aanpassen op een dusdanige manier dat er een heel ander verhaal komt, maar dat pieten n*gers blijven.
De enige reden om pieten n*gers te houden in deze hermaakte traditie die je tot dusver hebt aangeboden is deze:
Ook vind ik de afro pruiken erg leuk en hoort bij Piet
Namelijk dat jij de afro's persoonlijk leuk vindt staan. Nu is de vraag: vind jij dat de persoonlijke voorkeur van een volwassen man, een persoon waarvoor dit feest nieteens bestemd is, voldoende is om een bepaald aspect van de pas aangepaste traditie te behouden dat andere mensen for obvious reasons voor de borst stoot?

Basically is het oorspronkelijke probleem: het is oorspronkelijk een symbool van slavernij, een blanke baas met n*gers als knechten. Je kan dit probleem op 2 manieren oplossen.
Je kan de rolverdeling en de rassen aanpassen of je kan de rolverdeling veranderen en een onwaarschijnlijk bullshit verhaaltje ophangen wat als loophole dient. (een onsterfelijk, maar niet eeuwig jonge nederlander is naar afrika gegaan en heeft daar een hoop onsterfelijke, eeuwig jonge n*gers leren kennen die hem wilde helpen cadeautjes te geven aan kinderen)
Als je eerlijk bent zou je toegeven dat in alle andere contexten waar jij aan het andere uiteinde van de discussie zit, je het uitvoeren van de 2de oplossing als een slap in the face zou ervaren. Algemeen fatsoen zou je er normaal gezien toe leiden de eerste oplossing te kiezen.

---------- Toegevoegd om 02:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:28 ----------

ik kan er niks aan doen toch? Wat moet ik eraan doen? Beseffen dat iets fout is, je er t*fus druk om maken terwijl je er zelf niks aan kan veranderen is toch doelloos?

aan de andere kant van het debat komen staan;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven