MuscleMeat

Breaking News Bekende Nederlanders voor Zwart Piet make-over

dus nu ga je het verhaal dat sinterklaas 600 jaar oud is en dat pieten gewone mensen zijn die voor hem werken/hem helpen aanpassen naar 'sinterklaas is een man uit nederland die lang geleden naar afrika op vakantie ging en daar nieuwe vrienden leerde kennen', dat is een 10x grotere aanpassing dan de afropruik weggooien:roflol:

Ik geef je gelijk dat je hier een verhaal hebt dat NIETS met discriminatie te maken heeft. Alleen de aanpassing aan de traditie wordt hierbij 10x groter dan gewoon de afropruik dumpen, dus waarom is deze aanpassing geen probleem en het dumpen van de afropruik wel?
mijn fout, was tymboo niet maar tymen

Nogmaals ,de enige verandering die je hoeft te maken het verschil in het baas-knecht verhaal. Sint en zijn vrienden, klaar. Niemand de baas, geen racisme.

Nogmaals ,de enige verandering die je hoeft te maken het verschil in het baas-knecht verhaal. Sint en zijn vrienden, klaar. Niemand de baas, geen racisme.

opnieuw, als je die aanpassing aan de traditie wel bereid bent door te voeren, waarom is het dan zo belangrijk voor jou dat piet een n*ger blijft en niet gewoon zwart is van het roet?

Mee eens.
En het grappige is nog, dat het niet de kinderen zijn die dit ''geleerd'' moet worden, maar de volwassenen.

Je vraagt eerst waarom het geen probleem is, zonder mij te vragen of het uberhaupt een probleem gaat vormen of niet?
Handig.
Meestal gaat dat andersom.

Ik zal je antwoord geven. Ik heb geen idee. Ik ben namelijk van mening dat het dumpen van die pruik geen probleem geeft, maar dat vroeg je niet..

kortom we zijn het met elkaar eens? bepaalde aspecten van het sinterklaasfeest moeten aangepast worden?

Guus Hiddink selecteert ook maandelijks enkele n*gers om op te treden in zijn elftal. Wat een racist!

kortom we zijn het met elkaar eens? bepaalde aspecten van het sinterklaasfeest moeten aangepast worden?

Dat ik zeg dat ik denk dat het geen probleem vormt, is NIET hetzelfde als zeggen dat bepaalde dingen van het feest moeten worden aangepast.

Ga aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalsjeblieft terug naar school..

Dus nee, niet met elkaar eens.

Dat achterliggende verhaal veranderen boeit niet, het gaat om de uiterlijke vertoning.
Een blanke man die op een boot aankomt met allemaal zwarte mensen, vind ik gewoon niet kunnen met de slaven geschiedenis die Nederland heeft.

Ook lijkt het me niet tof als je rustig in de trein zit en kinderen staan om je heen, ''hey zwarte piet, zwarte piet!''

Dat ik zeg dat ik denk dat het geen probleem vormt, is NIET hetzelfde als zeggen dat bepaalde dingen van het feest moeten worden aangepast.

Ga aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalsjeblieft terug naar school..

dat heb je inderdaad helemaal niet gezegd. Ik deed je de lol om je het voordeel van de twijfel te gunnen dat jij het fatsoen hebt om iets wat discriminatie symboliseert te veroordelen en te eisen dat het aangepast wordt.

Ben je het tenminste eens met deze post?
Als je een verhaal hebt over een onsterfelijke blanke man die sinds de tijd van de slavernij enkel met n*gers samenwerkt, dan is het nogal moeilijk te verkopen dat, in een overwegend blanke maatschappij, dit niets te maken heeft met discriminatie/slavernij.

Zoja: ben je het eens met de stelling dat dit de algemene traditie is van het verhaal van sinterklaas?

Indien je het eens bent met beide dingen, dan veroordeel jij dus een feest dat discriminatie symboliseert niet. Weet niet wat dat van jou als persoon maakt, maar niets goeds lijkt me :o

opnieuw, als je die aanpassing aan de traditie wel bereid bent door te voeren, waarom is het dan zo belangrijk voor jou dat piet een n*ger blijft en niet gewoon zwart is van het roet?

Maakt het verschil? Piet moet helemaal zwart blijven zodat ze onherkenbaar zijn en mysterieus voor de kinderen. met enkel een roetveegje op een blank gezicht gaat dit niet lukken. Ook vind ik de afro pruiken erg leuk en hoort bij Piet, mag ook wel een hippe kuif, als het maar een grote zwarte pruik is, zodat piet herkenbaar is en dus niet eens op een echte n*ger van nu lijkt. Tjah, je mag van mij ook wel de kinderen vertellen dat het zwart door roet is. Als zijn look maar hetzelfde blijft.

dat heb je inderdaad helemaal niet gezegd. Ik deed je de lol om je het voordeel van de twijfel te gunnen dat jij het fatsoen hebt om iets wat discriminatie symboliseert te veroordelen en eisen dat het aangepast wordt.

Ben je het tenminste eens met deze post?

Zoja: ben je het eens met de stelling dat dit de algemene traditie is van het verhaal van sinterklaas?

Indien je het eens bent met beide dingen, dan veroordeel jij dus een feest dat discriminatie symboliseert niet. Weet niet wat dat van jou als persoon maakt, maar niets goeds lijkt me :o

Ja, mee eens dat het moeilijk te verkopen is. Onmogelijk is het niet, het gaat immers om kinderen.
Ik weet enkel wat mij is aangeleerd en wat meerdere mensen is aangeleerd en weet niet wat de ''algemene traditie'' werkelijk is, en die traditie had niks te maken met discriminatie of slaven, dus nee, niet mee eens.

Dus je zegt met dat laatste dat als je een feest dat discriminatie symboliseert, niet veroordeelt (dus een feest toestaat) je dan niet een goed persoon kan zijn?
LET OP: IK PAK DIE ZIN HEEL ZWART WIT OP DUS PAK DIT VOLGENDE NIET TE LETTERLIJK OP AUB.
voor het geval je het niet snapt
Er zijn zooooooveel feesten (en activiteiten) die discriminerende regels/feiten/verhalen/dingen hebben die ik niet veroordeel.

Los je het slavernij probleem mee op door het baas-knecht aspect op te lossen, discriminatie blijft echter aanwezig. Waarom heeft de sint 10 generaties lang enkel n*gers als partners genomen?

Piet moet helemaal zwart blijven zodat ze onherkenbaar zijn en mysterieus voor de kinderen. met enkel een roetveegje op een blank gezicht gaat dit niet lukken.
nergens heb ik een roetveeg geadvoceerd. Zwarte schmink mag gewoon blijven van mij.

Ook vind ik de afro pruiken erg leuk en hoort bij Piet, mag ook wel een hippe kuif, als het maar een grote zwarte pruik is, zodat piet herkenbaar is en dus niet eens op een echte n*ger van nu lijkt. Tjah, je mag van mij ook wel de kinderen vertellen dat het zwart door roet is. Als zijn look maar hetzelfde blijft.

kortom "pieten zijn n*gers, en ik wil ze zo houden, ook al is het discriminatie"

en ps: een hippe kuif gaat niet want pieten hebben altijd een hoed op -_-'

Dat achterliggende verhaal veranderen boeit niet, het gaat om de uiterlijke vertoning.
Een blanke man die op een boot aankomt met allemaal zwarte mensen, vind ik gewoon niet kunnen met de slaven geschiedenis die Nederland heeft.
Ook lijkt het me niet tof als je rustig in de trein zit en kinderen staan om je heen, ''hey zwarte piet, zwarte piet!''

haha, het wordt steeds verder gezocht hier. Nu kan een boot met zwarte mensen bij voorbaat al niet meer. Een Nederlandse voetbaltrainer van een Afrikaans team zou dan ook uit den boze zijn. Hij is immers de baas over zijn zwarte spelers...

ik heb zojuist besloten dat ik me beledigd ga voelen als er iets veranderd aan het sinterklaasfeest

hah lekker voor jullie nu zitten jullie vast in een oneindige cyclus van beledigde mensen proberen te pleasen

ps: ik voel me beledigd dus ik heb sowieso gelijk, deal with it

Denk dat Hell aan de meth zit.

626.jpg

Los je het slavernij probleem mee op door het baas-knecht aspect op te lossen, discriminatie blijft echter aanwezig. Waarom heeft de sint 10 generaties lang enkel n*gers als partners genomen?
nergens heb ik een roetveeg geadvoceerd. Zwarte schmink mag gewoon blijven van mij.

kortom "pieten zijn n*gers, en ik wil ze zo houden, ook al is het discriminatie"

en ps: een hippe kuif gaat niet want pieten hebben altijd een hoed op -_-'

Nergens in het verhaal vind je iets terug over het aantal generaties pieten...misschien zijn ze wel net zo oud als de sint zelf. Misschien weet jij of er een speciale pieten begraafplaats is?

Het woord discriminatie gebruik jij alleen, ik niet. En over de kuif...dan maar dat coole afro kapsel.

Laten we het allemaal anders wat realistischer maken.
We noemen zwarte piet, gewoon slaaf, laat ze in kettingen rondlopen en laten zien hoe deze slaven vroeger behandelt werden.
Officiele herdenkingsdag van de zwarte bladzijde uit de geschiedenis van het Nederlands koninkrijk.
Met educatie voor de hele familie!
In plaats van cadeautjes te geven aan verwende kut kinderen, mag iedereen het schip volladen met cadeautjes en eten, voor de derdewereld.

Fuckin dreamer man!

Terug
Naar boven