MuscleMeat

België: nationale staking

Onzin artikel van de standaard, tgaat over een debiele casus. Niks officieels van de vakbonden en niks over omvang van mensen die willen werken.

Onzin artikel van de standaard, tgaat over een debiele casus. Niks officieels van de vakbonden en niks over omvang van mensen die willen werken.

Heb je de moeite gedaan om te kijken of roep je maar wat? Ik raad je ten sterkste aan om de video bij het artikel te kijken en dan nog te beweren dat de vakbond moet rellen om het te verpesten bij het volk.

"Ze waren op voorhand genoeg verwittigd dat wij hier vandaag gingen staan"
"Wij laten ons niet doen door mensen die per se willen gaan werken"

Niet op letten, alles wat niet binnen zijn gedachtegoed past is 'onzin'.

Kijken? Ik heb gewoon het artikel gelezen. Tging over 1 casus randdebiel.
Filmpje niet bekijken, geen wifi hier.

Anyway, wat we op 15 december mogen verwachten:
'Luchtruim vanaf zondagavond 24 uur dicht'
De nationale staking maandag moet de finale worden van de hete herfst. De hinder belooft groot te worden, zeker nu ACV-Transcom aankondigt dat de luchtverkeersleiders van Belgocontrol 24 uur staken en het luchtruim dus dichtgaat.

Geen vliegverkeer

‘Zaventem gaat op 15 december helemaal plat’, dreigde BBTK eerder deze week. De vakbond lijkt gelijk te krijgen nu ook ACV-Transcom een staking van 24 uur aankondigt bij luchtverkeersleider Belgocontrol. Dat betekent dat het Belgische luchtruim dichtgaat en er dus geen vliegtuigen kunnen opstijgen of landen. Van 22 uur zondagavond tot 22 uur maandagavond. Vliegtuigen die het land overvliegen, moeten niet omgeleid worden, omdat het hogere luchtruim onder controle staat van Eurocontrol.

'We hebben lang en goed nagedacht, en kwamen tot de conclusie dat we niet anders kunnen dan bij Belgocontrol, een federaal bedrijf, deel te nemen aan de nationale staking', zegt Kurt Callaerts, algemeen sectorverantwoordelijke mobiliteit bij ACV-Transcom. Het bedrijf zelf moest de aankondiging via de media vernemen, reageert de woordvoerder van Belgocontrol.

De Europese koepelorganisatie Association of European Airlines veroordeelt de staking. 'Tienduizenden passagiers, vracht en dringende zendingen worden hierdoor gedurende 24 uur gegijzeld en dat omwille van een stakingsagenda die niets te maken heeft met de luchtvaartsector', zegt AEA’s CEO Athar Husain Khan.

Chaos op de weg

Tijdens de Brabantse regionale staking maandag doken er voor het eerst wegblokkades op. Het lijkt erop dat die trend zich tijdens de nationale staking zal voortzetten. De bonden waarschuwen voor grote hinder, zeker in de hoofdstad.

Ook de vrachtwagenchauffeurs zijn door de Belgische Transportbond BTB ditmaal opgeroepen om mee te staken. Bij verschillende autosnelwegen hangen spandoeken die hen vragen het land plat te leggen. Al zegt de federaal secretaris van de vakbond Frank Moreels dat het niet de bedoeling is om blokkades op de snelwegen op te trekken. ‘Dat zou gevaarlijke situaties opleveren.’ Hij hoopt wel dat de truckers stakersposten aan bedrijven mee gaan verstreken.

Scholen staken mee

Volgens minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) hebben de scholen zich georganiseerd om maandag mee te staken. Dat zei ze in De Ochtend op Radio 1. De provinciale stakingen vonden in het onderwijs maar weinig weerklank. Tijdens de nationale staking zou dat wel het geval zijn, zegt Crevits.

Volgens de minister zijn de scholen verplicht om opvang te voorzien. Ze zegt daarop te rekenen. Als een school toch geen opvang kan voorzien, moet ze dat communiceren.

Willy Bombeek van het VSKO, de koepel van het katholiek onderwijs, had eerder op de week nochtans aan de kranten van Mediahuis gezegd dat opvang tijdens de staking niet verplicht is. ‘We hebben er alle begrip voor wanneer dat komende maandag gewoon niet lukt’, zei hij.

Binnenlandse treinen staan stil

Mogelijk rijden er maandag helemaal geen treinen, waarschuwt de NMBS. Zondagavond om 22u al zal het treinverkeer vermoedelijk tot stilstand komen. De treinmaatschappij roept reizigers op om uit te kijken naar alternatieve vervoersmiddelen.

Internationale treinen afgeschaft

Net als tijdens de Brabantse staking vorige week zal het internationale treinverkeer zwaar verstoord zijn. Eurostar rijdt tussen Londen in Rijsel in plaats van tussen Londen en Brussel. Op twee ritten na schrapt Thalys al het verkeer tussen Brussel en Parijs. Zelfs zondag en dinsdag worden nog enkele treinen afgeschaft. Ook de Duitse hogesnelheidstrein ICE zal niet tot in ons land rijden.

Bussen met metro op stal

De MIVB, de Brusselse vervoermaatschappij, verwacht dat mogelijk weer het hele net zal platliggen. ‘Het zou kunnen dat we alsnog proberen de belangrijkste lijnen te bedienen, maar dat hangt af van het aanwezige personeel’, klinkt het. In Vlaanderen rijden er zo goed als geen bussen en trams, waarschuwt De Lijn.

Wat moet ik in dat filmpje zien? Een of andere debiele lamlul?
Who gives a shit over zijn mening. Is die man representatief voor de ganse vakbonden?

Riooljournalistiek, ik blijf erbij

Wat moet ik in dat filmpje zien? Een of andere debiele lamlul?
Who gives a shit over zijn mening. Is die man representatief voor de ganse vakbonden?

Riooljournalistiek, ik blijf erbij

Je wilt het niet snappen he :roflol:

Ik geef je die man als voorbeeld, er zijn geen rellen nodig om de vakbond slecht naar buiten te brengen, ze zorgen hier zelf goed genoeg voor.

1 man die uitspraken doet is niet representatief voor de hele vakbond, maar die relzoekers in Brussel volgens jou dan wel?

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:42 ----------

Wil niet opruien tot rellen, maar dit zou ik niet pikken hoor, Sayer.

:roflol:

• Like
Waarderingen: mat
Die relzoekers ook niet.
Zoals rudy de leeuw (?) zei: 100.000 hebben betoogd en 100(?) relden.

Zegt genoeg

interdasting :popcorn2:

Rudy De Leeuw for president!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gratis boemerangs voor iedereen!

Je gaat me niet zeggen dat colruyt gaat vertrekken uit belgie. Agree?

In that case, zie eens aan:
Colruyt zet miljarden euro's in Luxemburg
Nog geen 5.000 euro belasting op 87 miljoen euro winst.

De warenhuisgroep Colruyt, een van de grootste bedrijven van België, heeft onlangs miljarden verhuisd naar Luxemburg. Zowel het financieringsbedrijf (1,16 miljard euro waard) van de hele Colruyt-groep als het vastgoedimperium (1,22 miljard euro) van de groep valt nu onder een Luxemburgs bedrijf dat tot voor kort een adres deelde met 1.300 andere Luxemburgse bedrijven.

Gat in begroting is in 2 minuten tijd opgelost, ge kunt zelfs miljarden uitdelen aan mensen :roflol:
But no, laten we de gezinnen verder persen gelijk citroenen

---------- Toegevoegd om 03:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:12 ----------

40% steunt staking http://www.demorgen.be/economie/41-5-procent-steunt-staking-a2150992/

Meer dan ik verwachtte.

Is mooi

Amper gestegen tegenover de vorige peiling één maand geleden. (39%)

Gat in begroting is in 2 minuten tijd opgelost, ge kunt zelfs miljarden uitdelen aan mensen :roflol:

pzv5j7l.jpg

Egt wel. Steel van de rijke tattas, kan tog prima. Extra belasting hier en daar, klaar.
Vb tax op koerswinsten.

Bam, 2 gaziljoen vandaar al

Ik hoorde net nog dat er een lijst rond gaat met hoe je moet staken...

Je niet laten intimideren door deurwaarders
Je identiteit niet prijsgeven
etc

Mooi is dat weer. Allemaal aan de Pax pils en rellen maar.

Ondertussen schrappen bedrijven overal jobs. DAF, Philips... wat wil je ook als je niet kan vertrouwen op je geplande productiedagen.
Wat is er raar aan om je leden te informeren ivm hun rechten? Heeft toch niets met rellen te maken?

@Brotoscience waarom altijd dat Engels in je zinnen imo teveel van het goede.

---------- Toegevoegd om 19:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:42 ----------

Het gaat hier toch niet om Jambon die een tactiek moet bedenken? Wegversperringen zijn strafbaar. Punt. Daarmee zijn de stakers gewaarschuwd, moeten ze nadien niet komen huilen. Vermoed zelfs dat hij dat bewust niet letterlijk zegt, net om geen olie op het vuur te gooien.

Toont imo vooral aan dat er niet consequent gereageerd wordt op zo'n toestanden en dat sommige stakers het normaal vinden om zichzelf boven de wet stellen, anders hoefde Jambon niet zo diplomatisch te zijn.
http://www.kustcodex.be/kustcodex-consult/plainWettekstServlet?wettekstId=24747&lang=nl
Artikel 406.
De vraag ofdat het kwaadwillig is zal volgens mij een rechter moeten uitmaken?

Er is in Wallonie ook een eenzijdig verzoekschrift ingediend maar de rechter is er niet op ingegaan.

Werkwilligen de toegang ontzeggen is sowieso niet conform met het sociaal handvest.

In een interview met het VTM-Nieuws haalt N-VA-voorzitter Bart De Wever hard uit naar de vakbonden. ‘Zij staken dit land een recessie in’, klinkt het. ‘Dit heeft niets meer met democratie te maken.’

Dat dere nva level :roflol:

Terug
Naar boven