MuscleMeat

België: nationale staking

Het zijn ideologische keuzes die ze maken waar ze gaan besparen en belasten niet alleen het zorgen voor een juiste balans.
Ik heb het nu even over de t*ring naar de nering zetten, cd&v heeft een linkervleugel en wil dit ook.

Ideologie moet niet voor meer schulden zorgen als je al met je nek tot in de schulden zit, dan is er wat fout.

Wie zegt er eigenlijk dat je alles kan gaan betalen met een vermogenswinstbelasting?
Die kale van ABVV heeft weleens zoiets geïnsinueerd. Hoe dan ook is het onzin want winst uit vermogen is kapitaal en dat is als zuurstof voor de economie. Als je dat alleen maar gaat opmaken aan overheid die de lasten voor werklozen en lage lonen verlaagt, dan zijn die groep burgers tijdelijk geholpen, maar op langere termijn genaaid. Maar er is trouwens al zo'n belasting: vermogensrendementsheffing. België heeft heel hoge lasten, bij de top 5 van de wereld. Scandinavische landen hebben ongeveer dezelfde belastingdruk maar krijgen doorvoor een betere dienstverlening van de overheid terug.

Is koopkracht van de mensen ook niet nodig voor nieuwe investeringen, groei van de economie?
Je spant dan de kar voor het paard. Koopkracht is een gevolg van een groeiende economie, het komt niet uit de lucht vallen, de overheid tovert het niet tevoorschijn. Natuurlijk gaat koopkracht bij de kleine man uiteindelijk tot meer consumptie leiden, maar je moet altijd eerst produceren voor je kan consumeren, anders ga je als land teveel schulden maken.

Ondernemer begint iets -> eerste werknemers worden aangenomen -> zij verhogen hun koopkracht -> bedrijf groeit en gaat steeds meer werknemers in dienst nemen -> kleine man krijg gemiddeld meer koopkracht -> iedereen gaat uiteindelijk meer uitgeven (of sparen om later uit te geven) -> economische groei.

Vakbonden denken dat de kleine arbeider zelf de economie creëert en doet groeien, zoals je in het voorbeeld ziet is dat gewoon een misvatting. Obama doet trouwens net hetzelfde, toch heeft hij in realiteit meer de banken geholpen dan de middenklasse..

BTW ik voel het niet aan alsof ik in 'het rechtse kamp' sta. Ik sta meer in het kamp van de klassiek liberalen. Een voorbeeld is dat ik immigratie in principe als iets positiefs zie.

Die kale van ABVV :D

als ik die zijn smoel zie schakel ik over naar een andere zender

*

Laatst bewerkt:
Het TINA-argument, 'there is no alternative', is ronduit belachelijk. Deze regering voert geen onafwendbare natuurwet uit, maar maakt ideologische keuzes. Dat mag ze ook, daarvoor is ze democratisch gelegitimeerd, maar dat ze ophoudt te beweren dat dit beleid een puur objectieve en waardevrije noodzaak is. In de keuze hoeveel men bespaart, waar men bespaart, van wie men inspanningen vraagt en van wie niet, blijkt een overduidelijke politieke voorkeur. Nogmaals, hun goed recht, maar kom er dan ook voor uit.
http://www.demorgen.be/opinie/hou-o...natieven-voor-deze-besparingen-zijn-a2112496/

Slechts 39% v.d. Vlamignen zou sympathie hebben voor deze staking.

druk aan het werk hier !!!! iemand moet de verliezen die deze staking met zich meebrengt enigzins proberen compenseren !! :zweet:

Heel wat vakbondsmilitanten haken af voor de nationale betoging in Brussel omdat ze de treinen niet op geraken door een capaciteitsgebrek. Op de lijn Poperinge-Kortrijk, de enige spoorlijn in Zuid-West-Vlaanderen, probeerden duizenden mensen vanochtend via de trein in Brussel te geraken. Maar door capaciteitsgebrek moesten veel betogers urenlang wachten op treinen waar nog wat plaats op was. Een probleem dat doorheen de ochtend aandikte want er is maar één trein per uur richting Kortrijk, en dus richting Brussel.

Heel wat militanten haakten na enkele pogingen om alsnog op de trein te geraken misnoegd af. Ze vinden het jammer want gezien de hoge ticketverkoop was die toeloop te voorzien.

:lol:

sukkels :roflol:

---------- Toegevoegd om 15:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:28 ----------

rellen568a2.jpg

de sfeer wordt grimmiger. 'jupiler' doet zijn werk, straks allemaal weer strontzat en vol blauwe plekken naar huis :D

Goed bezig, waar veel van die paupers voor staan is nu wel duidelijk.

16tnnr.jpg

b6shgz.jpg

Intriest

Alhoewel ik niet akkoord ga met vernielen van prive eigendom snap ik de dokkers best wel, nu ze de wet major terug op tafel willen gooien. Ik denk dat ze hun punt wel duidelijk gemaakt hebben. Ik denk dat 24 november een serieuze politiemacht gaat nodig zijn om de boel te bedaren. Er lopen trouwens een hoop gasten met zo'n jas rond die zelfs niet bij de haven werken weet ik uit ondervinding.

Wat de regering ons door de strot duwt vind ik even schandalig als ik dit vind.

Tja, ze hebben het wel altijd voor elkaar gekregen hun zin door te drijven. Dus hun aanpak werkt beter als vreedzaam te betogen. Het is natuurlijk altijd makkelijk praten als je niet in hun positie staat, want moest die wet aangepast worden, wat veel topmannen maar al te graag willen, gaan er veel banen sneuvelen. Doe dat in combi met drank, drugs, ophitsen en dan komen er brokken van.

Akkoord dat dit eigenlijk niet hoort maar de overheid duwt die criminele maatregelen ook door onze strot terwijl er veel geld elders te rapen is waar ze het niet durven gaan halen. Dat is imo velen malen erger dan het geweld aan de Hallepoort. Besparingen zijn nodig en stakingen en geweld zijn imo niet de oplossing maar ik vind dat de regering het wel iets te gortig aan het maken is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

bende klapmongolen gaat autos in de fik steken.

"Alles is begonnen met een provocatie van de ordediensten", vertelt Rudy De Leeuw. "Er is een kat-en-muis-spel met enkele tientallen havenarbeiders ontstaan. Spijtig genoeg hebben ze zich daardoor laten vangen, waarop het conflict ontaard is."

Bij de rellen tijdens de nationale betoging zijn minstens veertien gewonden gevallen. Volgens het ABVV gaat het echter niet om betogers. "Mensen van buitenaf hebben onze organisatie geïnfiltreerd. Wie dat zijn, weten we niet. We vermoeden dat het gaat om een bende hooligans die komen betogen om rel te schoppen."

De topman ontkent niet dat ook leden van de vakbond vernielingen hebben aangericht, maar dat betreurt hij. "Dat is jammer voor de 120.000 betogers die wél correct manifesteerden."

Alles is de schuld van de politie en 'infiltranten'. :roflol:

The problem is u are focusing on the bullshit things of life.

Tgaat erom dat 100k betoogd hebben. Niet dat er een politiemotor in brand vloog.

Steek die toren van Babel maar in de fik. :D

The problem is u are focusing on the bullshit things of life.

Als een flapdrol op de radio verkondigt dat rellen met de politie erbij horen, dan focus ik me er natuurlijk wel op.

9k0cvo.jpg

Auto's blijven uitgebrand achter, de woede werd bekoeld op enkele gebouwen en straten werden zelfs opgebroken.

Brotoscience zei:
Tgaat erom dat 100k betoogd hebben.

En ook dat blijft een absolute minderheid waar, wat mij betreft, geen rekening mee moet gehouden worden.

Terug
Naar boven