Fitness Seller

België: nationale staking

Exact op hetzelfde? :Roflol:
Jij bent niet zo bijster intelligent he leberecht :)

Tis btw niet dak de tijd citeer mbt een artikel ivm woonbonus, dat ik alles van de tijd ga accepteren. De tijd is een neo liberale krant. Tis geen verassing dat ze negatief staan tov vakbonden. Ik lees het al langer dan een jaar en tis een understatement wat ik hier zeg.

Je moet niet generaliserend denken.
Detijd is een kwaliteitskrant mbt bepaalde onderwerpen (vergelijk vb u flutartikels met die van detijd mbt woonbonus) maar andere artikels hebben een politieke kleur

Beetje hypocriet om dat op de stakende bevolking te willen steken. Die maatregel was al langer geweten, dus is het zoiezo niet slim tot op de laatste moment hiermee te wachten.

Exact op hetzelfde? :Roflol:
Jij bent niet zo bijster intelligent he leberecht :)

Tis btw niet dak de tijd citeer mbt een artikel ivm woonbonus, dat ik alles van de tijd ga accepteren. De tijd is een neo liberale krant. Tis geen verassing dat ze negatief staan tov vakbonden. Ik lees het al langer dan een jaar en tis een understatement wat ik hier zeg.
Links is intelligent, rechts is dom!

Ook waarom altijd "neo" liberaal gebruiken? Is dat om het met fascisme te kunnen linken? De ergste fascisten zitten nochtans bij de de autoritaire linkerkant die alles willen regelen via de overheid en de markt en vrijheid kapot maken, genoeg voorbeelden in de geschiedenis.

De Tijd is gewoon centrum, soms misschien centrum-rechts, of wat vroeger gewoon "liberaal" heette. Ik denk dat jij een beetje doorgeslagen bent.

Die domme stakingen helpen niets, integendeel, kosten de bevolking nog extra miljarden door de economische schade. De voorstellen van de regering zijn nog mild. Wat de vakbonden willen (uit afgunst) is de productieve middenklasse en rijkeren afstraffen. Elke econoom zal je zeggen dat als je ondernemen moeilijker of duurder maakt, je economie eraan kapot gaat. En zeker de zwakke economieën in Europa.

Laatst bewerkt:
Stakingen kunnen wel degelijk iets uithalen, enkel als er moet bespaard worden moet er nu eenmaal bespaard worden.. Enige reden waarom ik nu zou staken is tegen het wanbeleid van de vorige regering. Velen vergeten dat we in deze situatie zijn gekomen door de vorige regering. Grootste schandaal vind ik persoonlijk dat bruno tobback dan zelf meeloopt in de betoging, hypocriet!

Als een regering z'n drastische maatregelen uitbrengt wees dan maar zeker dan er niets of in het beste geval enkele kleine wijzigingen zullen gebeuren na herhaaldelijke stakingen.

Deze regering doet wat moet, en redeneert dus niet zoals de vorige regering; ''Weten wat er moet gebeuren, maar het niet durven uitspreken want haal ik geen stemmen meer''.

Ook waarom altijd "neo" liberaal gebruiken? Is dat om het met fascisme te kunnen linken? De ergste fascisten zitten nochtans bij de de autoritaire linkerkant die alles willen regelen via de overheid en de markt en vrijheid kapot maken, genoeg voorbeelden in de geschiedenis.

De Tijd is gewoon centrum, soms misschien centrum-rechts, of wat vroeger gewoon "liberaal" heette. Ik denk dat jij een beetje doorgeslagen bent.

Die domme stakingen helpen niets, integendeel, kosten de bevolking nog extra miljarden door de economische schade. De voorstellen van de regering zijn nog mild. Wat de vakbonden willen (uit afgunst) is de productieve middenklasse en rijkeren afstraffen. Elke econoom zal je zeggen dat als je ondernemen moeilijker of duurder maakt, je economie eraan kapot gaat. En zeker de zwakke economieën in Europa.

Hetzelfde als die 'legale' constructies die de superrijken en grote ondernemingen gebruiken om miljarden belastingen te ontduiken, waardoor de overheid enorme bedragen misloopt. De meeste mensen hebben geen problemen om in te leveren maar niet op de selectieve manier waarop het nu gebeurt.

Waarom geen afgunst als iemand z'n karige loon een stuk moet inleveren bovenop dat het leven duurder wordt, en ondertussen betaalt een ander op een paar miljoen euro winst, een paar duizend euro belasting. Ik heb zelf een degelijk loon en ik kan die maatregelen wel aan maar sommige mensen komen hierdoor op het randje van, of in de armoede terecht. Moest je nog geen rekening over een paar jaar gemaakt hebben moet je dat eens doen, dat bedrag vind ik niet mild als werknemer. En stiekem zouden al die tegenstanders ook liever iets anders doen met dat geld dat ze nu besparen.

Stakingen kunnen wel degelijk iets uithalen, enkel als er moet bespaard worden moet er nu eenmaal bespaard worden.. Enige reden waarom ik nu zou staken is tegen het wanbeleid van de vorige regering. Velen vergeten dat we in deze situatie zijn gekomen door de vorige regering. Grootste schandaal vind ik persoonlijk dat bruno tobback dan zelf meeloopt in de betoging, hypocriet!

Als een regering z'n drastische maatregelen uitbrengt wees dan maar zeker dan er niets of in het beste geval enkele kleine wijzigingen zullen gebeuren na herhaaldelijke stakingen.

Deze regering doet wat moet, en redeneert dus niet zoals de vorige regering; ''Weten wat er moet gebeuren, maar het niet durven uitspreken want haal ik geen stemmen meer''.

Staatsschuld is onlangs nog met 2 procent gestegen. Dat is volledig op conto van de vlaamse regering.

Ook zal het gewoon nog verder stijgen tot 2019, dus blijkbaar doet nva geen drol.

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:17 ----------

Vorige regering heeft meer bespaard dan de huidige regering en begrotingstekort zou er niet meer zijn in 2016 of 2017. Huidige regering bespaart minder en begrotingshit is verlengd naar 2017 of 2018.

Ze hebben wel de perceptie tegen.

Staatsschuld is onlangs nog met 2 procent gestegen. Dat is volledig op conto van de vlaamse regering. Ook zal het gewoon nog verder stijgen tot 2019, dus blijkbaar doet nva geen drol. ---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:17 ---------- Vorige regering heeft meer bespaard dan de huidige regering en begrotingstekort zou er niet meer zijn in 2016 of 2017. Huidige regering bespaart minder en begrotingshit is verlengd naar 2017 of 2018. Ze hebben wel de perceptie tegen.

Schuingedrukt, ze hebben nog de kans niet gehad om iets te doen :o
Enige wat ze tot nu toe kunnen doen is hun plan voorstellen wat ze de komende 5 jaar gaan doen. Daarom zijn ook die stakingen momenteel!?!

Hoe langer de linkse en vakbond ambetant doen hoe langer het duurt voor er echt iets kan worden gedaan.

Links heeft helemaal niets bespaart! Ofja hun theorie van besparen: Ze krijgen 2miljard aangeboden, ze weigeren dat, dus volgens hun hebben ze 2miljard bespaart - f**k logic.

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

Nog wat sfeerbeelden:

https://www.youtube.com/watch?v=BapcXeCpV-4&feature=share

vanaf 2minuten is het wel gek.

De Tijd centrum noemen... De Tijd is voor de vrije markt, weinig inbreng van de overheid/vakbonden. Dus ze is zeker al liberaal.

Wat is de betekenis van neo liberaal vandaag de dag? Op Wiki staat het er niet echt duidelijk.

Uit afgunst belasten :rolleyes:
Is er ook een onproductieve middenklasse?

Staatsschuld is gestegen omdat de vlaamse regering teveel schulden maakte en eu ze nu ook als schulden ziet (andere rekenmethode). Nva spendeert jarenlang veel meer dat ze binnenkrijgen.

En dat de staatsschuld nog verder zal stijgen is al ingecalculeerd met de gekozen beleid v d nieuwe federale regering door imf of oeso.

Ik vraag me vaak af of wij op dezelfde planeet leven.

Laat ons binnen 3 jaar eens oordelen vellen, nu kan je helemaal nog niets zeggen wat er is nog geen ruimte geweest om iets te doen.

Links heeft helemaal niets bespaart! Ofja hun theorie van besparen: Ze krijgen 2miljard aangeboden, ze weigeren dat, dus volgens hun hebben ze 2miljard bespaart - f**k logic.

Zo berekenen ze dat nu ook hoor. Ik zal een aantal voorbeelden zoeken.

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:56 ----------

Vb van fantoonbesparingen (nva logica)http://www.itinerainstitute.org/nl/...federale-regering-besparen-de-gezondheidszorg

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

Btw, in geen enkel verkiezingsprogramma stond er iets over verhoging van de pensioenleeftijd. Toch is zo'n maatregel erdoor gekomen. Het is dus zeker niet het geval dat de mensen daarvoor gekozen hebben. Sociale overleggen ss vakbonden en werkgevers zijn een legitiem middel om aanpassingen door te voeren op het beleid van de federale regering. Dat is niet iets ondemocratisch.

fak de neoliberalen yo

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

IxlfunH.jpg

:roflol:
Zo konden ze anders zeveren: ja kijk eens aan, er is niet veel opkomst.
Sneaky c**ts

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:00 ----------

Piketty, een invloedrijke econoom, wilt hogere belasting voor de rijksten, net zoals de vakbonden dat ook vragen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

#Rekt

---------- Toegevoegd om 20:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

Ik vraag me vaak af of wij op dezelfde planeet leven.

Laat ons binnen 3 jaar eens oordelen vellen, nu kan je helemaal nog niets zeggen wat er is nog geen ruimte geweest om iets te doen.

Nooit gehoord van vooruitzichten ?
3 jaar is veel te lang. Ik zal elke maand u de huidige staatsschuld eens meedelen. Dan zal je mooi zien hoe het maand op maand stijgt :D
Voor 3 of 5 jaar lang, aan u de keuze.

Vooruitzichten en in het wildeweg gokken liggen naast elkaar bij jouw begrijp ik.

Het is al me al van vorige topics duidelijk dat er een gigantische kloof zit tussen ons qua mentaliteit, dus lijkt het me aangeraden om verder niet in discussie te treden want alles komt toch ''haaks'' over.

Zoals ik zei, we zien binnen 3 jaar wel wat er gebeuren zal. Enige coalitie die tot nu toe heeft bewezen dat ze gigantisch falen is de vorige regering, de nieuwe regering zal een flinke inspanning moeten doen om die plaats af te nemen.

Zolang ze maar eerlijk blijven en niet zoals bijv. Di Rupo in de media zeggen dat de staatsschuld op 97% van bnp staat terwijl die rond de 110% ligt.

Bron?

Het nieuws, maar ik kan de cijfers mogelijk niet helemaal goed hebben. Punt is dat dit soort dingen altijd verbloemd worden of ze gebruiken trucjes om het er mooier te laten uitzien dan het is.

Heb vanmorgen de keuze aangeboden gekregen om op 1 en 15 december te staken en ben nu echt aan het twijfelen wat ik zou doen. Een verlengd weekend zou nl wel eens leuk zijn. Moest ik een hele dag, 8u moeten werken was de keuze natuurlijk snel gemaakt, maar is maar 3,5u (werk parttime) dus vind het best een dilemma.

Terug
Naar boven