MuscleMeat

Belgie: Welke partij voor de verkiezingen 2006

Op welke partij stem jij??

  • Spirit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Groen!

    Stemmen: 1 1,3%
  • Vlaams Belang

    Stemmen: 38 48,1%
  • NV.A

    Stemmen: 3 3,8%
  • VLD

    Stemmen: 5 6,3%
  • CD&V

    Stemmen: 3 3,8%
  • SP.A

    Stemmen: 6 7,6%
  • Vivant

    Stemmen: 1 1,3%
  • Ik ben Nederlander

    Stemmen: 22 27,8%

  • Totaal stemmers
    79

Bezoekers in dit topic

:rocker: ik ben in ieder geval gelukkig met de uitslagen in mijn stad (gent) spa gaat sterk vooruit,ook groen gaat vooruit en vlaams belang gaat zelfs achteruit...
 
:rocker: ik ben in ieder geval gelukkig met de uitslagen in mijn stad (gent) spa gaat sterk vooruit,ook groen gaat vooruit en vlaams belang gaat zelfs achteruit...

verdorie ja, VB achteruit :(
 
mijn stem is binnen: 2 maal SPA, die rotpappisten moesten weer samenklitten met NVA.

(btw ik had nooit voor het VB gestemd, ik heb ene teringhekel aan dat populistisch gekwezel, de stijging van het VB, laat weer lekker zien hoe egocentrisch en achterlijk het Vlaams volk is)
 
mijn stem is binnen: 2 maal SPA, die rotpappisten moesten weer samenklitten met NVA.

(btw ik had nooit voor het VB gestemd, ik heb ene teringhekel aan dat populistisch gekwezel, de stijging van het VB, laat weer lekker zien hoe egocentrisch en achterlijk het Vlaams volk is)
Lazer op man, heb geen probleem met waarvoor iemand stemt maar dit soort beledigingen pik ik niet, zeker niet van iemand die in een stad woont waar werkloosheid en criminaliteit het hoogst is van heel het land.

Leer NVA en VB eens te respecteren, kiezers hebben altijd gelijk, luister naar de signalen en pak de problemen aan die zij aankaarten ipv mensen te beledigen.
 
Lazer op man, heb geen probleem met waarvoor iemand stemt maar dit soort beledigingen pik ik niet, zeker niet van iemand die in een stad woont waar werkloosheid en criminaliteit het hoogst is van heel het land.

Leer NVA en VB eens te respecteren, kiezers hebben altijd gelijk, luister naar de signalen en pak de problemen aan die zij aankaarten ipv mensen te beledigen.
respect moet je verdienen bigT, waarom zou je het vb moeten respecteren als ze hele bevolkingsgroepen veralgemenen en leeft van de angst?
 
Met respect bedoel ik dat je de keuze van de kiezer respecteert, dat betekend dat er punten in het programma van het Vlaams Belang zijn die wel degelijk belangrijk zijn voor heel veel mensen, dat is de basis van democratie en die is op dit moment in België ver te zoeken.

Het verschil is dat ik die +30% Vlaams Belangers op veel plaatsen geen "racisten" of "achterlijk Vlaams volk" noem, wel burgers die het eens zijn met veel punten en vragen naar een bestuur dat de problemen aanpakt, als SPA en VLD het niet doet, dan moeten zij wel voor een alternatief stemmen als het NVA en het VB.
 
yep tuurlijk heeft het vb goede punten, maar wegen die op tg de nadelen?
 
Maar daarom vorm je ook coalities, om de positieve punten eruit te halen en de negatieve te laten vallen. Vb is voor mij op veel punten nog veel te radicaal, maar op veel punten hebben ze gewoon groot gelijk. Alleen de oplossingen die ze bieden zijn soms onrealistisch. Aan de andere partijen om met realistische voorstellen te komen, hopelijk gaat men dat nu inzien.
 
vb heeft toch een coalitie nu? met vlot toch
maar annemans zei vandaag dat het de laatste kans is van het vb om de meeste kans te hebben, vrees dat dat waar is
 
Met respect bedoel ik dat je de keuze van de kiezer respecteert, dat betekend dat er punten in het programma van het Vlaams Belang zijn die wel degelijk belangrijk zijn voor heel veel mensen, dat is de basis van democratie en die is op dit moment in België ver te zoeken.

Het verschil is dat ik die +30% Vlaams Belangers op veel plaatsen geen "racisten" of "achterlijk Vlaams volk" noem, wel burgers die het eens zijn met veel punten en vragen naar een bestuur dat de problemen aanpakt, als SPA en VLD het niet doet, dan moeten zij wel voor een alternatief stemmen als het NVA en het VB.

het volk heeft spijtig genoeg niet altijd gelijk (NSDAP anyone? stond toch ook het overgrote merendeel van het volk achter in tijden van armoede in het Duitse land?)
VB is geen oplossing voor de problematiek in dit land, en ze beroepen zich spijtig genoeg op de zelfde persuatie technieken als extreem rechts in het verleden.
Ik zeg niet dat de overige partijen optimaal te werk gaan, verre van, maar ik stem liever niet op de partij die zijn wortels heeft in Arisch idealisme en collaborerend Vlaanderen.

Wat de NVA betreft: elke partij die zich uitsluitend richt op 1 bepaalde bevolkingsgroep om deze zo optimale welvaart te gunnen is eveneens egocentrisch, In tijden van globalisme moet ehet veel breder gaan zien, onafhankelijkheid van Vlaanderen gaat hier zeker niets bijbrengen.
 
Wat de NVA betreft: elke partij die zich uitsluitend richt op 1 bepaalde bevolkingsgroep om deze zo optimale welvaart te gunnen is eveneens egocentrisch, In tijden van globalisme moet ehet veel breder gaan zien, onafhankelijkheid van Vlaanderen gaat hier zeker niets bijbrengen.
???

En N-VA wil ook toekomst in Europa, dus ze zien het wel degelijk breder. Maar dan wel als Vlaanderen in Europa en niet als België.
 
kijk een partij als VB kan niet tegen de grondwet ingaan .
sommige dingen van hun programma is ook wel wat aan de scherpe kant .

vijl deze scherpe kantjes glad en je kan reele dingen waarmaken wat goed zal doen voor vlaming en geintegreerde inwijkeling . kijk maar naar de stad Genk
+40% van de inwoners is allochtoon 3de generatie en die mensen stemmen ook op het belang .
 
kijk maar naar de stad Genk
+40% van de inwoners is allochtoon 3de generatie en die mensen stemmen ook op het belang .
Er zijn overal wel allochtonen te vinden die op VB stemmen. Maar denk niet dat er veel allochtonen in Genk zijn die op VB gestemd hebben, vooral CD&V/N-VA en ProGenk.
 
waarom stemmen allochtonen voor het VB ?

omdat ze het beu zijn dat ze vies worden aangekeken omdat bepaalde mensen van hun afkomst dit land gaat verzieken , hun niet willen aanpassen etc...
 
Omdat er ook genoeg allochtonen racistisch zijn. Zeg niet dat iedere VB-stemmer met racistische motieven zijn stem geeft maar het maakt wel een significant deel uit van degenen die op het VB stemmen.

Stemmen op het VB gaat momenteel wel iets verder dan een signaal. Dat signaal is al in een veel eerder stadium gegeven. Het is jammer dat de gevestigde partijen daar weinig mee gedaan hebben.
 
het volk heeft spijtig genoeg niet altijd gelijk (NSDAP anyone? stond toch ook het overgrote merendeel van het volk achter in tijden van armoede in het Duitse land?)

Ja. Het volk zag in '33 al welke koers de NSDAP zou gaan varen de jaren daarna. :rolleyes:


Suffe Nazi vergelijkingen ook altijd om een ander monddood te maken...
 
Godwins Law, maar de NSDAP heeft vanaf het begin een anti semitische koers gevaren. Ben ook niet zo voor dit soort vergelijkingen maar bij het VB moge ook duidelijk zijn welke koers ze willen varen mochten zij aan de macht komen. Het zal geen genocidaal regime worden zoals 70 jaar geleden, maar de motieven zijn duidelijk.
 

Was die wet niet van toepassing als je iemand voor Nazi uitmaakte? :)


maar de NSDAP heeft vanaf het begin een anti semitische koers gevaren. Ben ook niet zo voor dit soort vergelijkingen maar bij het VB moge ook duidelijk zijn welke koers ze willen varen mochten zij aan de macht komen. Het zal geen genocidaal regime worden zoals 70 jaar geleden, maar de motieven zijn duidelijk.

En om ervoor te zorgen dat er geen extreme koers gevaren kan worden zullen ze toch echt eens serieus genomen moeten worden en mee moet regeren.

Wat je nu krijgt door steeds het VB uit te sluiten (en dus schijt hebben aan zoveel % van de kiezers) is dat het VB kan blijven schoppen en roepen aan de zijlijn. Dat is stukken makkelijker dan zelf ook daadwerkelijk iets gaan doen.

Dus VB niet continu buiten sluiten en mee laten doen in een coalitie lijkt mij het beste om de scherpe kanten eraf te halen en de opmars van deze partij (die erg leunt op veel protest stemmers) te temperen.
 
Godwins Law : As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.

Cordon sanitaire is ook geen oplossing, maar een coalitie aangaan met een partij die overduidelijk gegrondvest is op racistische motieven bied ook geen oplossingen. Leuk dat ze tegenwoordig Vlaams Belang heten, maar de achterliggende gedachte blijft gewoon die van het Vlaams Blok.
 
Godwins Law : As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.

Ik had hem ook alweer gevonden. ;)


Cordon sanitaire is ook geen oplossing, maar een coalitie aangaan met een partij die overduidelijk gegrondvest is op racistische motieven bied ook geen oplossingen. Leuk dat ze tegenwoordig Vlaams Belang heten, maar de achterliggende gedachte blijft gewoon die van het Vlaams Blok.

Maar goed, wat moet je er dan mee?

Negeren is zoveel % van de kiezers niet serieus nemen.
 
Back
Naar boven