- Waardering
- 1.164
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om sneller zwaarder te kunnen zal je ook de triceps en in iets mindere mate de schouders moeten aanpakken.
het ging net al over de grip.
zelf zoek ik altijd met middelvinger of ringvinger de balansplekjes op.
In eerder reply noemde iemand al met de pink op het streepje, ik wil eigenlijk nog ietsjes weider. Met de middelvinger op het streepje.
en dan een tijdje grotere sets maken. 4x8 .
Vervolgens ga je de triceps pakken, ook op de bank, met een smallere grip ook lekker zwaar proberen te pakken. Deze keer doe je bankdrukken met small grip, dat is de grip op ongeveer schouderbreed. dus de armen gaan ongeveer recht omhoog. Op die manier pak je voor 60% je triceps bij de oefening.
Vind dit echt irritant worden, maarja, ik blijf zoeken & proberen.
Wel helemaal uitstoten goed strekken gewoon en bij top even extra de borst samenspannen Ook hierbij 4sets van 8 maken.
Houd dat een maandje vol alles in 4 sets van 8 reps.
Ik weet niet of je ook incline/schuin kan drukken ? Met schuin drukken verleg je de belasting naar de bovenste delen van de pec's maar ook meer naar de schouders. Dus die zou je beste ook kunnen doen.
Plus voor borst, triceps en schouders nog wat aanvullende oefeningen.
Maar voor goede borst ontwikkeling zijn deze spieren erg belangrijk.
Maar doe ook de andere spieren en oefeningen goed, want zelfs de lats, traps, biceps en noem maar op werken hier en daar in meer of mindere mate mee, ook bij bankdrukken.
Hoe ziet de rest van je schema er eigenlijk uit ? Want alles weegt dus mee voor een goede BP.
Eerst een maandje setjes van 8 maken en daarna als een speer omhoog in gewichten met sets van 5.
succes.

Ik volg Rippetoe, welke een alternerend schema is, 3x week:
A: Squat, Bench Press, Deadlift
B: Squat, Military Press, Pendlay Rows
Iets veranderen aan het Rippetoe schema wordt overal aanzien als een soort heiligschennis, dus ik ga dit dan ook maar niet doen!
Doe het nu toch al een 3 maandjes, ben van plan het nog een maandje of twee te doen en vervolgens wat nieuwe oefeningen in te werken alsook over te gaan op higher reps, meer focussen op massa.
---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------
Als referentie: http://www.bodybuilding.com/fun/progressive6.htm
Ik zie dat mijn techniek toch nog niet zo goed op punt staat. Moet mijn ellebogen meer naar binnen brengen.
Maar ik denk dat mijn grootste probleem het squeezen van mijn shoulders is. Ik snap niet meteen welk 'punt' van mijn shoulderbladen op de bank moet rusten. Ook vind ik het quasi onmogelijk om mijn schouders gesqueezed te houden terwijl ik op de bank lig. Bij de opwaartse beweging gaan mijn schouders weer automatisch uit elkaar....frustrerend! Ik heb geprobeerd een handdoek op te rollen en dit net onder mijn ruggegraat te plaatsen, maar het helpt niet echt veel vind ik.
Techniek is imo niks mis mee in je filmpje. Probeer eens tijdens het drukken je borstspieren de hele opgaande beweging te "squeezen" (in normale snelheid). Bovenaan houdt je die vast. Daarna laat je de barbell zakken met dezelfde druk op je borst te houden (maar dan heel langzaam). Een centimeter boven je borst haal je druk even van je borst af. Adem je een keer diep in en dan de volgende rep.
Heb ook wel eens gelezen dat mensen die bij benchpress niets voelen des te meer voelen bij de dumbbellpress.
Misschien is deze vraag een beetje off-topic, maar aangezien je het aanhaalde: zijn er "dumbbell">dumbbell-stangen met 50mm dikte? Ik heb momenteel enkel maar een 50mm barbell en bijhorende gewichten. Vind het redelijk dom om dan ook opnieuw gewichten te moeten gaan kopen.
Ik voel m'n borst ook niet zo bij de BP. Alleen de volgende dag vaak wel en ze groeien redelijk goed.Op zich gaat het hem niet om de massa bij mij (toch niet op dit moment), maar gewoon om de juiste uitvoering. Ik zou doodgraag eens mijn borstspieren voelen tijdens deze oefening...lol.
En indd je armen niet geheel strekken maar net voor dat punt weer naar beneden gaan.Als ik naar je filmpje kijk vind ik dat je wel heel snel naar beneden gaat. De negatieve beweging (bij benchpress dus de omlaaggaande beweging) is misschien nog wel belangrijker voor het groeien dan uitstoten. Focus je hier eens op. Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik merk als ik dat doe met een spotter, ik echt veel pijn in de bort voel daarnaEn indd je armen niet geheel strekken maar net voor dat punt weer naar beneden gaan.