AndroidHealthClinic

Bench press - geen vooruit gang meer

MMaarten

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Ik ben nu ongeveer 4 maanden aan het trainen. Alles gaat goed en ik hou het vol (wonder). Maar nadat ik 10 dagen ben gaan skiën (lees drinken, niet trainen en ongezond eten), ben ik een eindje achteruit gegaan. Nu enkele weken later zit ik terug op(/over) het niveau ik toen was. Maar bij bench pressen, geraak ik echter niet meer omhoog (zelfs niet meer op het niveau waar ik was).

Nu vroeg ik mij af, is het beter dat ik weinig reps(2-5) en veel gewicht doe of veel reps(10-12) en minder gewicht zodat ik weer vooruitgang boek.

mvg
Maarten

Je traint pas 4 maanden, en je praat nu al over 'geen vooruitgang' ?

Geen vooruitgang is te weinig of slecht eten, of niet hard genoeg trainen. Of een combinatie van beiden.

• Topic Starter Topic Starter
bij mij hielp het om zware gewichten te gebruiken met een spotter erbij, gewichten waarmee k net 2/3 reps kon doen, en dat 5/6 setjes

4 hele maanden al en geen vooruitgang? tijd voor een winstrol kuur?

Probeer westside barbell - methode om jouw bench weer een boost te geven.

Even zelf googlen, aub!

En misschien weer meer eten en meer rust pakken(?).

Volgens mij heb jij geen probleem.
Als je een paar jaar traint en dan al een jaar geen vooruitgang meer boekt, dan kun je 'ns wat dingen gaan proberen als forced reps, negatives, etc.. Ik denk dat jij volgende maand gewoon weer een paar kilo meer drukt. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je inderdaad heel eenvoudig wat meer dagen rust inlassen tussen de trainingen van dezelfde spiergroep, minder sets, vooral compouds en geen isolatie-oefeningen, wat dingen proberen met je voeding, etc.. Rustig aan; niet direct conclusies trekken.
Succes!

Terug
Naar boven