XXL Nutrition

Benen Traine

pjaloon84

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik wil vanaf deze week weer benen gaan trainen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoeveel oefeningen je ongeveer pakt voor deze spiergroep.Ik voetbal namelijk en dacht altijd dat dit niet goed was,maar op 60 % is het zelfs goed te combineren met voetbal zei mijn fysiotherapeut.

Ik pak nu voor de verschillende spiergroepen:

Borst 4 oefeningen 2x 12 reps + 2 x 15 reps
Rug hetzelfde
schouders hetzelfde

Pak je kuiten en bovenbenen afzonderlijk?
Voor de duidelijkheid ik wil geen massa, maar gewoon wat een wat meer atletische bouw

Grtz pjaloon84
Groetjes pjaloon84

Je pakt je kuiten en bovenbenen inderdaad apart aan.

Je wilt geen massa, maar wel een atletische bouw ? Ligt eraan wat jou definitie is van een atletische bouw natuurlijk. Ik denk dat jij vooral high & explosive reps moet gaan doen, rond de 15/20 gaan zitten met een niet al te hoog gewicht.

ik train bovenbenen hamstrings en kuiten tegelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Benen trainen

Hallo,

Dus je pakt voor zowel bovenbenen als kuiten 3 oefeningen van 15 reps of anders?

Onder atletisch versta ik wel gespierd, maar niet zo blokkig. Eigenlijk wil ik een beetje combinatie tussen massa en atletischer. Ik wil wat langere spieren krijgen.
Ik ben namelijk al een stevig gebouwd type. Ik ben 1.75 en weeg 83 kg, dus das in verhouding vrij veel.Voor ik begon met fitness woog ik 72 kg. Bovendien wil ik niet dat mijn voetbal er teveel onder gaat lijden. Ik speel maar op amateurniveau, maar toch merk ik dat ik minder snel draai en minder wendbaar ben.

Grtz pjaloon84

Als je 15 reps gaat doen, train je JUIST sarcoplasmetische groei (je leert je spieren vocht vast te houden). Hierdoor zullen je benen juist dikker lijken dan ze zijn. Stop je 1-2 weken hiermee, spoelen je benen weer leeg.

Kan je beter met een load van 80-90% 1RM aan de slag gaan. Explosief uitvoeren en je krijgt als je het goed doet veel kracht. Minder groei dan bij een wat lagere load.

Terug
Naar boven