MuscleMeat

Beoordeel mijn deadlift

Bezoekers in dit topic

Tristanv100

Novice
Lid geworden
5 mrt 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
113kg
Hey mensen van het forum, ik ben redelijk onzeker over hoe ik mijn deadlifts uitvoer daarom vraag ik jullie om mijn deadlift te beoordelen dan kan ik ook op jullie adviezen aanpassen! Alvast bedankt!

Hier de link ->
 
- Knieen iets te ver naar voren laten gaan tijdens lift-off
- Heupen te hoog bij aanvang van de lift-off
- Kont komt te snel omhoog na lift-off, waardoor het een pseudo stiff leggen DL wordt.


Advies-richtlijnen:

Houd je knieën zoveel mogelijk op hun plek en beweeg vanuit daar de heupen naar achteren en de kont naar beneden. Bouw daarbij spanning op aan de achterkant (hamstrings, bilspieren en onderrug)

Gebruik meer je heupen en benen voor de lift-off, dus zak verder naar beneden, maar dus zonder dat je de knieën/schenen te veel naar voren laat gaan.

Trek de stang niet zozeer omhoog, maar voor je gevoel ook naar achteren.
Om dit makkelijker te maken, verplaats je de druk op de hielen. M.a.w. je leunt naar achteren over je hielen, al voordat je de stang los trekt van de vloer.
(je hielen zijn het punt qua hefboom en momentum)
 
Laatst bewerkt:
eens met bovenstaande
 
Filpmjes vanuit deze hoek zijn eigenlijk totaal ongeschikt. Als je je vorm filmt dan het liefst recht van de zijkant op heuphoogte. Je beweegt de stang veel te veel voor de lift off, zorg dat de barbell stil ligt: je bent geen ervaren strongman die de barbell naar zich toe kan rollen. Ik zie dat je kont vlak voor de lift te laag komt en het een quasi squat beweging wordt in plaats van een hip hinge beweging. De stang moet ook tegen je benen aan blijven, bij het omhoogtrekken komt hij al volledig los. Bij het laten zakken je heupen meer naar achteren duwen (hip hinge) en knieën pas buigen als de barbell er voorbij is, zodat je een recht bar path houdt.

 
bovenstaande adviezen worden ook al veel gemakkelijker om uit te voeren als je de stang bij aanvang van de lift midden over je voeten hebt liggen
zoals ik het nu zie ligt hij in het filmpje voor je voeten, en dat is een heel slecht uitgangspunt.
 
Om aan te vullen op harpep ;
Als jij begint met je lift verschuif je je gewicht naar je teen, je hak komt zelfs van de grond.
Je wilt jezelf eerst positioneren, als je in starthouding staat wil je eerst druk zetten op de stang, aldus; pull the slack out of the bar.

pulling-slack-out-of-barbell-on-deadlift.png


De bar moet ook iets meer naar achter, voor je idee doe je een leg press door de grond heen om de bar van de grond af te krijgen.
 
- Knieen iets te ver naar voren laten gaan tijdens lift-off
- Heupen te hoog bij aanvang van de lift-off
- Kont komt te snel omhoog na lift-off, waardoor het een pseudo stiff leggen DL wordt.


Advies-richtlijnen:

Houd je knieën zoveel mogelijk op hun plek en beweeg vanuit daar de heupen naar achteren en de kont naar beneden. Bouw daarbij spanning op aan de achterkant (hamstrings, bilspieren en onderrug)

Gebruik meer je heupen en benen voor de lift-off, dus zak verder naar beneden, maar dus zonder dat je de knieën/schenen te veel naar voren laat gaan.

Trek de stang niet zozeer omhoog, maar voor je gevoel ook naar achteren.
Om dit makkelijker te maken, verplaats je de druk op de hielen. M.a.w. je leunt naar achteren over je hielen, al voordat je de stang los trekt van de vloer.
(je hielen zijn het punt qua hefboom en momentum)
Thanks man ik zal er rekening mee houden!
 
Om aan te vullen op harpep ;
Als jij begint met je lift verschuif je je gewicht naar je teen, je hak komt zelfs van de grond.
Je wilt jezelf eerst positioneren, als je in starthouding staat wil je eerst druk zetten op de stang, aldus; pull the slack out of the bar.

pulling-slack-out-of-barbell-on-deadlift.png


De bar moet ook iets meer naar achter, voor je idee doe je een leg press door de grond heen om de bar van de grond af te krijgen.
Thanks! Die foto laat het goed zien.
 
Filpmjes vanuit deze hoek zijn eigenlijk totaal ongeschikt. Als je je vorm filmt dan het liefst recht van de zijkant op heuphoogte. Je beweegt de stang veel te veel voor de lift off, zorg dat de barbell stil ligt: je bent geen ervaren strongman die de barbell naar zich toe kan rollen. Ik zie dat je kont vlak voor de lift te laag komt en het een quasi squat beweging wordt in plaats van een hip hinge beweging. De stang moet ook tegen je benen aan blijven, bij het omhoogtrekken komt hij al volledig los. Bij het laten zakken je heupen meer naar achteren duwen (hip hinge) en knieën pas buigen als de barbell er voorbij is, zodat je een recht bar path houdt.

Dankje ik zal er rekening mee houden!
 
Goede tips hier, ga ik zelf ook eens toepassen
 
Hey mensen van het forum, ik ben redelijk onzeker over hoe ik mijn deadlifts uitvoer daarom vraag ik jullie om mijn deadlift te beoordelen dan kan ik ook op jullie adviezen aanpassen! Alvast bedankt!

Hier de link ->
Wat ik zie: reet schiet te snel omhoog en vooral: je begint al voorover leunend met je voeten. Dat moet stabiel blijven, Stang ongeveer ter hoogte van midden van je voet plaatsten en dicht langs je lichaam omhoog trekken. Verder zien we niets inzake torsie. Alles moet strak gespannen zijn voor je gaat liften. Knijp in de stang keihard. Borst vooruit rug recht en gespannen schouders naar achteren en rammen/trekken. Geen getrek zonder spanning aan de stang eerst gewoon statisch krachtig met gespannen lijf die stang van de grond trekken. Vind je handen op vrij breed op de stang zitten kan wat mij betreft wel wat meer naar binnen toe met je handen op de stang. Succes. Wil wel nog een follow up zien.
 
Back
Naar boven