AndroidHealthClinic

Beoordeling nieuwe voedingsschema

Zetje

Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
85kg
Beste experts/ervaringsdeskundige,

Ik ben een 30 jarige man die na 30 jaar wel eens wilt beginnen met trainen. Ik heb tussen de jaren door wel een paar weken gefitnessed maar nooit langer volgehouden als een paar weken/maanden door mijn onregelmatige werk.

Nu ik enige regelmaat in mijn baan heb zou ik graag serieus willen beginnen met fitnessen. En daar hoort natuurlijk ook de voeding bij.

Een vriend van mij, tevens een professional bodybuilder, heeft voor mij een schema gemaakt. Alleen heb ik hier zelf mijn twijfels over de hoeveelheden.

Hieronder wat algemene informatie over mijzelf en de schema:

Leeftijd: 30 jaar
Lengte: 1.89
Gewicht: 87 kilo
Energiebehoefte: 2020

Schema:

08:00

• 2 scoops whey

• 2 scoops brinta
10:30

• 2 scoops brinta met water

• 5 eieren (alleen eiwit)

• 1 blik tonijn in water
13:00

• 200 gr. Kipfilet/vis met groente
15:00

• 1 scoop whey

• 1 grapefruit

• 1 appel
16:30

• 200 gr. Kipfilet/vis met groente/salade

• Na training 1 snee witbrood met aarbei jam

21:00

• 200 gr. kip/vis/biefstuk

• 150 gr. Zilvervliesrijst

• of

• 150 gr. Volkoren pasta

• salade gemixt met 2 eetlepels oliefolie
Als ik naar het schema kijk moet ik elke dag ruim 600 gram kipfilet eten. Dat lijkt me persoonlijk een beetje aan de hoge kant.

Eiwitten hoef je niet alleen uit kipfilet te halen.
Zuivel, (kwark, etc.) bonen, tonijn, etc. bevatten ook eiwitten. Ik haal ook mijn macro's zonder 600g kip en 3x whey. Ik houd per kg lichaamsgewicht 2g eiwit, 1g vet, en de rest carbs aan.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo 040B,

zuivel werd mij juist afgeraden omdat daar vaak suiker in zit. Ook zit er lactose in wat je huid weer dikker maakt met als gevolg minder definitie.

Maar vind je het voor de rest er wel goed uitzien?

Hallo 040B,

zuivel werd mij juist afgeraden omdat daar vaak suiker in zit. Ook zit er lactose in wat je huid weer dikker maakt met als gevolg minder definitie.

Maar vind je het voor de rest er wel goed uitzien?
...:rolleyes:

En hoe denk jij aan je vetten te gaan komen?

Volgens diezelfde logica kun je beter ook geen fruit eten. Suiker is immers suiker.

lees de sticky's eens en vraag dat aan uw professionele bodybuilder vriend ook

als ik een beetje snel bekijk weinig koolhydraten lijkt mij

Een vriend van mij, tevens een professional bodybuilder, heeft voor mij een schema gemaakt. Alleen heb ik hier zelf mijn twijfels over de hoeveelheden.

Niet alles van vrienden aannemen, wat voor hem misschien kan werken , werkt misschien voor jouw averechts.

Waar zijn je goede vetten ? ( pindakaas , noten, tonijn / makreel enz )
Waar zijn je koolhydraten ? ( met enkel die 150 gr pasta / rijst ga je dat niet redden )

Je energiebehoefte 2020 is in rust neem ik aan ? naarmate je meer gaat trainen zal dit hoger worden

Ik probeer zoveel mogelijk eiwitten uit mijn natuurlijke voeding te halen, eiwitten komen niet alleen uit eieren en whey shakes

Niet alles van vrienden aannemen, wat voor hem misschien kan werken , werkt misschien voor jouw averechts.

Waar zijn je koolhydraten ? ( met enkel die 150 gr pasta / rijst ga je dat niet redden )

Je energiebehoefte 2020 is in rust neem ik aan ? naarmate je meer gaat trainen zal dit hoger worden

Ik probeer zoveel mogelijk eiwitten uit mijn natuurlijke voeding te halen, eiwitten komen niet alleen uit eieren en whey shakes

Dit.

Thanks iedereen voor jullie antwoorden.

...:rolleyes:

En hoe denk jij aan je vetten te gaan komen?

Volgens diezelfde logica kun je beter ook geen fruit eten. Suiker is immers suiker.

Hij heeft er wel bij gezet om elke dag een halve advocado te eten (goed voor hormoonspiegeling). Ik weet dat daar gezonde vetten in zitten maar het of de juiste zijn weet ik niet. Wat zou jij dan aanraden?
Ook raadt hij aan om minimaal 2 x per week vis te eten. Ook vanwege de vetten. Zoals:
Makreel, Zalm, Tonijnsteak, Pangasiusfilet, Tilapiafilet, Koolvis, Scholvis

Ook 3 x per week biefstuk vanwege de zink, ijzer en mineralen die niet in kip of vis zitten. (belangrijk voor de testosteron aanmaak)

Thanks iedereen voor jullie antwoorden.

Hij heeft er wel bij gezet om elke dag een halve advocado te eten (goed voor hormoonspiegeling). Ik weet dat daar gezonde vetten in zitten maar het of de juiste zijn weet ik niet. Wat zou jij dan aanraden?
Ook raadt hij aan om minimaal 2 x per week vis te eten. Ook vanwege de vetten. Zoals:
Makreel, Zalm, Tonijnsteak, Pangasiusfilet, Tilapiafilet, Koolvis, Scholvis

Ook 3 x per week biefstuk vanwege de zink, ijzer en mineralen die niet in kip of vis zitten. (belangrijk voor de testosteron aanmaak)

die steak zal heel weinig doen voor de testosteron aanmaak.

Laatst bewerkt:
Ik zou het sticky over voeding van @Jwdoetookmee eens even lezen. Daarnaast de andere voeding sticky's ;)

Je hebt een 'zetje' in de rug nodig zo te zien, maar ik weet niet of die vriend van jou de beste bron is voor informatie. Dat bedoel ik niet als een aanval.

Ik zou het sticky over voeding van @Jwdoetookmee eens even lezen. Daarnaast de andere voeding sticky's ;)

Je hebt een 'zetje' in de rug nodig zo te zien, maar ik weet niet of die vriend van jou de beste bron is voor informatie. Dat bedoel ik niet als een aanval.

Zal ik zeker eens doen.

Word ook zeker niet als een aanval gezien. Ik post het hier juist omdat ik ook andere meningen op prijs stel.

Terug
Naar boven