XXL Nutrition

Besnijden van jongens: verbieden of niet?

Peiling Peiling Besnijden van jongens: Toestaan of verbieden?

• Verbieden

Stemmen: 33 37,5%
  • Toestaan

Stemmen: 27 30,7%
  • I don't care

Stemmen: 28 31,8%

• Totaal stemmers
    88
Het is een nutteloze ingreep, die besnijdenis. En het zonder meer weghalen van de blinde darm zie ik ook als een verminking ja. En wederom: als religieuze fanatici bij hun kinderen de blinde darm per sé weg wil hebben, gaan de wenkbrauwen omhoog. Gaat ze niet lukken.
Daar dienen medische gronden voor te zijn. Het is toch te gek dat de fascinaties van de zandbakreligies met de geslachtsdelen op zo'n manier gedoogd wordt? (is een andere reden) En dat daarbij meisjes en jongens over twee verschillende kammen worden geschoren? Het is een ingreep die met name risico's heeft. De positieve effecten zijn nihil.
Vergelijkbare ingrepen bij vrouwen zijn wel verboden. Moeten we die dan ook vrijgeven?

BuiderB.. weet je wel het verschil tussen een vrouwenbesnijdenis en een mannenbesnijdenis? je kan die twee simpelweg niet vergelijken..

Mijn vraag was dus dat we hier in geen geval van een VERMINKING kunnen spreken.. Al die ander zaken ten spijt maar die voegen niet zoveel toe aan het feit dat het absoluut geen verminking is..

Ik heb de blinde darm aangehaald aangezien dat ook een 'gedeelte van je lichaam' is die totaal geen nut heeft en wij iig heel makkelijk onder kunnen leven zonder dat er verdere beperkingen zijn.. net zoals je voorhuid.. Het gaat hier ook niet om zandbakreligies alléén.. in de verenigde staten is dit ook een normale ingreep bij kleine kinderen...

Wat mij betreft heb ik zoals ik al eerder zei geen problemen met het besnijden van kleine kinderen.. tenminste.. is niet een punt waar ik wakker van lig.. de besnijdenis opzich heeft voor mij een positief aspect.. daar kunnen de meningen ook verdeelt over zijn en ga ook niemand hier proberen te 'overtuigen' of wat mij betreft staat ook niet echt ter discussie wat er nou 'beter' is... het gaat er mij om dat mensen het hier over verminking hebben en er negatief tegenover staat zonder echte gegronde redenen.. daar ging het mij meer om.. zoals ik overigens duidelijk had aangegeven.

Wat een discussie weer. Alsof je je voorhuid ergens voor nodig hebt :P

welke viezigheid in je onderbroek
als je iedere dag een verse aandoet is er toch geen viezigheid ma
ik blijf erbij "strak besneden" is hygiënischer - je draagt je pik gewoon omhoog in een strakke onderbroek en klaar is kees
bij het urineren kun je hem goed uitmelken zodat er geen urinedruppels achterblijven tussen de plooien van de vieze voorhuid

Daar heb(ben) je (jullie) het dus mis. De urine komt bij een onbesneden penis in de onderbroek terecht, waar je eikel de hele dag in hangt. Dus buiten de bacterieën, die zich vermengen met de bacterieën in je onderbroek, vermenigvuldigt het zich ook nog eens met elkaar. Deze zitten de hele dag dus bij/op je penis.
In een voorhuid is een lichaamseigen bacteriologisch milieu, dat "vreemde" bacterieën uitschakelt, net zoals bij een vrouw. Tevens i de "beschermlaag, waar Socrates het over heeft, ook aanwezig bij een onbesneden penis. Daar komt de kopkaas van, als je niet regelmatig wast.
Door dit "milieu" is de onbesneden penis dus schoner en dus ook hygiënischer. Zoals de natuur het gemaakt heeft.;)

Daar heb(ben) je (jullie) het dus mis. De urine komt bij een onbesneden penis in de onderbroek terecht, waar je eikel de hele dag in hangt. Dus buiten de bacterieën, die zich vermengen met de bacterieën in je onderbroek, vermenigvuldigt het zich ook nog eens met elkaar. Deze zitten de hele dag dus bij/op je penis.
In een voorhuid is een lichaamseigen bacteriologisch milieu, dat "vreemde" bacterieën uitschakelt, net zoals bij een vrouw. Tevens i de "beschermlaag, waar Socrates het over heeft, ook aanwezig bij een onbesneden penis. Daar komt de kopkaas van, als je niet regelmatig wast.
Door dit "milieu" is de onbesneden penis dus schoner en dus ook hygiënischer. Zoals de natuur het gemaakt heeft.;)

no way maar in ieder geval niet zo gevoelig:D

Aan de binnenkant v/d voorhuid zitten ook zenuwen die je ermee vernietigd.

Opzich wel ironisch dat na 6 pagina's precies duidelijk wordt wie wat in z'n broek heeft zitten.

Verder nog grappiger dat besneden mannen vaak het pro besnijdenis kamp verdedigen met argumenten, terwijl ze er zelf door verminkt zijn. Want ja, je zal eens toegeven dat je grootste trots om zeep is geholpen.

Alhoewel ik er niet wakker van lig mag het besnijden van jongens omwille van religieuze redenen verboden worden.
Ik vind dat je zelf de keuze moet kunnen maken op latere leeftijd.

Aan de binnenkant v/d voorhuid zitten ook zenuwen die je ermee vernietigd.

Opzich wel ironisch dat na 6 pagina's precies duidelijk wordt wie wat in z'n broek heeft zitten.

Verder nog grappiger dat besneden mannen vaak het pro besnijdenis kamp verdedigen met argumenten, terwijl ze er zelf door verminkt zijn. Want ja, je zal eens toegeven dat je grootste trots om zeep is geholpen.

Marky... hiermee ben je volledig op je spreekwoordelijke 'plaat' gegaan...
Dit is geen argument, geen statement, geen... tsja.. geen niks eigenlijk.. een wanhopige poging om inhoudsloos een gesprek 'naar je toe te trekken' bij gebrek aan inhoudelijke argumenten... jammer.. hier heb je een hele mooie kans gemist om niet vreselijk dom uit de spreekwoordelijke hoek te komen.

Marky... hiermee ben je volledig op je spreekwoordelijke 'plaat' gegaan...
Dit is geen argument, geen statement, geen... tsja.. geen niks eigenlijk.. een wanhopige poging om inhoudsloos een gesprek 'naar je toe te trekken' bij gebrek aan inhoudelijke argumenten... jammer.. hier heb je een hele mooie kans gemist om niet vreselijk dom uit de spreekwoordelijke hoek te komen.

Ik heb je uit je zetel zie ik. Socrates die direct een negatieve constatering op een persoontje afvuurt, dat hadden we nog niet gezien. In zekere zin ontkrachting van z'n eigen onderschrift, hoewel hij boft dat ik niet ontvankelijk ben voor belediging.

Ik doorbreek hier een taboe door concreet te zeggen wat er omgaat in de diepste gevoelens van besneden mannen. Die zich, op wat voor manier dan ook, altijd weer weten te wapenen met een argument om voor hun verminkte lul een volwaardig aanzien te werven.

Ik heb je uit je zetel zie ik. Socrates die direct een negatieve constatering op een persoontje afvuurt, dat hadden we nog niet gezien. In zekere zin ontkrachting van z'n eigen onderschrift, hoewel hij boft dat ik niet ontvankelijk ben voor belediging.

Ik doorbreek hier een taboe door concreet te zeggen wat er omgaat in de diepste gevoelens van besneden mannen. Die zich, op wat voor manier dan ook, altijd weer weten te wapenen met een argument om voor hun verminkte lul een volwaardig aanzien te werven.

verminkt ??? mooi wil je zeggen en sexy:D

Uit m'n zetel Marky? nee hoor.. daar is toch wat meer voor nodig dan wat onsamenhangende 'constateringen' en wat loose kreten die alléén waarheid zijn in de gedachten van de meest fantasierijke geesten onder ons...

verder heeft mijn onderschrift hier niks mee te maken en zie niet in waar deze ontkracht wordt.. verder moet je erg 'kleinzeerig' zijn om beledigd te raken door mijn post.. sterker nog.. op internet laten beledigen is uberhaupt voor de simpele zielen onder ons.. daar had ik je al in eerste plaats niet tot gerekend.

verder doorbreek je hier net zo veel taboes als Wilders de oplossingen heeft voor de hedendaagse problematiek..
Het enige waar ik je op heb 'aangesproken' is dat jouw zogenaamde constatering betreft mannen met een besneden piemol..

je 'argument' is nergens op gebaseerd en klinkt als een noodkreet om het gebrek aan gefundamenteerde beredenering te camoufleren..
Als je denkt dat je coïtusuele aanzien te maken heeft met een voorhuidje meer of voorhuidje minder dan constateer ik op mijn beurt dat je erg weinig aanzien zal genieten als je denkt dat dat het verschil maakt...

Ik zou hier kunnen vertellen dat ik met trots elke avond mijn speeltje tevoorschijn haal en zo de verlangens van mijn vriendin realiseer maar dan zou ik op een heel simpele niveau gaan discusseren en dat doe ik dan maar niet...

het enige wat ik jou heb verteld is dat je 'constatering' als een (besneden) lul op een drumstel slaat maar als jezelf onzeker voelt en op zo een manier jezelf wilt motiveren op toch enigszins trots te zijn op het vertonen van je geslachtsdeel aan het vrouwelijke geslacht.. hé.. wie ben ik om je tegen te spreken.

• Topic Starter Topic Starter
Laten we de discussie weer even ontopic brengen met de Van Dale:

ver·min·ken -minkte, h -minkt 1 ve lichaamsdeel beroven 2 beschadigen

Lijkt dus prima in orde om van verminking te spreken. Dit is dan ook de definitie die ik bij gebruik van het woord in gedachten had.

Laten we de discussie weer even ontopic brengen met de Van Dale:

ver·min·ken -minkte, h -minkt 1 ve lichaamsdeel beroven 2 beschadigen

Lijkt dus prima in orde om van verminking te spreken. Dit is dan ook de definitie die ik bij gebruik van het woord in gedachten had.

Ok.. je hebt me overtuigd... zo had ik het nog niet gezien.. de Van Dale.. smart thinking..

Laten we ook meteen de tattoos verbieden, piercings, oorbellen etc..etc..

BuilderB for president!

Ok.. je hebt me overtuigd... zo had ik het nog niet gezien.. de Van Dale.. smart thinking..

Laten we ook meteen de tattoos verbieden, piercings, oorbellen etc..etc..

BuilderB for president!

Hola, je stelde zelf de vraag over het wel of niet van verminking bij de besnijdenis. Het 'beroven' in de betekenis van het woord is daarbij mede tekenend. Het kind in kwestie kan nooit bezwaar aantekenen en weigeren op die leeftijd. Wederrechtelijke toeeigening van de voorhuid zeg maar.

Het gaat me, nogmaals, niet om het algeheel verbieden van besnijding, ook niet op religieuze grond. Waar het me om gaat is dat het niet op minderjarigen wordt uitgevoerd. Medische gronden en meerderjarige beslissingen staan daar volledig buiten. Wel vind ik dat, als iemand zich op latere leeftijd wil laten besnijden zonder medische grond, volledig voor de kosten op moet draaien.

Als het zou gaan om het verbieden van tattoeages die op een kinderlijf worden aangebracht vanwege een religieuze/wereldbeschouwelijke visie dan ben ik daar ook zeker voor. Wat mensen doen als ze eenmaal op eigen benen staan, moeten ze zelf weten. Zelfbeschikkingsrecht enzo...

Besnijden van vrouwen moeten ze verbieden, da's gewoon pure verminking. Voor jongens kan het weinig of geen kwaad. Hoewel ik het nut er niet van inzie als het uit geloofsoverweging is. Zelf ben ik besneden omwille van medische redenen, no complaints here.

Besnijden van vrouwen moeten ze verbieden, da's gewoon pure verminking. Voor jongens kan het weinig of geen kwaad. Hoewel ik het nut er niet van inzie als het uit geloofsoverweging is. Zelf ben ik besneden omwille van medische redenen, no complaints here.

Er zijn dus, als men het artikel in de openingspost heeft gelezen, vergelijkbare vormen van besnijding bij vrouwen. Maar die zijn wel verboden. Dat het geen of weinig kwaad kan is dus maar de vraag. (again: read article)

Buiten het feit dat jongens er niet voor gekozen hebben en dat je daar over 'valt' snap ik niet waarom de besnijdenis van een jongen/man onder de noemer verminking valt

Hola, je stelde zelf de vraag over het wel of niet van verminking bij de besnijdenis. Het 'beroven' in de betekenis van het woord is daarbij mede tekenend. Het kind in kwestie kan nooit bezwaar aantekenen en weigeren op die leeftijd. Wederrechtelijke toeeigening van de voorhuid zeg maar.

Het gaat me, nogmaals, niet om het algeheel verbieden van besnijding, ook niet op religieuze grond. Waar het me om gaat is dat het niet op minderjarigen wordt uitgevoerd. Medische gronden en meerderjarige beslissingen staan daar volledig buiten. Wel vind ik dat, als iemand zich op latere leeftijd wil laten besnijden zonder medische grond, volledig voor de kosten op moet draaien.

Als het zou gaan om het verbieden van tattoeages die op een kinderlijf worden aangebracht vanwege een religieuze/wereldbeschouwelijke visie dan ben ik daar ook zeker voor. Wat mensen doen als ze eenmaal op eigen benen staan, moeten ze zelf weten. Zelfbeschikkingsrecht enzo...

Ik heb mijn mening nooit gegeven over het feit dat kinderen er niet voor kunnen kiezen.. tenminste.. niet uitgesproken.. zoals ik al heb aangegeven (meerdere malen) maakt dat me niet zoveel uit.. sterker nog.. houd ik me niet eens mee bezig.. dat je daar wel tegen bent kan ik ook begrijpen en dat vind ik legitiem.. maaaaar zoals ik al zei ging het mij daar niet om.. helaas lijkt het erop dat mijn vraag steeds moedwillig wordt ontwijkt om standpunten te versterken waar ik eigenlijk niet eens echt heb beargumenteerd...

Mijn vraag was: Wat is de verminking aan een besnijdenis?

Heel simpel, niet meer en niet minder dan dat.. dan snap je natuurlijk wel dat zo een vertaling uit de van dalen nergens op slaat..

verder is vrijwillig besnijden op latere leeftijd ook VOLLEDIG voor eigen rekening.. zelfs voor kleine kinderen moet je zelf alles vergoeden (dit laatste weet ik niet zeker maar naar mijn weten wel)

Verder was dat voorbeeld van de tattoo en piercings een antwoord op je 'van dalen' post.. maar dat had je natuurlijk al door.

EDIT: Verder kunnen jullie vandaag de pot op met jullie gelul over besneden en onbesneden piemols :D ga lekker pitten.. want besneden of niet.. morgen moeten de knaken weer verdient worden..

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn mening nooit gegeven over het feit dat kinderen er niet voor kunnen kiezen.. tenminste.. niet uitgesproken.. zoals ik al heb aangegeven (meerdere malen) maakt dat me niet zoveel uit.. sterker nog.. houd ik me niet eens mee bezig.. dat je daar wel tegen bent kan ik ook begrijpen en dat vind ik legitiem.. maaaaar zoals ik al zei ging het mij daar niet om.. helaas lijkt het erop dat mijn vraag steeds moedwillig wordt ontwijkt om standpunten te versterken waar ik eigenlijk niet eens echt heb beargumenteerd...

Het feit dat kinderen er niet zelf voor kunnen kiezen lijkt me van essentieel belang in deze discussie. Het is zelfs één van de belangrijkste redenen voor mij om het topic te openen. Wat meerderjarigen doen met hun lijf zal me 'aan de reet roesten'.

Mijn vraag was: Wat is de verminking aan een besnijdenis?

Het beroven van de voorhuid. Zie Van Dale post. Lichamelijke integriteit wordt geschaad.

Heel simpel, niet meer en niet minder dan dat.. dan snap je natuurlijk wel dat zo een vertaling uit de van dalen nergens op slaat..

Niet van toepassing? We hebben het over verminking, dan is het wel makkelijk om te weten wat het woord betekent.

verder is vrijwillig besnijden op latere leeftijd ook VOLLEDIG voor eigen rekening.. zelfs voor kleine kinderen moet je zelf alles vergoeden (dit laatste weet ik niet zeker maar naar mijn weten wel)

Mooi. En terecht.

Verder was dat voorbeeld van de tattoo en piercings een antwoord op je 'van dalen' post.. maar dat had je natuurlijk al door.

Nee dat had ik niet door. Ik vind het ook een vreemde argumentering. Het gaat om verminking van minderjarigen buiten hun goedkeuring om. Als het om tattoeages zou gaan, neem ik precies hetzelfde standpunt in.

Terug
Naar boven