Het is een nutteloze ingreep, die besnijdenis. En het zonder meer weghalen van de blinde darm zie ik ook als een verminking ja. En wederom: als religieuze fanatici bij hun kinderen de blinde darm per sé weg wil hebben, gaan de wenkbrauwen omhoog. Gaat ze niet lukken.
Daar dienen medische gronden voor te zijn. Het is toch te gek dat de fascinaties van de zandbakreligies met de geslachtsdelen op zo'n manier gedoogd wordt? (is een andere reden) En dat daarbij meisjes en jongens over twee verschillende kammen worden geschoren? Het is een ingreep die met name risico's heeft. De positieve effecten zijn nihil.
Vergelijkbare ingrepen bij vrouwen zijn wel verboden. Moeten we die dan ook vrijgeven?
BuiderB.. weet je wel het verschil tussen een vrouwenbesnijdenis en een mannenbesnijdenis? je kan die twee simpelweg niet vergelijken..
Mijn vraag was dus dat we hier in geen geval van een VERMINKING kunnen spreken.. Al die ander zaken ten spijt maar die voegen niet zoveel toe aan het feit dat het absoluut geen verminking is..
Ik heb de blinde darm aangehaald aangezien dat ook een 'gedeelte van je lichaam' is die totaal geen nut heeft en wij iig heel makkelijk onder kunnen leven zonder dat er verdere beperkingen zijn.. net zoals je voorhuid.. Het gaat hier ook niet om zandbakreligies alléén.. in de verenigde staten is dit ook een normale ingreep bij kleine kinderen...
Wat mij betreft heb ik zoals ik al eerder zei geen problemen met het besnijden van kleine kinderen.. tenminste.. is niet een punt waar ik wakker van lig.. de besnijdenis opzich heeft voor mij een positief aspect.. daar kunnen de meningen ook verdeelt over zijn en ga ook niemand hier proberen te 'overtuigen' of wat mij betreft staat ook niet echt ter discussie wat er nou 'beter' is... het gaat er mij om dat mensen het hier over verminking hebben en er negatief tegenover staat zonder echte gegronde redenen.. daar ging het mij meer om.. zoals ik overigens duidelijk had aangegeven.

mooi wil je zeggen en sexy