Fitness Seller

Bestaat er zoiets als een ideaal vetpercentage voordat je aan een kuur begint?

Robbo

Cool Novice
Waardering
0
Ik train al ongeveer 6 jaar 4 a 5 keer per week en let serieus op mijn voeding.

Ik ben 1.90 meter en weeg nu ongeveer 100 kg en heb ongeveer 15% vet.

Ik heb niet echt een droge lichaamsbouw, ook niet vet maar eerder massief.

Ik heb begrepen dat het nogal eens voorkomt dat je tijdens kuren vocht vasthoudt en vet opslaat.

Het liefst zou ik rond de 8% a 10% willen zitten met hetzelfde gewicht.

Als ik teveel cardio heb ik het gevoel dat ik te slap, te licht en minder groot word. Maar ik wil ook geen monster worden. Gewoon ergens er tussen in.

Wat kan ik in mijn geval het beste doen? Beperking koolhydraat-inname opschroeven eiwit-inname? Welke "mildere" middelen zou ik eventueel het beste kunnen gebruiken?

Of moet ik eerst zwaar en massief worden en later droogtrainen?

Kan iemand mij op het goede spoor zetten a.u.b.?

Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]

als je niet echt voor pure massa gaat moet je zeker niet gaan kuren, met goede voeding en goede training bereik je dan zeker wel je doel.

denk dat het alleen belangrijk is dat je zelf vind dat je nog een paar % vet kunt hebben!... aangezien als je goed wil bulken je ook altijd wel iets vet bijkomt...

grt eddy

ik zou eerst eens kijken of je niet wat aan je dieët kan sleutelen zodat je vet% naar beneden gaat. kijk eens in de voeding sectie, hier staan aardig wat topics over cutten.

een goed dieët en misschien soms een beetje cardio doen wonderen, ook zonder AAS.

• Topic Starter Topic Starter
Op zich zou ik wel iets meer spierdefinitie willen hebben. Volgens mij moet ik dan eerst droger worden. Ben bang dat ik dan teveel spiermassa ga verliezen; dat is ook weer niet de bedoeling.

Ik kom gemakkelijk in massa aan maar het lijkt er wel op dat ik nooit goed droog kan worden...Zal allemaal ook wel genetisch bepaald zijn!!??

Is het wel mogelijk om spiermassa te behouden terwijl je ook droger wordt..? Zoja hoe?

Opzich heb ik redelijk goede spiermassa op schouders armen borst rug en benen; krijg alleen die buik niet helemaal droog. Ben dus bang wanneer ik callorie-inname beperk die spiermassa ook verdwijnt!!

Dus eigenlijk wil ik kort samengevat droger worden maar ook spiermassa behouden.

Weet iemand nog een goed adres van een professioneel iemand die mensen begeleidt met het maken van voedingsschema's. Hoor het graag.

Bedankt voor reacties!!

Laatst bewerkt:
Denk dat je dan inderdaad lang kan zoeken en als je dan tog aan het zoeken bent doe dit dan eens door middel van de Search-knop en leer je eigen voedingsschema in elkaar te zetten;)

Robbo zei:
Ik kom gemakkelijk in massa aan maar het lijkt er wel op dat ik nooit goed droog kan worden...Zal allemaal ook wel genetisch bepaald zijn!!??

Opzich heb ik redelijk goede spiermassa op schouders armen borst rug en benen; krijg alleen die buik niet helemaal droog. Ben dus bang wanneer ik callorie-inname beperk die spiermassa ook verdwijnt!!

.
Bedankt voor reacties!!

Ik zat voor m,n kuur in hetzelfde schuitje.
97 kilo 16% vet
Makkelijk massa aanzetten, niet echt vet zijn ,maar toch nooit helemaal droog.

2 kuren verder ben ik nu 111 kilo, met nog steeds 16% vet.
En het ziet er wat indrukwekkender uit allemaal, maar ik wil ook meer defenitie.

Ben bang dat het voor mensen met onze genen moeilijk wordt.

Ik zou zeggen: pak gewoon die kuur, en als je echt droog wil worden zal je toch superstreng moeten cutten.

Groet.

Als je gaat bulken met een hoog vet% en je wilt graag droger zijn dan geeft het je (nou mij in ieder geval) mentale problemen. Plus dat het terugcutten naar het gewenste vet% veel te lang gaat duren. Je schijnt wel spier te kunnen winnen en tegelijkertijd vet te kunnen verliezen tijdens een kuur, maar ik vermoed dat het dan nog steeds efficienter is om 1 ding tegelijkertijd te doen.

In jouw geval: eerst terugcutten naar een voor jou acceptabel vet% (10 misschien 12% ) voordat je weer gaat bulken. (en daarna weer cutten naar je doel%)

Terug
Naar boven