Fitness Seller

Bestaat er zoiets als een ideaal vetpercentage voordat je aan een kuur begint?

Robbo

Cool Novice
Waardering
0
Ik train al ongeveer 6 jaar 4 a 5 keer per week en let serieus op mijn voeding.

Ik ben 1.90 meter en weeg nu ongeveer 100 kg en heb ongeveer 15% vet.

Ik heb niet echt een droge lichaamsbouw, ook niet vet maar eerder massief.

Ik heb begrepen dat het nogal eens voorkomt dat je tijdens kuren vocht vasthoudt en vet opslaat.

Het liefst zou ik rond de 8% a 10% willen zitten met hetzelfde gewicht.

Als ik teveel cardio heb ik het gevoel dat ik te slap, te licht en minder groot word. Maar ik wil ook geen monster worden. Gewoon ergens er tussen in.

Wat kan ik in mijn geval het beste doen? Beperking koolhydraat-inname opschroeven eiwit-inname? Welke "mildere" middelen zou ik eventueel het beste kunnen gebruiken?

Of moet ik eerst zwaar en massief worden en later droogtrainen?

Kan iemand mij op het goede spoor zetten a.u.b.?

Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]

als je niet echt voor pure massa gaat moet je zeker niet gaan kuren, met goede voeding en goede training bereik je dan zeker wel je doel.

denk dat het alleen belangrijk is dat je zelf vind dat je nog een paar % vet kunt hebben!... aangezien als je goed wil bulken je ook altijd wel iets vet bijkomt...

grt eddy

ik zou eerst eens kijken of je niet wat aan je dieët kan sleutelen zodat je vet% naar beneden gaat. kijk eens in de voeding sectie, hier staan aardig wat topics over cutten.

een goed dieët en misschien soms een beetje cardio doen wonderen, ook zonder AAS.

• Topic Starter Topic Starter
Op zich zou ik wel iets meer spierdefinitie willen hebben. Volgens mij moet ik dan eerst droger worden. Ben bang dat ik dan teveel spiermassa ga verliezen; dat is ook weer niet de bedoeling.

Ik kom gemakkelijk in massa aan maar het lijkt er wel op dat ik nooit goed droog kan worden...Zal allemaal ook wel genetisch bepaald zijn!!??