XXL Nutrition

Beste eiwitdeals op dit moment

Kruidvat heeft weer 1+1 op hun eigenmerk whey

Die is vies en slechte kwaliteit
Wat is er mis met de kwaliteit? Volgens mij is de normale whey vergelijkbaar met standaard poeders als de impact whey van Myprotein die 2,5x zo duur is momenteel, en daarnaast hebben ze ook een isolate. De smaken zullen misschien niet geweldig zijn, maar voor minder dan €12,- per kg zeur ik er niet over.

Wat is er mis met de kwaliteit? Volgens mij is de normale whey vergelijkbaar met standaard poeders als de impact whey van Myprotein die 2,5x zo duur is momenteel, en daarnaast hebben ze ook een isolate. De smaken zullen misschien niet geweldig zijn, maar voor minder dan €12,- per kg zeur ik er niet over.
@BigGuy84 zie jij ook minuscule zwarte 'spikkeltjes' in die Kruidvat whey zitten na het shaken? :dunno:
(ik heb een doorzichtige shakebeker)

Super chemisch, vieze smaak man. Kan je beter net wat meer geld betalen voor beteren whey. In mijn ogen zijn Myprotein ook echt fucked.

Hoe goedkoper een product is, dan is het vaak ook minderen kwaliteit of gevuld met vulstoffen.

Myprotein is ook rommel 😂

@BigGuy84 zie jij ook minuscule zwarte 'spikkeltjes' in die Kruidvat whey zitten na het shaken? :dunno:
(ik heb een doorzichtige shakebeker)
Ik heb de whey nog niet binnen of gehad. In de vanille variant zou een beetje vanille moeten zitten, wat spikkeltjes zou kunnen verklaren.

In mijn ogen zijn Myprotein ook echt fucked

Zouden jullie me willen uitleggen waarom het fucked of rommel is volgens jullie?

Super chemisch, vieze smaak man. Kan je beter net wat meer geld betalen voor beteren whey. In mijn ogen zijn Myprotein ook echt fucked.

Hoe goedkoper een product is, dan is het vaak ook minderen kwaliteit of gevuld met vulstoffen.
Dit is echt bullshit.
Alle whey die hier in NL verkocht wordt is bijna vergelijkbaar. Ze zitten allemaal rond de bepaalde aantal percentage aan eiwit en moeten voldoen aan strenge eisen.
Als er echt rommel in zou zitten dan zouden ze ook niet goed gekeurt worden om te verkopen door de NVWA.

En uiteraard is er smaak verschil, ene lekkerder dan de ander maar dit komt voornamelijk door de zoetstoffen en smaakverbeteraars die ze gebruiken.

Of je nou whey van de Kruidvat, Action, Myprotein, XXL of andere merken gebruikt, maakt amper uit. Bij de grotere merken betaal je meer voor de naam, reclame, hogere winst marge, "mooie" sticker/verpakking etc.

Of je nou whey van de Kruidvat, Action, Myprotein, XXL of andere merken gebruikt, maakt amper uit.
Tussen de whey van de Kruidvat en die van de Action zit een behoorlijk verschil in suikers en vetten. Persoonlijk vind ik die van de Action wel erg hoog. Verder klopt het volgens mij wel wat je zegt.

Als er echt rommel in zou zitten dan zouden ze ook niet goed gekeurt worden om te verkopen door de NVWA.
Bij bepaalde goedgekeurde zoetstoffen moet je toch echt denken om hoeveel je binnen krijgt, en kan je jezelf volgens mij wel de vraag stellen in hoeverre het gezond is.

Naar mijn idee is het percentage wei eiwit acceptabel in de normale whey van Kruidvat, en zit er praktisch toevoeging in de whey isolate. Welke whey gebruik jij dan?

Laatst bewerkt:
Tussen de whey van de Kruidvat en die van de Action zit een behoorlijk verschil in suikers en vetten. Persoonlijk vind ik die van de Action wel erg hoog.

Bij bepaalde goedgekeurde zoetstoffen moet je toch echt denken om hoeveel je binnen krijgt, en kan je jezelf volgens mij
wel de vraag stellen in hoeverre het gezond is.

Naar mijn idee is het percentage wei eiwit acceptabel in de normale whey van Kruidvat, en zit er praktisch toevoeging in de whey isolate. Welke whey gebruik jij dan?
Ik gebruik eigenlijk geen whey poeder

Dit is echt bullshit.
Alle whey die hier in NL verkocht wordt is bijna vergelijkbaar. Ze zitten allemaal rond de bepaalde aantal percentage aan eiwit en moeten voldoen aan strenge eisen.
Denk je dat elke batch voor verkoop getest en gekeurd wordt? Door een derde partij zoals de NVWA?

Ik geloof dat het al heel wat is als supplementen bedrijven dat zelf laten doen, zeker elke batch.

Dit is echt bullshit.

En uiteraard is er smaak verschil, ene lekkerder dan de ander maar dit komt voornamelijk door de zoetstoffen en smaakverbeteraars die ze gebruiken.

Of je nou whey van de Kruidvat, Action, Myprotein, XXL of andere merken gebruikt, maakt amper uit. Bij de grotere merken betaal je meer voor de naam, reclame, hogere winst marge, "mooie" sticker/verpakking etc.
Zoals bij B&F een paar jaar terug?

De Lamborghini Revuelto van René moet toch ergens van worden betaald. ;)

Tussen de whey van de Kruidvat en die van de Action zit een behoorlijk verschil in suikers en vetten. Persoonlijk vind ik die van de Action wel erg hoog. Verder klopt het volgens mij wel wat je zegt.
Kruidvat 100% Pure Whey met Vanillesmaak
Per 100 gram
5.6 gram vet
5.9 gram suiker

Action Accelerate whey proteïnepoeder Vanille
Per 100 gram
5.4 gram vet
7.1 gram suiker

Verschil is erg minimaal, 1.2 gram suiker per 100g

Bij bepaalde goedgekeurde zoetstoffen moet je toch echt denken om hoeveel je binnen krijgt, en kan je jezelf volgens mij wel de vraag stellen in hoeverre het gezond is.
Meest gebruikte zoetstoffen zijn niet gevaarlijk als je er niet achterveel van drinkt. Je zult iets van 30x de aanbevolen hoeveelheid moeten consumeren wil je risico's oplopen. Je zult eerder dood gaan aan een overdosis vocht inname dan overdosis zoetstof (30 liter cola zero bijv).
Volgens mij had Frank den Blanken hier een mooi filmpje over gemaakt. Ook zijn er meerdere onderzoeken naar gedaan. Wel interessant om hier te verdiepen.

Terug
Naar boven