XXL Nutrition

Beste oefeningen schouders?

Anoniem1995

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
5
Ik train me full body uiteraard, train nu een jaartje (check pics). Maar mijn schouders + traps lopen gigantisch achter. Welke oefeningen kan ik het best doen voor deze 2 spiergroepen?

Voor schouders doe ik nu Military Press en DB Shoulder Press. Maar wil ook nog eentje doen voor de zijkant van de schouderpsieren maar ik neem aan dat de military press deze ook traint. Maar eentje specifiek ervoor. lateral raises ofzo?

Voor traps doe ik alleen Shrugs. Maar OF ik doe deze oefening niet goed genoeg, OF het duurt gewoon ****ing lang voordat je traps ontwikkeld zijn.

machine lateral raises.

Military press en db shoulder press pakken vooral de voorste schouderkoppen aan. Voor de zijkant kan je inderdaad side raises doen en voor de achterkant rear lateral raises.

Zwaar deadliften en shruggen zouden voldoende moeten zijn voor de traps.

Gewoon geduld hebben.

schouders:

zware presses (db/bb/staand/zittend)
db side laterals
bent-over laterals of face pulls

traps:

bb shrugs
ik prefereer hele zware shrugs ipv hele stricte, omdat dat bij mij het beste werkt - maar zal voor anderen misschien anders zijn

Natuurlijk D. side raises (mits goed uitgevoed). Wil je een killer oefening doen voor front/side delt dan : Gironda raises. Check utube.

Dumbbell Upright Row voor de zijkant.

De militaire press vind ik zéér effectief.

Zware overhead + laterals.

Ik train me full body uiteraard, train nu een jaartje (check pics). Maar mijn schouders + traps lopen gigantisch achter. Welke oefeningen kan ik het best doen voor deze 2 spiergroepen?

Voor schouders doe ik nu Military Press en DB Shoulder Press. Maar wil ook nog eentje doen voor de zijkant van de schouderpsieren maar ik neem aan dat de military press deze ook traint. Maar eentje specifiek ervoor. lateral raises ofzo?

Voor traps doe ik alleen Shrugs. Maar OF ik doe deze oefening niet goed genoeg, OF het duurt gewoon ****ing lang voordat je traps ontwikkeld zijn.

Ik heb de pics bekeken, maar ik vind het achterlopen van de schouders wel meevallen.
Traps duurt idd wat langer voor je echt massa daar op krijgt.
Ik denk dat je wel iets meer zou kunnen eten, dan zal je zien dat je veel massa krijgt. En zorg goed voor je eiwitten.
Hoe ziet de rest van jouw schema er uit ? Wel leuk om allerlei oefeningen voor 1 spiergroep te geven, maar als de rest niet helemaal klopt,..... of misschien klopt de rest wel en ga je straks weer teveel schouders krijgen.
Dan gaat de borst in verhouding weer achterlopen.

iig succes, pics zagen er prima uit verder (vind ik) verhoudingen zijn goed.

Terug
Naar boven