XXL Nutrition

Teveel oefeningen schouders?

Teveel oefeningen schouders?

  • Ja

    Stemmen: 14 87,5%
  • Nee

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal stemmers
    16

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wellicht een idee om jouw hele week qua trainingen te posten, oefeningen en volume. Het aantal dagen dat je traint, en kan trainen.
 
Wellicht een idee om jouw hele week qua trainingen te posten, oefeningen en volume. Het aantal dagen dat je traint, en kan trainen.
maandag, borst/triceps
Incline bench press 5x5
Flat bench press 4x8-12
Decline bench press 4x8-12
Cable crossover 4x8-15
Close grip Bench press 4x8-12
Skullcrushers 4x8-12

Dinsdag rug/biceps
Rackpulls 4x8-12
T-bar row 4x8-12
Pull ups 4x8-12
Lat pulldown 4x8-12
Cable row 4x8-12
Bent over row 4x8-12
Preacher curl 4x8-12
Hammer curl 4x8-12

Woensdag benen

Squat 4x8-12
Leg press 4x8-12
Leg curl (quads) 4x8-15
Leg Curl (hamstrings) 4x8-15
Lunges 4x8-12 per been

Donderdag schouders (zie hier boven)

vrijdag Bicep/triceps
Skullcrushers Incline
Dumbell seated overhead extension
Tricep cable pulldown
dumbell skullcrushers flat
3 bicep oefeningen


Zaterdag rust

zondag soms benen nog een keer

schema kan verschillen met andere oefeningen dit is even een voorbeeld
 
Wat is je trainingservaring? ( hoe lang, welke schema's ,...). Als eerste schema lijkt dit mij veel te veel rommel.
 
Wat is je trainingservaring? ( hoe lang, welke schema's ,...). Als eerste schema lijkt dit mij veel te veel rommel.
Ik train al 3-4 jaar en heb toch aardige progressies gemaakt als natural, dus vraag mij even af wat er rommel is?
 
Bij mij doet de Bench / Ohp / Db-row en Upright row genoeg op de schouders.
Mijns inziens is de upright row een superbouwer (mits je hem blessurevrij kunt doen natuurlijk).

Idd zoals eerder benoemt: veel te veel overlap.

Waarom borst / tri dan rug / bi dan benen en dan schouders.

Beter (mijns inziens, nogmaals) bijv.
- borst / tri
- rust
- benen
- rust
- rug / bi
- repeat

Dus PLP

Schouders schrappen, die komen voldoende aan bod
 
Bij mij doet de Bench / Ohp / Db-row en Upright row genoeg op de schouders.
Mijns inziens is de upright row een superbouwer (mits je hem blessurevrij kunt doen natuurlijk).

Idd zoals eerder benoemt: veel te veel overlap.

Waarom borst / tri dan rug / bi dan benen en dan schouders.

Beter (mijns inziens, nogmaals) bijv.
- borst / tri
- rust
- benen
- rust
- rug / bi
- repeat

Dus PLP

Schouders schrappen, die komen voldoende aan bod
ik ben eerlijk gezegt niet zo een voorstander van schouders schrappen, het schema van je krijg je ook vaak weekend dagen dus dat werkt sowieso al niet heel fijn. Verder snap ik niet zo goed wat er mis is met me schema verder alles krijgt genoeg rust, alleen op me
Schouderdag was even een vraag qua oefeningen wat ik zelf ook wel een beetje in kon vullen, verder werkt me schema goed voor mij en zie ik niet echt wat er mis
Mee is.
 
ik ben eerlijk gezegt niet zo een voorstander van schouders schrappen, het schema van je krijg je ook vaak weekend dagen dus dat werkt sowieso al niet heel fijn. Verder snap ik niet zo goed wat er mis is met me schema verder alles krijgt genoeg rust, alleen op me
Schouderdag was even een vraag qua oefeningen wat ik zelf ook wel een beetje in kon vullen, verder werkt me schema goed voor mij en zie ik niet echt wat er mis
Mee is.

Okay, maar waarom vraag je dan om advies ?
 
Mijn schouders bleven ook achter. Heb toen mijn schema omgegooid. Doe nu 6-7 oefeningen voor m'n schouders. En voor mij werkt het!
Moet er wel bijzeggen dat ik veel supersets doe.
Start met OHP/Dumbell Presses/Reverse Easy-BarPress - Superset Front Raises/Side Raises - Face-Pull/Upright Row met Dumbells/Bent Over Seated Raises - Als laatste met een powerband een oefening die ik ooit gekregen heb voor m'n ontstoken slijmbeurs. Je pakt de handvaten van de Powerband beet alsof je ze een hand geeft, en trekt dan een enkele hand naar beneden en achter, daarmee pak je de achterkant. Die doe ik met supersets samen met rotator-cuff oefeningen die ik ook weer afwissel.
(De oefeningen gescheiden met een slash/ wissel ik per trainingsbeurt af)
 
Toch maar even "bumpen" (ik kon het niet laten Sanca;)
Om het helemaal AF te maken zou TS eigenlijk borst moeten trainen zoals ik elders al heb beschreven, van die "hapsnurken" die bankdrukken vlak doen, gevolgd door dumbell press vlakke bank, bankdrukken incline, gevolgd door flyes, daarna huuuuupppp direct doorrrr naar de pec deck of flye machine, gevolgd door schuindrukken op de Smith machine en om het af te toppen cable crossovers. Doe DIT en daarna die schouderroutine zoals je 'm in de eerste post beschreef en dan wil ik je met een jaar of wat terug zien.
 
Toch maar even "bumpen" (ik kon het niet laten Sanca;)
Om het helemaal AF te maken zou TS eigenlijk borst moeten trainen zoals ik elders al heb beschreven, van die "hapsnurken" die bankdrukken vlak doen, gevolgd door dumbell press vlakke bank, bankdrukken incline, gevolgd door flyes, daarna huuuuupppp direct doorrrr naar de pec deck of flye machine, gevolgd door schuindrukken op de Smith machine en om het af te toppen cable crossovers. Doe DIT en daarna die schouderroutine zoals je 'm in de eerste post beschreef en dan wil ik je met een jaar of wat terug zien.
Wat is dit voor flauwekul.
 
Dit is iets wat ik 3x per week terug zie Johan. Ik kom de gym binnen en dan zijn bepaalde gasten met borst bezig. Als ik na een uur kort en krachtig trainen wegga dan zijn diezelfde gasten NOG met borst bezig. Dat is geen flauwekul Johan, dat is de realiteit.
 
Dit is iets wat ik 3x per week terug zie Johan. Ik kom de gym binnen en dan zijn bepaalde gasten met borst bezig. Als ik na een uur kort en krachtig trainen wegga dan zijn diezelfde gasten NOG met borst bezig. Dat is geen flauwekul Johan, dat is de realiteit.
Ik dacht dat jij dergelijk advies gaf, daarom reageerde ik zoals ik deed. Kom anders langs in studio Veronica, dan krijg je een boxershort cadeau van Wilfred.
 
Dergelijk of degelijk, het is maar 1 letter verschil maar het maakt wel degelijk wat uit. Boxershort of boxershot?
 
Toch maar even "bumpen" (ik kon het niet laten Sanca;)
Om het helemaal AF te maken zou TS eigenlijk borst moeten trainen zoals ik elders al heb beschreven, van die "hapsnurken" die bankdrukken vlak doen, gevolgd door dumbell press vlakke bank, bankdrukken incline, gevolgd door flyes, daarna huuuuupppp direct doorrrr naar de pec deck of flye machine, gevolgd door schuindrukken op de Smith machine en om het af te toppen cable crossovers. Doe DIT en daarna die schouderroutine zoals je 'm in de eerste post beschreef en dan wil ik je met een jaar of wat terug zien.
Mmh thanks, zal dit eens proberen. Kan ik hierna ook nog military press, front raises doen? Of belast ik de rug dan teveel?
 
Military press stond er al tussen in het rijtje in de eerste post.
 
Military press stond er al tussen in het rijtje in de eerste post.
Ah dacht dat dit alleen voor een losse borstdag gold, wil ze namelijk wel minimaal twee keer per week pakken en niet 1 zoals TS, dat is te weinig!
 
Volgens TS moet dit allemaal makkelijk kunnen. Je bent met het totale pakket borst en schouders wel zo'n twee uur zoet in de gym maar dat is veelal het beeld wat ik nu toch al om mij heen zie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven