MuscleMeat

Beste rug oefening

zware pulldowns en db rows

Ookal is de rom echt beperkt, ik voel m'n lats het meest bij Yates rows (wat nog niet wil zeggen dat dat daarom de beste oefening is, maar ik voel ze iig het hardst)

chins

Als ik er eentje mag kiezen dan is het de deadlift want daar pak je de hele rug mee.

pull u'ps behind the neck, deadlift,...

Hangt ervan af wat je bedoelt. Voor kracht in je rug en dikte op je rug is deadlift het belangrijkst, gevolgd door de barbell en db rows.

Voor de wijdte en lats afgezonderd vind ik pull-ups het best.

Doe mij maar Chins.

1 deadlift
(2 T-bar rows, 3 single arm cable rows..)

• Topic Starter Topic Starter

Zelf vind ik Chins ook het lekkerst maar het is mij verteld dat chins meer voor de biceps zijn en dat het meer voor je rug is als je hem zo breed mogelijk pakt.. Ik merk dan ook dat ik het optrekken langer volhoud.. of is dat gewoon weer 1 van de vele fabeltjes?

Laatst bewerkt:
Zelf vind ik Chins ook het lekkerst maar het is mij verteld dat chins meer voor de biceps zijn en dat het meer voor je rug is als je hem zo breed mogelijk pakt.. Ik merk dan ook dat ik het optrekken langer volhoud.. of is dat gewoon weer 1 van de vele fabeltjes?
even voor de duidelijk chins zijn toch "overhand grip"? en pull ups underhand?

^Juist andersom lijkt me.
Chin up:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Pull up:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

als je hem echt breed pakt verklein je ook de rom op je lats en dat is juist wat je niet wilt over het algemeen.

Underhand chins + Barbell Bent Over Row + zware conventional deadlifts..Mijn favorieten.

Laatst bewerkt:
optrekken en deadlift

3404485575_d82220e87e_o.jpg

Terug
Naar boven