MuscleMeat

Beste rug oefening

Pendlay rows doen het ook goed ja:)

even voor de duidelijk chins zijn toch "overhand grip"? en pull ups underhand?

Een aantal jaren terug heeft iemand in een trainingsartikel voor de duidelijkheid van het artikel een onderscheid gemaakt tussen chins/pull up en dat is een eigen leven gaan leiden, maar chins en pull up zijn twee benamingen voor dezelfde oefening. Een overhandse beweging waarbij je jezelf omhoogbreng richting kin (chin).

Andere bewegingen worden aangegeven mbv een uitgebreidere omschrijving, zoals reverse grip (onderhands) en behind the neck (achter).

Een aantal jaren terug heeft iemand in een trainingsartikel voor de duidelijkheid van het artikel een onderscheid gemaakt tussen chins/pull up en dat is een eigen leven gaan leiden, maar chins en pull up zijn twee benamingen voor dezelfde oefening. Een overhandse beweging waarbij je jezelf omhoogbreng richting kin (chin).

Andere bewegingen worden aangegeven mbv een uitgebreidere omschrijving, zoals reverse grip (onderhands) en behind the neck (achter).
ok, volgens exrx is er een heel klein verschil namelijk:
chin ups:
Pull body up until chin is above bar
WTChinUp.gif

pull ups:
Pull body up until neck reaches height of hands
WTPullUpDB.gif

:rolleyes:

Pullups... wide grip, close grip, underhand/overhand, parallel grip... het maakt allemaal niet uit. Pulls zijn de best rug oefeningen die er zijn. Zeker als het gaat om het bepalen van de wijdte van de rug

Barbell Row enz. Zijn ook zeker een must, die bepalen je dikte in meerdere mate dan dat pullups dat doen.

Pullups... wide grip, close grip, underhand/overhand, parallel grip... het maakt allemaal niet uit. Pulls zijn de best rug oefeningen die er zijn. Zeker als het gaat om het bepalen van de wijdte van de rug

Barbell Row enz. Zijn ook zeker een must, die bepalen je dikte in meerdere mate dan dat pullups dat doen.

een barbell row is ook een must voor breedte, sterker nog effectiever voor mij wat dat betreft dan pulls.

als je een keuze maakt tussen de 2 voor algehele rug ontwikkeling zowel breedte als dikte is de row gewoon king.

not again:(

deadlift of rack pulls :thumbs:

ok, volgens exrx is er een heel klein verschil namelijk:
chin ups:
Pull body up until chin is above bar
WTChinUp.gif

pull ups:
Pull body up until neck reaches height of hands
WTPullUpDB.gif

:rolleyes:

Geeft direct aan waar het probleem zit als iedereen overal andere namen aan gaat geven, met pull up wordt hier op het forum namelijk meestal reverse grip chins bedoeld.

Chins/pull up, gewoon dezelfde oefening. Doe j'm met een onderhandse greep dan wordt het reverse grip chin of RG pull up.

Doe j'm naar je nek dan wordt het behind the neck pull up omdat BTN chins niet kan (chin = kin).

T-bar roeien
Deadlift
Voorovergebogen roeien
Breed optrekken.

barbell row + chin ups brede en smalle grip en lat pulldown

Voor heel je rug te laten groeien zonder bijkomende oefeningen.
Dan ga ik voor de yates row / +-45% bb row.

Wat is het nut van deadlifts? Die pakken toch alleen de onderrug aan? Of dient een stevige onderrug voor zwaar te kunnen squatten?

Wat is het nut van deadlifts? Die pakken toch alleen de onderrug aan? Of dient een stevige onderrug voor zwaar te kunnen squatten?
je traint toch je hele lichaam? dus daar hoort onderrug dan ook bij.
ik voel zelf vooral me onderrug, benen en onderarmen/grip tijdens het deadliften, nooit echt me bovenrug of lats zoals sommige mensen hier zeggen, maar die zal je er ook wel mee aanspreken.

Nu er toch een bump was: Is er verschil tussen bent-over row en pendlay rows, of zijn dit gewoon verschillende benamingen?

Nu er toch een bump was: Is er verschil tussen bent-over row en pendlay rows, of zijn dit gewoon verschillende benamingen?

Pendlay row is elke herhaling van de grond,k en een holle rug geloof ik.
http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/

Nvm:
Difference with the Barbell Row. So what’s the difference between the Barbell Row & Glenn Pendlay’s variation the Pendlay Row?
  • Powerful contraction of the upper-back when pulling the weight up.
  • High bar speed because of the upper-back arching.
, For more free tips, click here to get StrongLifts.com delivered by email (or RSS)

Pendlay row is elke herhaling van de grond,k en een holle rug geloof ik.
http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/

Nvm:
Difference with the Barbell Row. So what’s the difference between the Barbell Row & Glenn Pendlay’s variation the Pendlay Row?
  • Powerful contraction of the upper-back when pulling the weight up.
  • High bar speed because of the upper-back arching.
, For more free tips, click here to get StrongLifts.com delivered by email (or RSS)

Top bedankt!

• Topic Starter Topic Starter
Nog meer tips? Rug groot maken is mooi.. Maar rug sterk maken is het belangrijkst

Terug
Naar boven