Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Fantastisch. Dus als ik dit moet geloven (en het komt verdomd geloofwaardig over) dan is mijn clean eetschema dus ongezond. Brinta in de ochtend, rijst/brood/pasta als lunch/avondeten....
Dat is een beetje overdreven denk ik. Meest interessant aan deze docu is dat het goed laat zien dat het dogma 'verzadigde vetten zijn inherent slecht' eigenlijk alleen gebaseerd is op bepaalde hypotheses. Die zijn nooit echt bewezen (volgens een recente meta-analyse is het zelfs onzin), maar toch zijn er bepaalde groepen die dit uit eigenbelang blijven verkondigen.
Dat oermensen veel minder koolhydraten aten en tegenwoordig koolhydraten het merendeel vormen van het dieet betekent natuurlijk niet dat koolhydraten daarom ook slecht zijn. Ook al komen er tegenwoordig meer hartziekten voor. Correlatie =/= oorzaak. Er zijn wel studies te vinden die voordelen laten zien van high-fat diets t.o.v. high-CHO diets.
Fat, Sick and nearly death is ook een gave docu over juicing + raw food. (op hun site kun je ook veel groentesmoothie recepten e.d krijgen mocht je ook willen rebooten)