XXL Nutrition

Beste whey shake? (In verhouding)

Ik vind de smart protein van b&f ontzettend lekker. lekkerder dan hun whey perfection (beetje chemisch van smaak) of hun casein. Kunnen jullie mijn een merk aanbevelen die nog lekkerder smaakt en perhaps beter is? Gewoon om een keerte proberen. verder blijf ik trouw aan 'b&f smart protein' ik drink nu geen andere prot shake.

Ik vind de smart protein van b&f ontzettend lekker. lekkerder dan hun whey perfection (beetje chemisch van smaak) of hun casein. Kunnen jullie mijn een merk aanbevelen die nog lekkerder smaakt en perhaps beter is? Gewoon om een keerte proberen. verder blijf ik trouw aan 'b&f smart protein' ik drink nu geen andere prot shake.

In mijn beleving smaakt de micellar hetzelfde als de smart proteïn...
Ik vind dat er geen merk is met een betere smaak dan de shakes van bodyenfit

ik neem nu sinds kort mutant whey, de prijs valt goed mee de smaak vind ik beter dan de huismerken, maar inderdaad iets minder eiwitten per 100 gram, ik denk dat dit puur persoonlijke keuze is

In vergelijking met een isolaat vind ik een concentraat minder voor de hand liggend in een (strenge) cut. Kun je wel zeggen ah het verschil is klein, maar als je overal zo over denkt (bijv. verschil halfvolle/magere melk etc.) dan wordt het verschil natuurlijk groter.

Het verschil in hoeveelheid die je kan nemen wordt groter, omdat je binnen de door je strenge cut gestelde calorieen wilt blijven. Maar dat kan je theoretisch met elk product. Het wordt alleen vaak als prettig ervaren als je meer volume tot je kan nemen.

Tevens is naast het amerikaanse onderzoek deze ook al eens aangedragen in de topics over het eiwitgehalte: http://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/777/Er+zit+minder+eiwit+in+je+eiwitpoeders+dan+je+denkt

Bottomline is dat je zoveel goedkoper uit bent dat je dus toch meer eiwit voor je geld krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Bump: welke whey wordt er tegenwoordig veel gekocht hier? Ik nam ook eerst die van B&F, maar na de labtest die niet erg gunstig bleek ben ik overgeschakeld naar Nutritech. Ik vind deze prijs wel prijzig, zijn er goedkoperevarianten?

Raw Iron Sports Whey van Sportfood.nl. Goede smaak (niet chemisch), goede balans m.b.t. zoet, prima prijs en getest!

Bodylab, XXL, Bulkpowders, MyProtein, Sportfood of zelfs B&F kunnen allemaal prima. Je weet nu dat de eiwitgehaltes bij die producten kloppen.

Ik snap dat gehaat best wel op B&F, maar kwalitatief gezien, doen ze ongetwijfeld niet onder aan de anderen. Zodra ze dat zouden doen, is het bedrijf binnen no-time gesloten. Na zo'n blunder - die ze ook nog eens toegegeven hebben - moeten ze hun shit wel op orde hebben. De anderen hebben hier wat meer fanboys (zoals B&F dat vroeger had) die van alles een enorm drama maken. Ik erger me daar al zo lang aan, dat promotiegepost van iedereen. Wees gewoon eerlijk emt zijn allen en zeg dat supps commerciele onzin zijn en slechts een aanvulling.

Ik snap dat gehaat best wel op B&F, maar kwalitatief gezien, doen ze ongetwijfeld niet onder aan de anderen. Zodra ze dat zouden doen, is het bedrijf binnen no-time gesloten. Na zo'n blunder - die ze ook nog eens toegegeven hebben - moeten ze hun shit wel op orde hebben. De anderen hebben hier wat meer fanboys (zoals B&F dat vroeger had) die van alles een enorm drama maken. Ik erger me daar al zo lang aan, dat promotiegepost van iedereen. Wees gewoon eerlijk emt zijn allen en zeg dat supps commerciele onzin zijn en slechts een aanvulling.

True, maar ze gaven het nooit toe en daarbij denk ik dat ze toen ze whey met korting als compensatie verkochten het nog die oude batch was waar ze vanaf moesten. Geen geld meer naar hun, besef dat veel mensen het merk gebruikte in contestprep.

True, maar ze gaven het nooit toe en daarbij denk ik dat ze toen ze whey met korting als compensatie verkochten het nog die oude batch was waar ze vanaf moesten. Geen geld meer naar hun, besef dat veel mensen het merk gebruikte in contestprep.
Dan is het inderdaad wel heel lelijk, heel begrijpelijk ook. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat deden, is dat bewezen dat ze na dat het bekend werd nogsteeds bende verkochten? Of zijn dat alleen geruchten die in het leven geroepen zijn door haters? het lijkt me, als je een fout maakt, niet dat verkoopt nog. Echter zullen we het nooit weten. Ik bescherm B&F zeker niet, want ben zelf een kritische toch gierige consument die enkel het beste wil tegen een goede prijs en anders in de afweging (dus prijs/kwaliteit) voor de beste keus gaan. Het extreme fanboy gedrag van iedereen erger ik me gewoon aan. Het is heel lastig om kudde gedrag te ontwijken. Lastige situatie iig, koop vooral waar je je prettig bij voelt. Dat doe ik ook :)

Niet bewezen, maar ja mensen belazeren en het vervolgens goed praten en ontkennen. Het gaat wel om producten die je in het lichaam stopt. Ja zeker, ieder zijn eigen keuze!

Niet bewezen, maar ja mensen belazeren en het vervolgens goed praten en ontkennen. Het gaat wel om producten die je in het lichaam stopt. Ja zeker, ieder zijn eigen keuze!
Dat is de voedingindustrie. Het gebeurd helaas overal. Over 20-30 jaar denken we dat we allemaal nu héél gezond geleeft hebben, terwijl het misschien allemaal wel bende was wat te veel bestraald, te veel bespoten, te veel verontreiniging in de grond etc doordat alle grote voedselbedrijven lopen te lobby'en bij de regeringen/Brussel etc. Puur vanuit kostenbesparing en daardoor voeding goedkoper kunnen aanbieden. Als je dat leest en ziet, is dat heel schokkend. Geloof me, dat gebeurd echt. Zolang de consument het goedkoop kan kopen, denken we dat het goed is. Terwijl er dan veelal kwaliteit verloren gaat. Daarom kun je het beste naar prijs/kwaliteit kijken vind ik. Alhoewel je daar nooit 100% zeker van bent. Ohja, nog een goede tip: Je zou eens de documentaire Food Inc. moeten kijken. Dan zie je hoe het er in de VS aan toe gaat en is allemaal best wel schokkend.

Dat is de voedingindustrie. Het gebeurd helaas overal. Over 20-30 jaar denken we dat we allemaal nu héél gezond geleeft hebben, terwijl het misschien allemaal wel bende was wat te veel bestraald, te veel bespoten, te veel verontreiniging in de grond etc doordat alle grote voedselbedrijven lopen te lobby'en bij de regeringen/Brussel etc. Puur vanuit kostenbesparing en daardoor voeding goedkoper kunnen aanbieden. Als je dat leest en ziet, is dat heel schokkend. Geloof me, dat gebeurd echt. Zolang de consument het goedkoop kan kopen, denken we dat het goed is. Terwijl er dan veelal kwaliteit verloren gaat. Daarom kun je het beste naar prijs/kwaliteit kijken vind ik. Alhoewel je daar nooit 100% zeker van bent. Ohja, nog een goede tip: Je zou eens de documentaire Food Inc. moeten kijken. Dan zie je hoe het er in de VS aan toe gaat en is allemaal best wel schokkend.

Klopt! Ja heb ik gezien, had een paar weken terug een periode waar ik al die documentaires had bekeken.

Terug
Naar boven